GSX-R 600, Kapotte distributie ketting/spanner

JJSTNN

MF'er
17 mrt 2013
39
0
Tilburg
Hey allemaal.

ik ben vanmiddag stilgevallen met de motor.
gelukkig was de lokale Suzuki dealer open. de man die in de winkel stond had van de techniek zelf vrij weinig verstand maar wist dat de distributie ketting & spanner een vaker voorkomen probleem zijn, maar kon hier verder niks over zeggen. ze kunnen er ook pas de 28ste aan beginnen.
iemand hier ervaring mee wat er allemaal vervangen moet worden en een eventueel kostenplaatje?

Alvast bedankt.

gr. Justin
 
Op wat voor een manier stilgevallen? Hoe komt deze man erbij dat dat het is?

Als een dis. ketting kapot gaat, gaat dit meestal met het nodige geweld! grote kans dat het een en ander in je blok kapot is.

En van een kapotte/versleten spanner valt hij niet zomaar uit.
 
Ik was aan het rijden. Ik zat achter een auto dus gewoon constante snelheid. En ineens hoor ik een geluid hard schrapend geluid en valt de motor uit. Dus de motor in zn vrij uit laten rollen. En wanneer je m probeert te starten blijf je dat geluid horen.
 
met zo weinig informatie is het onmogelijk om te kunnen zeggen wat er aan de hand is.
en een kostenplaatje dus ook niet, dat is zelfs als we wel weten wat er aan de hand is al moeilijk.
 
Heel erg balen, hopen dat de schade meevalt en hopen dat het iets anders is wat voor minder problemen zorgt!

don't get me wrong als ik zeg dat ik een dergelijke kmstand bij dat bouwjaar verdacht vind, en vooral om het feit dat een dis. ketting die kapot gaat bij nog geen 6000 op de teller? normaal gaan die dingen pas moeilijk doen boven de 50K, met een beetje pech, en dan is het meestal alleen de spanner die vervangen moet worden (dat het dan verstandig is dat de ketting ook vervangen moet worden is een ander verhaal).
 
Snap wat je bedoeld hoor, maar ik weet iig zeker dat de tellerstand klopt ;) dat was eigenlijk ook de reden dat ik deze motor kocht (maakt uiteindelijk dus geen zak uit maarja) hij ziet er ook nog gewoon uit als nieuw dus dat scheelt.
 
afhankelijk van de schade, en of het ook echt de nokkenas ketting oid is.
Lijkt het mij verstandig om al langzaam te zoeken naar een vervangend blok, de ravage wat dit kan aanrichting is soms enorm groot :(
 
Yes dat klopt. Ik kreeg vandaag bericht van de dealer. Toen ze de motor vanmorge probeerde te starten kwam et alsnog een hoop kabaal uit. Toen zijn ze een aantal dingen gaat controleren. Kleppen gecontroleerd en besteld. Compressie gemeten, kettingspanner nagekeken etc etc. Wat konden ze vinden? helemaal NIETS?! ze hebbem de motor daarna terug in elkaar gezet. Gestart en het geluid was weg en loopt als een zonnetje :$ morgen na mn werk de motor maar ophalen en hopen dat het wegblijft
 
Als er zulke klachten zijn, dan ga je toch als dealer zijnde toch niet even op de startknop lopen rammen? Als er ergens zo een geluid word geproduceerd is er gewoon iets niet goed, dan ga je het niet lekker op elkaar laten klappen
 
Terug
Bovenaan Onderaan