525 ketting met 520 tandwiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan72

MF veteraan
3 sep 2010
2.839
14
Mijdrecht
Beste mensen ik heb een korte vraag.

Op mijn streetfighter zit ik met een tandwiel-ketting probleem.
de sv650 die ik als basis gebruik heeft een 525 voortandwiel en 525 ketting
de velg die ik wil gebruiken kwam met een 530 tandwiel

Het huidige achtertandwiel past gewoon niet in de ketting.

past een 520 achtertandwiel in de 525 ketting en zo ja geeft dit problemen tijdens het rijden??

Hier zeggen ze van niet:
525 chain on 520 rings...
maar ik hoor het toch liever op MF

bij voorbaat dank
 
Mij lijkt het niet wenselijk, maar ik ben geen expert.

nee heeft ook niet mijn voorkeur maar na 2 uur zoeken op de site van JT-sprocket en een hoop gegoogle heb ik nog geen 525 fazer tandwiel kunnen vinden.

dan is er nog de optie om het voortandwiel, ketting, en achtertandwiel uniform te vervangen voor een 520 model.
maar dat kost dan nu en elke ketting wisselbeurt het 3 voudige. :X
 
En waar ga je het tandwiel opnieuw laten harden?

Naast het feit dat de tanden natuurlijk in zijn geheel afgedraaid moeten worden, deze lopen namelijk af.

:^

maar de crisis is al afgewend heren, hoogst waarschijnlijk gaat het met een tandwiel van een TDM900 uit '05 lukken.
(voor details zie SV-R topic)

Bedankt voor het meedenken :}
 
Laatst bewerkt:
En waar ga je het tandwiel opnieuw laten harden?

Naast het feit dat de tanden natuurlijk in zijn geheel afgedraaid moeten worden, deze lopen namelijk af.

En waar komt de belasting op te staan? juist op de tanden, en niet op de zijkant.
Opnieuw laten harden is totaal overbodig.

En waarom zou je de tanden er geheel af willen draaien? dan is het geen tandwiel meer hoor *O*

@ ts, als je in de buurt woont kan ik het evt wel even fixen voor je.
 
En waar komt de belasting op te staan? juist op de tanden, en niet op de zijkant.
Opnieuw laten harden is totaal overbodig.

En waarom zou je de tanden er geheel af willen draaien? dan is het geen tandwiel meer hoor *O*

@ ts, als je in de buurt woont kan ik het evt wel even fixen voor je.

Tandwielen lopen ietwat schuin af aan de zijkant zodat de ketting wat makkelijker over de tand glijd.Dat ben je kwijt als je het tandwiel afdraait.
 
En waar ga je het tandwiel opnieuw laten harden?

Naast het feit dat de tanden natuurlijk in zijn geheel afgedraaid moeten worden, deze lopen namelijk af.

Ja want een kettingwiel krijgt axiaal natuurlijk een flink pak slaag :+

Ik weet niet of je wel eens een draaibank in het 'wild' hebt gezien maar als je de beitelslede onder een hoek zet kan je ook gewoon een conus/afschuining draaien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan