Yamaha x-max 400

Dat is het (2e) luchtfilter.

Het Yamaha 400 blok (wat ook op de Majesty zit) heeft een dubbel luchtfilter. Vanaf het gasklephuis gaat een vertakking naar een luchtfilter aan de linker- en rechter kant.
 
Dank je voor het antwoord, het is iets wat ik niet zo had verwacht, maar ja ik ken dat principe ook niet.
Moet ik er dan ook vanuit gaan dat je bij periodiek onderhoud allebei de luchtfilters dient te vervangen?

Cheers WE Jan
 
En MTeun weet je al wanneer je kunt bestellen?

Weet iemand trouwens wat dat zwarte plastic gedeelte boven de uitlaat is,
het lijkt wel op een luchtfilterhuis, maar die zit toch aan de andere kant?

Gegroet WE Jan
hij is vanaf januari te krijgen maar flirt toch op het moment met een mooie bmw sportscoot demo.
word vervolgd
 
Laatst bewerkt:
....Moet ik er dan ook vanuit gaan dat je bij periodiek onderhoud allebei de luchtfilters dient te vervangen?.....

Zie het zo; het luchtfilter van deze motor moet een bepaald volume en filteroppervlak hebben voor de juiste werking, links was niet genoeg plek dus hebben ze twee filters geplaatst die samen groot genoeg zijn.

Vanzelfsprekend moet je die beide wisselen bij een beurt.
 
@Hybride
bedankt voor de aanvulling.

@MTeun-03
haha dan ga zo door richting elf duizend, maar wel grote wielen 2X 15"
daar wordt ook niet over abs gediscussieerd...dat zit er gewoon op haha
 
Laatst bewerkt:
de bmw scoot sport heeft bijna dezelfde afmetingen als de x-max alleen het gewicht doet me twijfelen.
edit en $ ook.
vandaag nog effe staan kwijlen bij vd kunder aan een zwarte x max vind hem wel top en stukken goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
rijd er hier iemand met een hoog ruitje op ze x max?
wat doet dat met 140km per uur op de snelweg?
 
Heb juist gezien dat de Yamaha x-max 400 ABS geprijsd stond voor de prijs van 6590 euro op eicma , staat een filmpje van op op Youtube , gaat die prijs verschillend zijn voor nederland / Belgie ? want vind tov ene zonder ABS de prijs van 600 euro wel fors in feite !
 
Heb juist gezien dat de Yamaha x-max 400 ABS geprijsd stond voor de prijs van 6590 euro op eicma , staat een filmpje van op op Youtube , gaat die prijs verschillend zijn voor nederland / Belgie ? want vind tov ene zonder ABS de prijs van 600 euro wel fors in feite !

De keuze voor ABS is toch wel te verkiezen denk ik, onafgezien de meerprijs. Niet alleen voor de veiligheid maar ook indien je hem later verkoopt.
 
rijd er hier iemand met een hoog ruitje op ze x max?
wat doet dat met 140km per uur op de snelweg?
Ik rij veel autosnelweg. Persoonlijk rij ik met standaard windscherm op laagste stand, dus helm volledig zichtbaar boven het windscherm. Dit geeft helemaal geen probleem aan snelheden tot 120 km/u. Alleen zal je bij windsnelheden vanaf 30 km/u, en dan nog met windstoten dat voelen als je 130-140 km/u rijdt. En dan nog, is het feller als je in open vlakten rijdt (bv. provincie Zeeland, dichter naar zee op).
 
Op de meeste accessoires (toerruit, topkoffer) staat dat de max. snelheid 130 km/u is. Niet dat ze er bij 140 afwaaien, maar ze hebben dan wel invloed op de stabiliteit. Bij 140 staat mijn ruitje toch een paar cm dichterbij en trekt de wind tegen de koffer mij af en toe uit de ideale lijn. Ik vind dat geen prettige kruissnelheden, hooguit om even in te halen.
 
snelweg is 120km per uur goed genoeg voor mij dus ik kom er mee weg,waar het mij omgaat als ik bv naar de eifel ga ik wel effe goed kan gassen 140 -150km per uur ik ga op zeker met hoog scherm rijden.
 
Oké , ik weet vandaag de officiele prijs van de yamaha x max 400 ABS , heb naar de dealer gebeld die op zijn beurt naar de invoerder in Belgie heeft gebeld

Yamaha x max 5990 euro
Yamaha x max ABS 6490 euro , dit is in Belgie wel te verstaan ;o)

De prijzen waren juist binnen bij de invoerder

Dus volgend jaar gaat den deze een Yamaha X max 400 ABS bestellen , i can't wait :p
 
Laatst bewerkt:
Netjes toch...uiteraard zal er hier in NL. een paar honderd boven op komen.
Volgende maand ga ik mijn Kymco Xciting 400i met ABS betalen ik zal je tegen die tijd dan ook precies vertellen wat ik extra moet kiepen voor de ABS optie op de Kymco 400i,
ik schat zelf in dat dit in NL. richting de 7 duizend zal gaan.
Kymco kost tegenwoordig ook gewoon geld, de Xciting 500 evo ABS is zelfs goedkoper!

Toelichting:
Misschien is het wat vreemd om te horen dat terwijl ik al maanden terug heb aanbetaald niet eens precies weet wat ik uiteindelijk ga betalen, maar ondanks dat ik het geld niet op mijn rug heb groeien maakt me dat niet zoveel uit, ik moet gewoon dat ding hebben klaar uit!

Cheers Jan

p.s.
We horen neem ik aan vanzelf wel wanneer je die mooie 400 klasse in bezit hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi webengine ik weet precies wat je bedoelt.
Toen de gilera dna 45 cc uitkwam was hij alleen nog maar op papier en nog niet eens op de Markt. Ik wist dat dit was wat ik hebben moest en heb hem ook blind besteld.
Ik heb er nooit spijt van gehad en zou het nu weer doen als ik er kriebels in mijn buik van zou krijgen.
 
Vandaag naar de dealer geweest , prijs gaan vragen met korting , komt dik in orde in de loop van volgend jaar ;o)

nu hopelijk de moto verkopen en dan komt alles wel in een stroomversnelling ;o)

Om even te genieten even nog met de x max 250 gaan rijden vandaag

Nog mensen die volgend jaar gaan bestellen ?
 
als ik een aftermarket uitlaat wil. kan ik dan bijv ook een akrapovic voor de majesty 400 nemen?

Heb al vast voor je het merk & model opgegeven, jij mag nu het modeljaar selecteren, zie hier.

Als je die van de Majesty400 mooier vindt, dan heb je iig de linked-pijp van de XMax250 nodig (artikelnr. L-Y2SO1SS), maar of je gaat uitkomen met de bevestigingspunten en materiaal die meegeleverd wordt bij de Majesty400 op een XMax250????

Tip, neem het artikelnr. over en ga hiermee het Net afstruinen of checken wat ie bij bij Bolski.nl kost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan