GSF400 teller op GSF600

Demetrius

Die hard MF'er
10 jun 2013
381
0
Weesp
Dag allemaal,

Toen ik vandaag wat aan het rondkijken was op marktplaats naar onderdelen om mijn Bandit mee om te toveren tot streetfighter kwam ik deze teller van een GSF400 uit '93 tegen.

iz3xhx.jpg


Ik was vrijwel meteen verkocht en wil dus ook graag zo'n teller met witte plaat op mijn eigen zwarte bandit hebben. Echter was de grote vraag die in mij opkwam: "Kan dit wel?"

Bij voorbaat dank.
 
Dat zal niet 100% plug and play zijn. Je moet wat huiswerk doen.
1. Is de beugel waarmee de tellers vastzitten hetzelfde? Is pas te maken.
2. Is de bedrading en aansturing van de toerenteller/waarschuwingslampjes/tellerverlichting hetzelfde?
3. Heeft een 600 ook een mechanische snelheidsmeteraandrijving in het voorwiel en is de overbrenging hetzelfde als bij een 400?

Die vragen moet je beantwoorden.
 
Waar staat de advertentie op Marktplaats? Niet dat ik geintresseerd ben in de teller, maar misschien heeft de aanbieder nog meer Bandit 400 onderdelen.....

Het zijn geen onderdelen die verkocht worden, maar een complete Bandit 400. De teller viel mij alleen heel erg op.

Hier alsnog de link: http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-suzuki/m669611967-suzuki-bandit-gsf.html

Mooie tellers zijn het hè ;)

Het zijn inderdaad mooie tellers, ben er helemaal verliefd op :P. Echter, gezien ze waarschijnlijk niet plug and play zijn en ik tot op heden nog geen losse teller heb kunnen vinden ga ik zelf maar aan de gang om nieuwe tellerplaten te maken. Komende paar dagen mijn eigen tellers eens loskoppelen, openen en de platen scannen zodat ik de witte variant kan gaan photoshoppen :)

Eerste stapje naar het verbouwen van mijn GSF 600.
 
Laatst bewerkt:
Ga er maar niet vanuit dat dat plug en play is. Bandit 400 en Bandit 600 delen alleen de naam, qua motor heeft het verder niets met elkaar te maken.

De kilometerteller zul je wel werkend krijgen al is het de vraag of ie dan nog steeds de goede snelheid aangeeft. Maar ik meen dat daar wel correctiesetjes (een soort versnellingsbakjes) voor te krijen zijn om dat te corrigeren. Je toerenteller zal denk ik een stuk lastiger worden..

Indicator LEDs zullen denk ik geen probleem vormen. Die zitten gewoon in die zwarte balk daaronder, en het lijkt me dat je eventueel de B4 tellers wel op de houder van de B6 kunt monteren.


Blijft inderdaad een erg mooie tellerset :) Vind hem toch net wat mooier van die van de B6/B12. Al hangt het af van de kleur van de motor of het erbij past.
 
Laatst bewerkt:
Dit brengt me echter wel bij een volgende vraag. Hoe kan ik het beste mijn tellerplaat eruit krijgen zonder de naald te beschadigen en/of eventuele afwijkingen in mijn teller te veroorzaken. Ik heb al een en ander gelezen over het gebruiken van twee lepels om de naald er fatsoenlijk uit te krijgen en het zetten van een streepje voor het nulpunt. Is dit overal gelijk of kan dat per teller verschillen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan