Ik ken andere verhalen
Bij die Kreidlers loopt de versnellingsbak vaak stuk, blokje blijft wel lopen.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ken andere verhalen
Was er ook maar een beetje mee aan het dollen hoorWeet ik wel, maar de discussie gaat ook wel een beetje richting de praktijk van een 2takt.
De praktijk is gewoon dat ze niet betrouwbaar (genoeg) zijn voor de toepassing van een allerdaagse 4takt auto of motor.
De Jawa's uiteraard uitgesloten
Omdat ik zelf ook een beetje gek en Tsjech ben
Zie de gaten spontaan in de ozonlaag ontstaanIk heb heb afgelopen weekend weer maximaal lopen stinken met m'n 2-takt. Je ruikt het bijna door je monitor
[afbeelding]
[afbeelding]
Elektrisch heeft op dit moment de schijn van milieuvriendelijk totdat er een geitenharen sok bedenkt dat accu gemaakt moet worden en dat 1 Kwh van de centrale nog steeds vervuiling oplevert en 1 Kwh van de centrale nog steeds geen 1 Kwh aan de wieltjes van jouw voertuig is.
.
Borrelpraat, een EV is cradle to cradle en from wheel to well zelfs als deze 100% op kolenstroom rijden schoner dan een auto met plofmotor.
Bij ons op de zaak worden de plugin hybrides opgeladen op stroom uit de zonnepanelen.
Vorige maand zijn er 100 zonnepanelen op het dak geplaatst en 4 laadpalen op de parkeerplaats
Ik zie zelf veel meer in beperking van de energiebehoefte. Als je weet dat er mensen zijn die in hun schuurtje voertuigen bouwen die 1 op 100 verbruiken, waarom kruipen wij dan massaal in loodzware ijzeren bakken die meestal meer dan 1 op 20 nodig hebben?
En, als "ze" in 1925 een auto konden bouwen die prestaties neerzet als een moderne auto maar wel binnen de emissie-normen van vandaag, waarom zitten wij dan massaal in stinkende nintendo-bakken met ottomotoren? (Doble, Jay Leno).
Een accu maken met al zijn exotische materialen is dus "een schone zaak"? Ik heb verhalen gelezen van de gebieden waar die accu's gemaakt worden en dat is geen fijne omgeving meer. Gelukkig is het wel een ver-van-mijn-bed show....
Ik zie zelf veel meer in beperking van de energiebehoefte. Als je weet dat er mensen zijn die in hun schuurtje voertuigen bouwen die 1 op 100 verbruiken, waarom kruipen wij dan massaal in loodzware ijzeren bakken die meestal meer dan 1 op 20 nodig hebben?
En, als "ze" in 1925 een auto konden bouwen die prestaties neerzet als een moderne auto maar wel binnen de emissie-normen van vandaag, waarom zitten wij dan massaal in stinkende nintendo-bakken met ottomotoren? (Doble, Jay Leno).
Een stirlingmotor is nooit lekker doorontwikkeld. Je ziet hem nog wel eens in boten omdat de motor draait op een temperatuurverschil en je met (veel) water goed kan koelen.In het autotron in Rosmalen staat nog een heteluchtmotor te verdampen.
We rijden in die stinkende nintendo-bakken omdat o.a. Shell dat graag ziet.
En die elektrobakken zijn nog veel erger in belasting voor het milieu, alleen vindt die vervuiling hoofdzakelijk plaats voor in gebruik name, en ver weg.
Persoonlijk zie ik meer in waterstof.....
Nou ... ik heb het nooit laten uitmeten, maar is het werkelijk zo, dat je met een halve PK (menselijke kracht?) een ligfiets aandrijft aan 70km/u?Toch,
Als je kijkt naar een ligfietser, dan haalt zo'n persoon met spierkracht (trapt die een half paardekrachtje in een sprint ? ) een snelheid van 70 km/uur. En jouw loodzware middenklasser autootje? Wat "doet" die met een halve pk?
Nou, ga maar duwen.....
Wat mij betreft mogen ze de verkoop van nieuwe tweetakt motoren/brommers ed verbieden. Tweetakten stinken als de hel, en maken een tering lawaai.
Wat mij betreft mogen ze de verkoop van nieuwe tweetakt motoren/brommers ed verbieden. Tweetakten stinken als de hel, en maken een tering lawaai.
Vast nog nooit op een snelle tweetakt gereden zeker.
Geweldig toch zo'n TZ 750.
Dan moet die bekende van jou eens fatsoenlijke olie kopen en leren mengen. ALs je 1:50 smeert met Castrol rS of een andere hoogwaardige olie rookt de boel niet. Een oude verotte 4-takt rookt dan wss nog meerZeker tweetakt kan heel snel zijn, so?
Waarom zouden er nog nieuwe tweetakt motoren/brommers gebouwd moeten worden? Een bekende van mij die wel eens enduro dingen deed, moest altijd van de groep achteraan rijden omdat hij een tweetakt reed en dus stonk. De 4 takts hadden geen zin om in zijn walm van olie en benzine te rijden.
Zeker tweetakt kan heel snel zijn, so?
Waarom zouden er nog nieuwe tweetakt motoren/brommers gebouwd moeten worden? Een bekende van mij die wel eens enduro dingen deed, moest altijd van de groep achteraan rijden omdat hij een tweetakt reed en dus stonk. De 4 takts hadden geen zin om in zijn walm van olie en benzine te rijden.
Altijd leuk ja, van die fietsers en wandelaars die demonstratief hun neus dichtknijpen nuilers zijn het!