Bij Enigma in produktie

haha, rustig aan doen......Roger moet een K1 bij houden!! Frau Enigma heeft tegenwoordig haast!!
 
Hier ben ik de kruiskoppeling van een flinke dosis vet aan het voorzien. :P
full
 
Weer even een update.

De Aprilia CapoNord die ik moet gaan voorzien van een zijspan miste nogal wat onderdelen. De eerste gevonden, besteld en ontvangen.

full


Verder komt de CB1300 nu in zijn 3-wielige fase. Hier het uitlijnen van het zijspanframe.

full


En het monteren van de bevestigingen en de schoorstangen.

full

full
 
Dat maak je mooi Roger.

Leuk zo'n Caponord. Weer eens wat anders dan de massa. Wat voor frame heeft zo'n ding?
Ook alu net als de RSV toch?
 
Dat maak je mooi Roger.

Leuk zo'n Caponord. Weer eens wat anders dan de massa. Wat voor frame heeft zo'n ding?
Ook alu net als de RSV toch?
Inderdaad, geeft nog een uitdaging om daar geschikte zijspan-bevestigingspunten aan te maken. En stevig, de motor moet aankomend jaar naar Scandinavië in de winter...
 
Dat is bij de VFR ook gelukt, dus dan gaat het jou zeker lukken. Destijds nog via je site om advies gevraagd in 2007. Wat was ie trots dat jij naar het treffen kwam in Genemuiden _O-
 
Omdat ik op materialen moest wachten voor mijn andere klussen ben ik maar even met de WiFi aan de gang gegaan.

Een mal voor het ruitje gemaakt en het rek voor het spikes-voorwiel.

full


Deze kan omhoog voor het wiel te wisselen.

full


Het wiel zit met één bout vast.

full


Ook gelijk de extra lampen gemonteerd.

full
 
Ik vind het wel ruig staan hoe je alles aan het inpakken bent in dat framewerk.
 
Mooi subtiele kleine lampjes idd!
Als je zo in Noorwegen rondrijdt wil je wel graag wat extra verlichting, zeker als je af-en-toe een (onverlicht) tunneltje tegenkomt.

full


En de reden dat ze zo hoog zitten is dat ze dan heel blijven als we weer eens een sneeuw-wal in duiken. :')
 
prachtige plaatjes!

ik vind het gewoon ruig staan die dikke lampen!

en als het echt hard gaat waaien ze vast vanzelf wel plat toch? ... ;)
 
Vandaag weer eens op pad geweest om onderdelen te scoren. Via Marktplaats een aantal onderdelen voor mijn Heinkel scooter gescoord, waaronder een motorblok, compleet met aandrijflijn.
full


Verder bij de BMW sloop een snel cardan (34/13) gescoord van een R1200ST met de remmerij erbij (van een 1200GS) en een cardanas van een K1200S. Daar moet dan de voorste kruiskoppeling van worden vervangen door een flens die op een versnellingsbak van een R100 past. En uiteraard moet er een achterbrug voor gemaakt worden. (de 2e cardan as kreeg ik bij mijn aankoop bij de Boxer Toko, deze as is van een R1100)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan