VFR 750 rc36 II - Bouwjaar 95 - Spanning weg / SR regelaar

RickT010

Rookie
24 apr 2013
12
1
Ik heb een vraag die waarschijnlijk aansluit op vele eerdere vragen over de VFR.

Afgelopen week merkte ik na het starten dat de VFR niet goed liep (alsof de ontsteking niet op tijd stond maar dat kan natuurlijk niet echt). Geen aandacht aan besteed door tijdgebrek. De volgende dag start ik, rijd 200 meter en poef: alle stroom weg, lampjes uit en niet meer aan de gang te krijgen. Dus ik dacht dat mijn accu het had begeven.

Nieuwe accu geplaatst en nog steeds helemaal noppes; geen lampje, helemaal niets.
Nu lees ik in meerdere topics dat de spanningsregelaar een zeer zwak punt is en vaak stuk gaat en dat de hoofdzekering dan klapt.

Nu heb ik 2 vragen:

1) Waar zit de hoofdzekering?
2) Als de SR kaduuk is; kan het zo zijn dat er 0,0 stroom doorkomt?

Alvast bedankt voor jullie wijze antwoorden.
 
1) hoofdzekering zit waarschijnlijk bij je startrelais, waarschijnlijk onder het zadel.
2) Kan maar meestal geeft hij dan een te hoge spanning (bij mijn R6 gaf hij toen hij kapot was 16,4V)
 
Dit is ongeveer wat je zoekt (de groene is uiteraard de zekering)
VFR%20750%20F%20RC%2024%20deel%205%20003.JPG
 
Ik heb het startrelais en de hoofdzekering gevonden. De zekering was nog heel maar het startrelais zit er niet heel fris uit. Veel groene aanslag en als ik er aan "jutter" dan lichten er ineens een paar lichtjes op dus denk dat daar de ellende zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan