fibratie voorwiel/-vork bij remmen

jantjooo

Rookie
29 sep 2013
6
0
Baarn
Als ik met mijn fjr-1300 bij zo'n 30 k/u steviger begin te remmen begint mijn voorwiel te trillen.
Nieuwe remschijven en remblokken zijn al gemonteerd maar het gebeurd nog steeds.
Ikzelf denk dat het in de voorvork zit.
Herkend iemand dit???
 
Als ik met mijn fjr-1300 bij zo'n 30 k/u steviger begin te remmen begint mijn voorwiel te trillen.
Nieuwe remschijven en remblokken zijn al gemonteerd maar het gebeurd nog steeds.
Ikzelf denk dat het in de voorvork zit.
Herkend iemand dit???
nee, als ik bij 30 km/u steviger rem sta ik met 2 omwentelingen van mijn voorwiel stil.
 
Bandenspanning goed. 2,5 bar. (mede op advies v/d monteur). nieuwe banden, roadsmarts. Bij de dealer zoeken ze het steeds in de rempartij maar volgens mij zit het in de vork. Met ong. 46000 km. is er een oliekeerring vervangen. Motor heeft nu 53000 km. gelopen. Het enige wat ik vraag of iemand dit herkend en zo ja wat de eventuele oplossing was.
 
Ik denk aan een kromme remschijf, heb je die al gechecked?

facepalm.gif
 
Als de remblokken door de verschillende zuigers niet gelijkmatig aangedrukt worden, kunnen ze gaan trillen.
Denk maar eens aan piepende velgremmen bij een trapfiets. Als je die een beetje schuin monteert (toe in heet dat) is het trillen vaak weg.

Dit heeft ook met de stijfheid van de remdelen te maken.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem. En bij mij komt het met zekerheid door de balhoofdlagers. Ik heb al nieuwe lagers liggen, maar moet nog een beetje moed verzamelen om ze te vervangen. :)
 
Nogmaals getest door te remmen in linker- en rechterbochten. Vibratie ( ;) :o ) in linker bochten nihil en in rechter bochten en rechtuit duidelijk aanwezig. Zit dus denk ik toch in de rechterpoot
 
Terug
Bovenaan Onderaan