Honda SH150i deel2

Bij welke km stand stellen jullie de kleppen...ennnn was dat ook echt nodig, het onderhoudsschema van Honda vind ik namelijk behoorlijk overdreven.
 
Heb altijd met zeer veel plezier de sh150 gereden.
Binnendoor of snelweg jekkeren, tot ritten van 600 km.
Heerlijk apparaat gewoon.

Vond alleen de voorvering bagger en stuur goed vasthouden.
Zou m zo weer kopen verder.
 
Thx zuunig en spijker...

Denk dat ik dan toch voor een 150 ga. Voor mijn gebruiksdoel is de aanschaf van een 300 ook eigenlijk niet te rechtvaardigen. Voor de leuk net ff iets teveel geld. Leg ik dan liever bij de nieuwe racer volgend jaar ;)

Maar eens kijken waar een goede deal te maken is. Komt er van de 150 ook nog een nieuwe uit (à la 300)?
 
Die nieuwe was er al eerder dan de 300.
goede deal maken zal niet meevallen, die dingen zijn gewoon erg duur.
ik zou een tweedehands nemen met weinig km.
 
Die nieuwe was er al eerder dan de 300.
goede deal maken zal niet meevallen, die dingen zijn gewoon erg duur.
ik zou een tweedehands nemen met weinig km.

An sich heb je wel gelijk, maar 2e hands zijn ze ook duur (en schaars). Afschrijving is voor mij geen issue omdat ik hem in principe ook niet meer weg zal doen. Altijd handig voor erbij en staat niet in de weg. Daarom ga ik maar gewoon voor een nieuwe.

Had jij er trouwens ook een scherm op? En is dat een aanrader?
 
Dan zou ik gaan voor een nieuwe vespa gts 250 FL , nu te koop voor 4495 euro.
zo'n ding is over 10 jaar nog flink geld waard.
Vespa lovers geven veel voor een tweedehands.
 
Dan zou ik gaan voor een nieuwe vespa gts 250 FL , nu te koop voor 4495 euro.
zo'n ding is over 10 jaar nog flink geld waard.
Vespa lovers geven veel voor een tweedehands.

Hmm.. Hoe verhoudt zo'n ding zich kwalitatief t.o.v. de Honda? En kan ik er een integraalhelm in kwijt?

Wel een geinig ding, en voor een Vespa niet duur...
 
Bij welke km stand stellen jullie de kleppen...ennnn was dat ook echt nodig, het onderhoudsschema van Honda vind ik namelijk behoorlijk overdreven.
Ik check zelf de kleppen om de 12000 dat vind ik voldoende. Van Honda moet het vaker.. De olie ververs ik wel vaker dan Honda voorschrijft, ik doe dat om de 4000.
 
Ik check zelf de kleppen om de 12000 dat vind ik voldoende. Van Honda moet het vaker.. De olie ververs ik wel vaker dan Honda voorschrijft, ik doe dat om de 4000.
Doe ik exact hetzelfde...heeft nu goed 11000 gelopen en draait zo mooi dat ik weinig zin heb om de kleppen te doen..vandaar even de vraag naar jullie ervaring.
 
Hmm.. Hoe verhoudt zo'n ding zich kwalitatief t.o.v. de Honda? En kan ik er een integraalhelm in kwijt?

Wel een geinig ding, en voor een Vespa niet duur...
Die 250 en 300cc piaggio blokken in de Vespa zijn hele goeie blokken, en ze hoeven lang zo hard niet te werken als een 150cc die vaak op het uiterste loopt.

Een intergrale help kwijt kunnen weet ik niet , even proberen bij de dealer, scheelt ook welke maat je hebt.

De 150cc is eigenlijk net niet genoeg om overal goed mee te kunnen, of het motortje moet erg hard werken.

Ik denk voor iemand die 3000 km per jaar rijdt, dat hij na 10 jaar voor de vespa 250 fl nog bijna 2000 euro terug krijgt .


Maar de nieuwste honda sh 150 is een hele goede totaal doorontwikkelde scooter, en als je niet veel op de snelweg zit uitstekend, waarschijnlijk een van de beste in zijn klasse.
 
Laatst bewerkt:
Die 250 en 300cc piaggio blokken in de Vespa zijn hele goeie blokken, en ze hoeven lang zo hard niet te werken als een 150cc die vaak op het uiterste loopt.

Een intergrale help kwijt kunnen weet ik niet , even proberen bij de dealer, scheelt ook welke maat je hebt.

De 150cc is eigenlijk net niet genoeg om overal goed mee te kunnen, of het motortje moet erg hard werken.

Ik denk voor iemand die 3000 km per jaar rijdt, dat hij na 10 jaar voor de vespa 250 fl nog bijna 2000 euro terug krijgt .

Alleen jammer dat 'ie geen ABS heeft... Niet goed voor de wederverkoop ;) En voor die prijs neig ik toch eerder naar een nieuwe SH300. ABS en de grote wielen zijn voor mij wel een pré.

Ik denk trouwens dat die 150cc Honda blokjes met 15 pk niet bepaald op hun tenen lopen. Bij goed onderhoud zou je daar een ton volgas mee moeten kunnen draaien lijkt me. Zo hoogtoerig/hoogbelast zijn ze niet met 100pk/liter...

Maar goed, thx. Ik zal er toch eens naar kijken. Vespa is wel mooi, vooral in het donkerblauw erg chique...
 
Ik zweer bij 16 inch wielen.
Ik moest mijn sh300 noodgedwongen verkopen en mij voorlopig even voortbewegen op een bromscooter.
Eerste drie maanden mocht ik de Vespa van mijn broer lenen.
Kleine kutwieltjes !
Nu een sym 16 inch wiel gekocht met nieuwe partner, zij moet er ook op rijden dus vandaar de brom.

Maar goed, wat een verademing itt die kleine kutwieltjes van de Vespa.

Goed goed ik heb het dan niet over de motoruitvoering maar als hier het verschil al zo groot is dan is het met hogere snelheden alleen nog maar groter.
 
Ik had trouwens helemaal niet het idee dat ik het blokje aan het verkrachten was van de 150 op de snelweg.
Gewoon 100 gps aanhouden en hij spinde heerlijk dat geweldige blokje.
 
De nieuwste vespa heeft wel veel betere vering voor gekregen.
Bij de scooterdag van scooterexpress heb ik een half uurtje op een hagel nieuwe gts 300 gereden, maar het viel erg mee de kleine wielen.
ook weleens op een honda ps 150 gereden maar die kleine wielen vond ik een drama.
in vergelijking met de vespa 300 en sh 150.

ik dacht dat de nieuwste sh 150 wel abs heeft.
Honda

met 100 km per uur lijkt me dat de sh 150 makkelijk de 50.000 km er op zet.

Ik hoorde van een auto monteur dat een auto die veel erg hard rijdt op de snelweg de neiging heeft om te krappe klepspeling te krijgen. bij normaal gebruik veel minder.
aangezien de sh 150 motor behoorlijk hard moet werken lijkt me het verstandig om toch het stellen van de kleppen wel op tijd te doen.
 
Laatst bewerkt:
kan iemand uitleggen wat ik allemaal los moet halen om bij de accu te komen van een SH 150i van 2009?
wil kabeltjes aansluiten voor een optimate 3 druppellader.
Misschien dat iemand wat foto's heeft ?
 
De vespa is natuurlijk goedkoper omdat vanaf 2016 nieuwe motoren abs moeten hebben.
En zoals zuunig zegt pas op met te krappe klepspeling, je hoort het niet maar is wel schadelijk.

Om bij de accu te komen moet je alleen het middenstuk van de voetplaat loshalen met ik dacht twee boutjes onder de voorkant buddyseat, de rest is geklemd.
 
Psies, en wordt 2e hands ook erg lastig om zo'n ding weer te slijten zonder ABS. Ik houd het bij een SH150i. Vind het zelf ook wel prettig om ABS te hebben op zo'n ding. En zeker als het nat is ben je ook blij met je grote wielen.

En ja, als je veel volgas rijdt is het wel zaak om de klepspeling (volgens het boekje) bij te houden. Maar dat schaar ik dus onder "goed onderhoud" ;)
 
kan iemand uitleggen wat ik allemaal los moet halen om bij de accu te komen van een SH 150i van 2009?
wil kabeltjes aansluiten voor een optimate 3 druppellader.
Misschien dat iemand wat foto's heeft ?
Even uit mijn hoofd: Een rechtopstaand kapje waar je met je hakken tegenaanzit moet eerst eraf. Schroefjes kun je losdraaien als je de buddy omhoog hebt (vlak bij de scharnier). Vervolgens het middelste gedeelte van de voetenplank (twee schroefjes) los halen. Dan kun je erbij. Volgens mij is dit wel wat er op lijkt:
hqdefault.jpg
. Succes!
 
De vespa gts 250 fl hebben ze weer opnieuw uitgebracht, daar hadden ze zeker nog wat motoblokken van liggen.
Voor iemand die alleen voor de lol met mooi weer gaat rijden, maakt abs dacht ik niet zoveel uit.
Per 1 januari 2016 abs verplicht bij alle nieuwe tweewielers (vanaf 125cc) zal er voor zorgen dat ze eind december 2015 al op blanco kenteken worden gezet. En komt er denk meer korting op die scooters.
 
Zo Optimate aangesloten als druppellader en kabeltje in het opbergvak uit laten komen en vast geschroefd aan de accu.
Laat de winter maar komen
 
Ikke niet gebruik hem in de winter niet. pak hem pas weer ergens in Maart
 
Terug
Bovenaan Onderaan