Rondje Italie Camping vs Hotel/Agriturismo/Motel/B&B

5150II

MF'er
10 jul 2012
75
0
In juni ben ik van plan om een rondje Italie te doen, van de Kroatische grens naar de Franse grens via de kust met hier en daar een uitstap naar het binnen land.

Ik wil er ongeveer 4 weken over gaan doen, ik ben nog zoekende naar een geschikte motor (ben met een XJR 1300 bezig maar twijfel over de geschiktheid voor deze trip of het wordt een 1150 GS Adventure koop of huur)

Nu vraag ik me af wat de meest gunstige optie is voor de overnachtingen, kamperen of een hotel/B&B/agriturismo oid. Eten zal ik in de goedkope restaurants (trattoria/tovola calda) doen maar voor de overnachtingen twijfel ik tussen camping of hotel. Een camping lijkt me goedkoper en een plaats op een camping lijkt me makkelijker te vinden dan een geschikte B&B of hotel, anderzijds moet ik wel meer bagage meenemen als ik ga kamperen.

Wie kan mij meer vertellen..?
 
In juni ben ik van plan om een rondje Italie te doen, van de Kroatische grens naar de Franse grens via de kust met hier en daar een uitstap naar het binnen land.

Ik wil er ongeveer 4 weken over gaan doen, ik ben nog zoekende naar een geschikte motor (ben met een XJR 1300 bezig maar twijfel over de geschiktheid voor deze trip of het wordt een 1150 GS Adventure koop of huur)

Nu vraag ik me af wat de meest gunstige optie is voor de overnachtingen, kamperen of een hotel/B&B/agriturismo oid. Eten zal ik in de goedkope restaurants (trattoria/tovola calda) doen maar voor de overnachtingen twijfel ik tussen camping of hotel. Een camping lijkt me goedkoper en een plaats op een camping lijkt me makkelijker te vinden dan een geschikte B&B of hotel, anderzijds moet ik wel meer bagage meenemen als ik ga kamperen.

Wie kan mij meer vertellen..?


Meet and Stay with Locals All Over the World

Gratis overnachten bij locals , zitten overal. Geen dure hotels zoeken of slepen met je campinspul. Vaak voordelig of gratis meeeten en 99,9 % altijd gezelligheid
 
Dat couchsurfen heb ik al wat over gelezen maar zie ik eigenlijk
niet zo veel in.
 
Ben in augustus op de bonnefooi naar de Dolomieten geweest. Prima bevallen. Aan slaapplaatsen geen gebrek.
Eén keer geslapen bij Agriturismo, Le Cavade in Cembra.
Homepage
Heel mooie kamers, lijkt alles bijna nieuw.
Inclusief warme maaltijd en ontbijt Euro 38,- p.p. dacht ik.
Een aanrader.
 
Ook een aanrader: hotel ludwigshof. Daar vorig jaar gezeten, dit jaar weer lekker kamperen! Je moet wel wat meer meenemen maar ik vind het een stuk leuker.

Gebied rond Sloveense grens en dolomieten ken ik en kun je prima rijden met elk type motor. Je ziet er bmw's gs, supersports, toerbuffels en alles er tussenin.
 
Gp Mugello! Je hoeft geen camping te reaerveren, je kan gewoom slapen op de grasvelden van het circuit. Als je geen zin hebt om een dure kaartje te kopen maar wel het sfeertje proeven dan kan je ook gewoon op de naast gelegen weiland slapen, wild camperen wordt getolereerd( en uitgebreid uitgevoerd;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan