om de hoeveel uur moet je de drijfstang vervangen??

jordymuter

MF'er
15 apr 2013
147
0
klazienaveen
hallo

om de hoeveel uur,,,of om de hoeveel keer dat je de zuiger vervangt moet je de drijfstang vervangen???
zit er net allemaal nieuw op maar ik vraag mij af als je dat weer moet vervangen zojah om de hoeveel uur???
en in zijn geheel het onderhoud aan een 125cc 2takt
ik rijd zo gemiddeld 2 uur per week op een crossbaan beetje hobby...niet echt wedstrijden enzo
wat is het onderhoud hier aan
ik weet dat je om de 16 uur de zuiger moet vervangen..
het gaat om een suzuki rm 125cc uit 1982


wie kan mij helpen

grt jordy
 
Laatst bewerkt:
Dit is het motor forum niet het moter forum.

Schippers en vliegeniers hebben vast hun eigen forum!

Indiana_Jones_-_In_Before_The_Lock.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat het bij een 125 normaal is iedere 60 á 100 uur de krukas te vervangen/reviseren een beetje afhankelijk van gebruik.

In jouw geval (afgaand op de vragen die je stelt) denk ik dat die 125 voorlopig nog niet zo heel veel te lijden heeft bij jou :+
 
Ik geloof dat het bij een 125 normaal is iedere 60 á 100 uur de krukas te vervangen/reviseren een beetje afhankelijk van gebruik.

In jouw geval (afgaand op de vragen die je stelt) denk ik dat die 125 voorlopig nog niet zo heel veel te lijden heeft bij jou :+

Dat dus. Bovendien hoef je je zuiger na 16 uur ook nog niet vervangen als je recreatief rijdt. Probeer het eerst maar eens bij 20-25 en waarschijnlijk komt hij er dan goed uit.

Elke rit een schoon luchtfilter. Elke 5-7 uur nieuwe olie.
 
Laatst bewerkt:
Dat dus. Bovendien hoef je je zuiger na 16 uur ook nog niet vervangen als je recreatief rijdt. Probeer het eerst maar eens bij 25 en waarschijnlijk komt hij er dan nog als nieuw uit.


jah oke maar afgelopen jaar dat ik ging rijden is mij de drijfstang stukgelopen waarschijnlijk door teveel draaiuren van de zuiger.
dus ik ben er wat voorzichtig mee.
maar 25 uur moet indd wel kunnen jah..
 
Wie zei dat? Is je zuiger gekanteld dan of zo?

geen flouw idee maar we hadden geluk dat het geen vastloper was
maar dat kwam omdat ik de motor net had gekocht en ff een stukje had gereden.
heb ik aan die mensen nagevraagd hoevaak hebben jullie die zuiger vervangen of een revisie gedaan?
euhmm nooit. ze hadden heb 3 jaar en af en toe in de maand een keer rijden. en nooit wat vervangen dus hebben wij direct maar het blok gereviceerd. zodat het in 1 keer goed is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan