500cc V4 tweetakten

Haha! Dramatisch Engels but for this time we will see this through the fingers!

En 20 mille voor een niet gereviseerde RD500 met R6 onderdelen...da's ongeveer 10 mille teveel denk ik...
 
Dat is wel een tegenvaller, kenteken geeft inderdaad ook gewoon RD500 aan. Dan is deze toch een stuk netter:

http://racebikemart.com/adverts/NSR_500_Replica_Road_Registered__1413226429.php

Staat ook al weer een flinke tijd te koop.

Die is inderdaad een stuk beter, die heeft tenminste een speciaal frame maar ook deze prijs vind ik erg hoog, voor de Red Bull RD500 zou tussen de 10 en de 12000 Euro een goeie prijs zijn.

Wel jammer een kennis van mij had een RD500 special die heeft ie net verkocht via RH motoren
dat is deze
Yamaha YZR500 OWC1 Replica ‘Handmade’ – RH Motoren
 
Laatst bewerkt:
Ach, de laatste tijd is iedereen een beetje de weg kwijt gezien de prijzen van de iets afwijkende auto`s en motoren. Men ziet de prijzen voor de echte exoten de pan uit rijzen waardoor iedereen met een limited edition/R/custom/etc. grof geld gaat vragen. Terecht of onterecht? Dingen zijn het pas waard wanneer iemand het er voor geeft en gezien het feit dat ik allen een hele lange tijd te koop zie staan, zijn ze het waarschijnlijk niet waard.
 
Te bedenken dat ik mijn gans originele, in mintstaat verkerende RG400 destijds op de koopjeszolder kocht omdat niemand 'm wilde...

Ik verkocht 'm na flink uitgekeerd te hebben gekregen na omvalschade aan een knul die ik waarschuwde om 'm in, of boven de powerband te rijden, maar niet eronder.

Duurde een week voordat hij een highsider maakte en 'm afschreef.

Was prachtig, had niks gelopen en had zelfs de originele duo afdekkap erop.
 
Er staat op de site van Motorcyclenews.com een stukje over een Rothmans Honda, Mick Doohan replica met een Suzuki blok. Leuk stuk om te lezen, en een super mooie replica. Ben teveel digibeet om een linkje te plaatsen, maar het is de moeite waard om ff te zoeken.
 
Er staat op de site van Motorcyclenews.com een stukje over een Rothmans Honda, Mick Doohan replica met een Suzuki blok. Leuk stuk om te lezen, en een super mooie replica. Ben teveel digibeet om een linkje te plaatsen, maar het is de moeite waard om ff te zoeken.

Hier is de link. Indrukwekkend ding! :}
 
ADM NSR500

NSR 500


https://www.flickr.com/photos/84021678@N06/albums/72157632570906888


ADM Racing Ltd

21272992700_a1698ab63c_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welke bedoel je die V4 op de plaatjes hierboven, die heeft gewoon carburateurs, de Duitse Ronax heeft wel een injectie-systeem.

Ryger is wel met een revolutionaire 2takt bezig die heel erg schoon is maar ze schijnen wat problemen te hebben met proefdraaien.....
 
Is deze 2 takt nou dezelfde techniek als wat Evinrude gebruikt met zijn injectie 2takten??

Nee, dit is 'gewone' techniek van Motori Seven uit de topklasse van de kartsport de ICC (tegenwoordig KZ1/KZ2) alleen dan met speciale carters/bak en krukas en dus als V4 i.p.v. 1-cilinder.
Heeft inderdaad gewoon een carburateur op een membraaminlaat, als 125cc 1-cilinder doen ze rond de 50pk. De blokken lijken erg veel op de 125cc crossblokken alleen dan vaak met droge koppeling, de inlaat in de rijrichting, en zonder kickstart en powervalve en veel meer getuned op eindvermogen i.p.v. een bredere powerband.

Ik heb zelf een KZ1/KZ2 kart met zo'n identiek Motori Seven blok en dat loopt als een kogel, komt vooral érg lomp in z´n powerband (dat maal 4 moet wel eng zijn op een motor :+).

SEVEN L3 A.T. (KZ) – Motori Seven
 
Laatst bewerkt:
Waarom ook niet, competitie kan je toch niet meer rijden met zo'n motor en voordat iemand anders met zo'n project begint......
 
Terug
Bovenaan Onderaan