Herbruikbare oliefilter vraag

een 7 keer betere flow in dezelfde dimensies, betekend dus dat er meer en/of grotere gaten in het filtermedium zitten.

Het beste wat je kunt doen (als origineel zo slecht is) is simpelweg een langer oliefilter monteren. Meer oppervlakte, minder bypass bij hogere toeren, en bij elke oliewissel begin je weer met een 100% schoon filter.

Wat ik ook vind helpen, is een magnetische aftapplug. Niet over je oliefilter dus (de splinters komen immers niet door de groffe zeef van de aanzuigmond heen). Dit voorkomt dichtslibben van je aanzuigslang met versnellingsbak slijpsel..... hoewel ik de eerste R1 nog moet meemaken die daar aan is overleden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat te kijken naar deze onderdelen omdat de olie inmiddels bijna zwart is. Als de olie en dus het filter binnenkort vervangen moet worden, waarom dan niet vervangen met degelijk aftermarket spul? Ik heb hetzelfde gedaan met de voor- en achterremmen. Wil niet zeggen dat standaard spul slecht is, dat is het niet.

Wat betreft de tegenstrijdigheid - een K&N luchtfilter heeft ook een betere doorstroming dan een fabrieksstandaard luchtfilter maar die laat echt geen grote stukken troep door. Oliefilter hetzelfde verhaal. De magneet die ik heb gelinkt is volgens de omschrijving een stuk sterker en voor 15 euro ben ik wel bereid die investering te maken.

De magnetische aftapplug komt in deze video voor : http://www.youtube.com/watch?v=Ug18gvaCtfQ en die ziet er ook interessant uit.
 
Ik zat te kijken naar deze onderdelen omdat de olie inmiddels bijna zwart is. Als de olie en dus het filter binnenkort vervangen moet worden, waarom dan niet vervangen met degelijk aftermarket spul?
Omdat je het beste wil hebben.
Nu lijkt het er op alsof je enkel gaat om zoveel mogelijk aftermarket spul op je motor je krijgen.

Helemaal prima hoor, daar niet van.

Maar je weet niet eens hoe dingen precies werken, en toch wil je daaruit een keuze maken....
Ik heb hetzelfde gedaan met de voor- en achterremmen. Wil niet zeggen dat standaard spul slecht is, dat is het niet.

Wat betreft de tegenstrijdigheid - een K&N luchtfilter heeft ook een betere doorstroming dan een fabrieksstandaard luchtfilter maar die laat echt geen grote stukken troep door. Oliefilter hetzelfde verhaal. De magneet die ik heb gelinkt is volgens de omschrijving een stuk sterker en voor 15 euro ben ik wel bereid die investering te maken.

De magnetische aftapplug komt in deze video voor : http://www.youtube.com/watch?v=Ug18gvaCtfQ en die ziet er ook interessant uit.
 
Ik zat te kijken naar deze onderdelen omdat de olie inmiddels bijna zwart is. Als de olie en dus het filter binnenkort vervangen moet worden, waarom dan niet vervangen met degelijk aftermarket spul? Ik heb hetzelfde gedaan met de voor- en achterremmen. Wil niet zeggen dat standaard spul slecht is, dat is het niet.

Wat betreft de tegenstrijdigheid - een K&N luchtfilter heeft ook een betere doorstroming dan een fabrieksstandaard luchtfilter maar die laat echt geen grote stukken troep door. Oliefilter hetzelfde verhaal. De magneet die ik heb gelinkt is volgens de omschrijving een stuk sterker en voor 15 euro ben ik wel bereid die investering te maken.

De magnetische aftapplug komt in deze video voor : http://www.youtube.com/watch?v=Ug18gvaCtfQ en die ziet er ook interessant uit.

me Suzuki sv 1000 heeft standaard zoon magneet in de aftapplug
zat wel wat gruis in bij de oliewissel
Suzuki's worden gewoon compleet afgeleverd met stuurdemper en magneet plug .

niet met zoon superturbo oliefilter :+ ik haal altijd een oem Suzuki olie filter die zijn beter .
word die ook sneller van :')
 
Laatst bewerkt:
de magneet lijkt mij geen slecht idee.
overigens geldt voor een K&N luchtfilter hetzelfde als bij het oliefilter.
meer doorlaat bij dezelfde oppervlakte is minder filteren.
Niet helemaal.
Doordat het filtermateriaal van een K&N luchtfilter klevend is, zal het meer deeltjes afvangen dan een papierfilter met dezelfde doorlaat. Of de filterkwaliteit 100% gelijk is weet ik niet, maar d.m.v. tests toont K&N aan dat dat volgens hun minimaal wel het geval is. ik heb geen tests gevonden die het tegendeel aantonen.

M.b.t. het bovengenoemde oliefilter van de topicstarter: het lijkt mij onzin. Ik zie ook niet echt het nut t.o.v. een origineel filter. Olie wordt altijd zwart, dus dat kan je niet vergelijken......
En jouw motor heeft volgens mij geen problemen met de smering, dus waarom zou je gaan experimenteren?
 
Niet helemaal.
Doordat het filtermateriaal van een K&N luchtfilter klevend is, zal het meer deeltjes afvangen dan een papierfilter met dezelfde doorlaat. Of de filterkwaliteit 100% gelijk is weet ik niet, maar d.m.v. tests toont K&N aan dat dat volgens hun minimaal wel het geval is. ik heb geen tests gevonden die het tegendeel aantonen.

M.b.t. het bovengenoemde oliefilter van de topicstarter: het lijkt mij onzin. Ik zie ook niet echt het nut t.o.v. een origineel filter. Olie wordt altijd zwart, dus dat kan je niet vergelijken......
En jouw motor heeft volgens mij geen problemen met de smering, dus waarom zou je gaan experimenteren?


zoiets als de slager keurt zijn eigen vlees?
 
full

zoiets als de slager keurt zijn eigen vlees?
 
Heeft iemand Benjamin al getipt over dit filter?

Ik snap niet dat bedrijven zulke BS ook nog echt verkocht krijgen. Bananeman heeft gelijk, meer doorstroming = minder filteren.

Overigens, ik heb ook nog een high performance luchtfilter, laat 200% meer lucht door dan een K&N filter EN is ook nog eens universeel (op rol) te krijgen!

Anyway, een fabrikant gaat bij het specificeren / ontwikkelen van een oliefilter echt niet over 1 nachtje ijs, daar zitten heel wat manuren in om de werking van zo'n filterke af te zekeren.
 
zoiets als de slager keurt zijn eigen vlees?
Kan hem zo snel niet vinden, maar er was wel ergens een onafhankelijke test gedaan. OEM laat standaard minder lucht door, maar wanneer het ouder wordt, wordt de doorlaat via een lineair verloop minder. De K&N laat meer lucht door, maar na vervuiling gaan ze op een gegeven moment heel sneller dichter zitten.

Met betrekking tot hoeveel vuil ze doorlieten weet ik de uitslag niet meer.
 
Laatst bewerkt:
K&N is een behoorlijk succesvol bedrijf en er is een goede reden waarom het zo'n goede naam heeft, dus de slager die zijn eigen vlees keurt heeft hier heel goed vlees te pakken *O*

Ik ga dinsdag eens bij de dealers langs om te vragen of ze zo'n magneetplug voor mij kunnen regelen. Helaas wordt bestellen van de website van K&N lastig als je geen creditcard hebt -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan