Bij Enigma in produktie

De aansluiting op de /7 bak van boutjes naar splines is kant en klaar te koop. Wel duur, dat wel.
Weet ik, bij de Boxer Toko. Maar dan wordt de achterbrug te lang en het scharnierpunt van de achterbrug valt dan niet samen met het scharnierpunt in de kruiskoppeling. Vandaar. *D
 
Weer met de WiFi verder gegaan. Is nu bijna af. Dan kan alles naar de poedercoater :)

Beschermrooster rond het achterlicht op het zijspan.
full


Rek om de kuip waar het extra ruit en instrumenten op komen
full


Een "Landmeter" om de hellingshoeken in de gaten te houden, kan ik tenminste verantwoord op z'n kant gaan..... :+
full


Topkoffer en jerrycan geplaatst
full


Mooi plekkie voor de jerrycan.
full
 
De laatste dingen die ik nog aan de WiFi heb gedaan: een bevestiging voor het extra achterwiel:
full


En een valbeugel annex kriksteun aan de achterzijde:
full

Ik kan de WiFi nu gaan demonteren en alles naar de spuiter brengen :P

Verder heb ik de Duna bak die nog bij me stond voor een klant voorzien van een HD-spatbord en een ruitje (zit nog in de folie)
full


Voor de K1/Saxain combinatie kon ik een paar nieuwe scharnieren maken omdat de kap open vloog op de snelweg. Er zat een hele diepe kuil in de A5 en daardoor schoot de kap uit het slot. :( De motor bleef recht, maar Frau Enigma was wel hevig geschrokken !!
full


Hier de mal voor het maken van een nieuwe. Er zit nu trouwens ook een ander type slot op de kap !! B|
full


Van het CB1300 project is het ijzerwerk af en kan ik aan het polyester beginnen. Maar eerst passen of alles wel zit zo als ik wil.
full

full

full


En er kwam nog een Buell op visite die een nieuwe voorband moest. Dan is zo'n hefbrug wel handig om een motor in op te hangen die geen middenbok of zijspan heeft. :Y :Y
full
 
Weer even een update.

een paar weken geleden is de duna bak ook opgehaald. De eigenaar van de HD zorgt zelf voor het verder spuiten en afwerken van de bak.
full


En de WiFi heb ik gedemonteerd....
full


En de spullen van poederlak laten voorzien, hier de spullen van de WiFi en de CB1300 in m'n autootje.
full


En zo ziet het frame van de WiFi er nu uit...
full
 
Laatst bewerkt:
Duna neusje nog wel compleet? Poedercoating is altijd netjes.
 
Vergeten te vermelden; er heeft weer een artikel over mijn zijspangebeuren gestaan in het blad "Sidecar Traveller" :) :)
 
Laatst bewerkt:
Is die te koop? Of plaats je ff een scan? Leuk man, ik ben afgelopen zaterdag door Bigtwin ondervraagd ;)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me wel een veel te licht bakkie voor zo'n goldwing harley.
Mag je wel een massief zijspanframe bouwen ;)
 
Lijkt me wel een veel te licht bakkie voor zo'n goldwing harley.
Mag je wel een massief zijspanframe bouwen ;)

Och heb in de begin jaren nog eens een velorexje aan een HD Ultra gehangen
ging prima (het aan hangen dan he)
Verder ree dat prima (bak was bijna altijd van de grond)
 
Lekker fris kleurtje dat gele.

Dat wordt flink poetsen geblazen na de winter...
amders had je het net zo goed direct zwart kunnen coaten ;)
 
Ach, poetsen doe ik ook niet. beetje wassen en ff afnemen doet een hoop als er goed spuit/coatwerk op zit.
 
Duna neusje nog wel compleet? Poedercoating is altijd netjes.

Ik weet niet of de eigenaar het neusje compleet heeft.
Onderstaande stond laatst bij het Roadrunnertreffen bij ons in Den(k) Helder en die had de rand van het neusje gemaakt van een RVS-schaal van IKEA... *D

full
 
Is die te koop? Of plaats je ff een scan? Leuk man, ik ben afgelopen zaterdag door Bigtwin ondervraagd ;)

Deze zal wel los te koop zijn, het is een duits blad. Er heeft al een artikel ingestaan over het model Dhà. Ik zal ze op mijn werk (ivm formaat) inscannen en dan binnenkort even plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan