Honda SH150i deel2

Dank Sossa en dank gespierde spijker :) Ik moet eerlijk zeggen dat ik die 300 spannender vind maar dat komt vooral doordat het een schademotor is. Er zal waarschijnlijk nog wel wat mee aan de hand zijn wat ik (nog) niet weet. Dat geeft 100+ rijden toch een extra dimensie.

Die 150 is een tweedehands. Van de week opgehaald bij Motoport in Almere. Het is een grijze met ruim 16.000 km op de teller (die 300 heeft er 3 x zoveel opstaan: 48.000). De 150 is uit 2011, de 300 van 2009.

Ik vind je aanbod echt helemaal te gek spijker!! Super man. Kom absoluut een keer bij je langs. Karl zei eerder al dat er misschien eens naar v-snaar, rolletjes en luchtfilter gekeken moet worden i.v.m. de snelheid. Vandaag reed ik met flinke wind mee vol-gas langs Zijkanaal C en tikte net de 100 aan. Terug, met dezelfde wind tegen en een auto voor me 80 en wat gas over.

Onderhoudsgeschiedenis van die 150 is niet bekend. Motoport zei dat de vorige eigenaar het onderhoud zelf deed. Dus in wat voor staat één en ander is, geen idee. Motoport zei wel dat het goed zit met de olie. En dat geloof ik dan maar.

Heeft er hier iemand trouwens ervaring met die verzekering van Motoport? Ik vind het namelijk extreem goedkoop. Ik heb een verzekering afgesloten bij ze voor € 54 per jaar! W.A. + beperkt casco incl. jatterij. En dan mag ik swinters nog door rijden ook. Terwijl ik voor die 300 bij Unigarant 100+ euro per jaar betaal met 3 maanden winterstop voor alleen W.A.
 
Laatst bewerkt:
Ik betaal ongeveer 5 euro per maand wa + voor mijn burgman 650 hetzelfde bedrag voor de gilera gp800 zonder winter stop.
dat is goedkoper dan mijn vrouw met haar brommer
 
Laatst bewerkt:
Met 16.000 km is vast nog de originele snaar aanwezig.
Rollers zullen ook hun beste tijd gehad hebben.
Ik wil met alle liefde een keer de boel open trekken om het te bekijken maar weet nu al dat je een nieuwe snaar moet gaan halen.
Bestel dan gelijk de 9,8 dr pulley sliders ;) bij Maksor.

Hoe staat het met je remmen?
Persoonlijk zou ik direct een olie wissel doen.
Geloof niemand zonder bewijs.
Die 0,9 liter loop je niet op leeg ;)
Olie filter heeft hij niet, ja een theezeefje.

Luchtfilter mag ook zeker een inspectie inclusief de olie in je eindaandrijving.

Met het juiste gebruik en onderhoud zijn die dingen onverwoestbaar.
Maar gedane onderhoud is natte vingerwerk.
Kleppies stellen / controleren kan ook geen kwaad.

En 2011, sja.....remolie zou ik persoonlijk ook doen,die paar cc.

Goed onderhoud is alles
 
Bij mij staat de teller inmiddels op 22.000km en ben nog steeds erg blij met de keuze die ik vorig jaar gemaakt heb.
Mini-me is er ook niet vanaf te meppen ;)

Foto-UJ4MOVWA-D.jpg
 
Bijna 4 jaar geleden de mijne gekocht met 1100 km op de klok. Nu staat er iets op van ongeveer
17.400km.
Binnenkort een nieuwe achterband scoren dan gaan we weer rijden
 
Voelt persoonlijk door alle persoonlijke aanpassingen.
Witte letters op banden.
Matzwarte voorkapje plus cockpit.
Zwarte gedeelte op vario deksel.
Zelf ingekorte windscherm.

Doet me wel wat.. :)
 
Scheisse!! Vandaag (het zal wel gisteren zijn geweest) toch nog een aanslag motorrijtuigenbelasting voor de 150 binnen gekregen. Ik dacht stiekem dat ik 'm niet zou krijgen omdat het nogal even duurde. Ik betaal immers al voor een auto en een SH300. Maar helaas. Pfft. De belastingdienst gaat er kennelijk van uit dat ik alle drie die dingen gelijktijdig bestuur. Echt niet normaal meer. Ik denk dat ik voor straf maar meer ga rijden.
 
Ja vroeger was dat makkelijker te ontwijken.
ik betaalde vroeger geen wegenbelasting omdat ik weinig reed , maar via een parkeerboete van 35 gulden , kwam er nog een boete van ruim 900 gulden achteraan voor de wegenbelasting.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel waardeloos aan deze scooter vind is dat ik tegenwoordig een stuk langer onderweg van m'n werk naar huis t.o.v. de oude bromscootertjes die ik had.

Waar ik met de bromscootertjes zo snel mogelijk in een rechte streep naar huis reed (15, 20 minuten) weet ik nu van gekkigheid niet waar ik langs moet rijden om die gashendel maar even open te kunnen trekken. Haarlem-Zuid (werk) naar Haarlem-Noord (thuis) gaat tegenwoordig via Zandvoort/Bloemendaal aan Zee, IJmuiden of de Bollenstreek. Dat vind ik wel een minpuntje.
 
Ha ha luxe probleem Piet,
beetje vergelijkbaar met een auto rijbewijs op je 18e dan ga je ook voor de gein maar wat doelloos rond rijden.
 
Olie is inderdaad tientjeswerk en gewoon elke 4000km zelf doen, bij twijfel natuurlijk ook direct bij aanschaf (al zal ie niet stuklopen als je een keertje overslaat).

Remvloeistof moet je alleen even de koplamp los en de kap eraf dan kan je prima bij het tankje om bij te vullen. Ik doe het elke 8000km en dan nog zie je weinig kleurverschil, zal ongetwijfeld iets aan vocht in zitten maargoed).

Sta nu op 16.000km en heb nog nooit wat aan de riem en rollen gedaan. Scooter loopt nog gewoon ruim 100 op de teller. Volgens boekjes moet de riem toch pas bij 24.000km vervangen zoiets?
 
Ik ga komend jaar ook een (nieuwe) SH aanschaffen. Echter twijfel ik nog tussen een 150 en een 300. Scheelt toch 2,5K.

Is een 150 echt een beetje te doen op secundair of rijd je praktisch overal vol gas? Wil me geen "opgejaagd wild" voelen... Ben 1.92m/105kg, dus vang wel een beetje wind :P
 
Bij de 16000 km beurt de remblokken maar een nagekeken; een van de remblokken (vd achterrem) was totaal versleten! Gelijk maar nieuwe besteld dan kunnen we weer veilig rijden. Verbaasde me wel dat ze al bij 16000 km op zijn. Voor is nog prima btw.
 
Ik ga komend jaar ook een (nieuwe) SH aanschaffen. Echter twijfel ik nog tussen een 150 en een 300. Scheelt toch 2,5K.

Is een 150 echt een beetje te doen op secundair of rijd je praktisch overal vol gas? Wil me geen "opgejaagd wild" voelen... Ben 1.92m/105kg, dus vang wel een beetje wind :P
Ik rij zelf voornamelijk 60/80 km wegen. Op mijn route woon werk heb ik geen snelwegen. Met een SH150 is dat goed te doen. Als je vol gas rijdt, dan zit je al gauw boven de 110 per uur. De Sh150 vangt minder wind dan bijvoorbeeld de PCX125 (die heb ik ook gehad). En het voordeel van de SH is dat er ook handkappen bij te koop zijn wat erg prettig in de winter is.
 
Bedankt mannen. Snelweg rijd ik er sowieso niet mee, alleen secundair woon-werk. En dan ook nog korte afstand.

Kun je met een 150i ook nog een beetje ongestraft voorkruipen bij het stoplicht? M.a.w. komt 'ie een beetje van z'n plek?
 
Kan heel erg goed het voor kruipen, en de meeste auto's ben je wel de baas maar niet allemaal, als ze echt willen met een snelle auto, kunnen ze je in problemen brengen als ze je niet voor willen laten gaan.
Als je weinig op de snelweg komt prima scooter. Maar de sh 150 heeft genoeg vermogen om redelijk goed op de snelweg te rijden , zij het aan de rechterkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan