Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

...
Nederland is in 1 eeuw gegroeid van 7 milj. naar 17 milj. inwoners. Er is in deze eeuw zelfs nog een oorlogperiode geweest.
Met eenvoudig basis-school rekenen kan je verwachten dat NL in 2120 dus 27 milj. mensen gaat hebben.
...
Was het maar zo, het gaat ook nog eens exponentieel :X
Het gaat veel sneller helaas.
 
Laatst bewerkt:
  • Eens
Waarderingen: RR.
Onzin natuurlijk, de elektromotor bestaat wel lang, maar inderdaad was de accu het probleem.
Net als dat de oude kleuren televisie al jaren in theorie bestond maar de techniek er niet was om dat masker voor de 3 kleuren te maken in de beeldbuis. (en moet je eens kijken waar ze nu zijn)

En de aandrijving verbeterd ook, de nieuwe Energica heeft al een nieuwe verbeterde motor, er worden elektromotoren in een naaf gemonteerd en ik ben er van overtuigd dat het hier niet bij blijft, zeker nu er echt verkocht gaat worden. Dat stimuleert innovatie.
Er komen nu echt wel vernieuwingen.

En ik vind techniek ook machtig mooi, ik kan ook genieten van een stoommachine (prachtig dat ze het toen konden maken en verzinnen) en een oude diesel in een schip.

Maar dat houdt niet in dat ik ook geniet van het heerlijke rijden op mijn motor, dit rijd gewoon beter dan een benzine motor en dat vind ik mooi :Y
Voor mij dus prachtig, dat een ander dat misschien niet zo ziet kan uiteraard.
Qua belangstelling van anderen kan ik alleen maar zeggen dat ik bij elke snellader beurt tot nu toe altijd wel met iemand in gesprek geweest ben.
Zo'n EV motor trekt echt wel de aandacht aan de laadpaal. Dus ik ben zeker niet de enige die het mooi vind.

Maar een argument als dat is niet sexy/mooi, daar kan ik ook niet zoveel mee.
De ene houdt van rood haar, de andere van blond en weer een ander exotisch. Kan allemaal.
(Ik ben makkelijk ik vind bijna alles mooi :+ }))
Jij vind het niet mooi, kan zeker, maar er zijn er toch echt met een andere mening ;)

Eigenlijk maar goed ook, anders reden we allemaal op dezelfde motor.
Je hebt nogal een lap tekst nodig om je argumenten uit te leggen.
Elektromotor in een naaf🤔klinkt spannend 😏
Laten we het op smaak houden.
Als ik straks tussen zes planken lig ,ga vooral je gang.🤗
Maar dan ,straks, niet in een museum gaan hypocrieten,als al het fossiel van de straat is, " O wat waren het toch mooie fossiele motoren"....
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nogal een lap tekst nodig om je argumenten uit te leggen.
Probeer het duidelijk uit te leggen, korte zinnen worden nogal eens verkeerd begrepen of opgevat op een forum
Elektromotor in een naaf🤔klinkt spannend 😏
Is het ook, beter, sneller, krachtiger klopt helemaal :Y
Laten we het op smaak houden.
Dat sowieso, mij zul je dus echt nooit op een scooter zien, terwijl jij dat wel leuk vind. Smaak inderdaad.
Als ik straks tussen zes planken lig ,ga vooral je gang.🤗
Als je het niet erg vind ga ik nu al vooral mijn gang ;) en van mij mag je nog jaren en jaren rijden hoor.
Maar dan ,straks, niet in een museum gaan hypocrieten,als al het fossiel van de straat is, " O wat waren het toch mooie fossiele motoren"....
En waarom mag je het dan niet mooi vinden? Onzin natuurlijk.
Ik heb nooit gezegd dat ik een fossiele motor niet mooi vind, sterker 40 jaar op die dingen gereden en prachtige tijden beleeft.
En nu door ..
Ik vind nog steeds bv mijn oude Kwaak Z1 en Honda CBX 6 pitter mooi, ondanks dat ik ze niet meer rij. En dat zal ook zo blijven.

Dus in jou ogen mag je ook bv een stoommachine niet meer mooi vinden want je rijd nu fossiel? Waarom?


Ik begrijp je hokjes denken niet zo, het is echt niet zo dat ik nu een EV rij en dan ineens een fossiele motor haat?
Uiteraard niet.
 
Ik begrijp je hokjes denken niet zo, het is echt niet zo dat ik nu een EV rij en dan ineens een fossiele motor haat?
Uiteraard niet.

Vandaar je aversie tegen een motorscooter🤔

EV prima ,als het functioneel is.
Dus scooter,prima👍alleen die knoeperts van accu's,he🤷‍♂️
Past niks in😒

Daarbij heb ik een speed pedelec met een...................borstel loze naafmotor.
Zie je niks van,boeit me niks,als ie het maar doet...

Electrische motoren worden nog steeds slecht verkocht,in tegenstelling tot wat jij zegt...


Ten opzichte van vorig jaar is het aantal nieuwe motorfietsen met elektrische aandrijving marginaal toegenomen: 236 om 215 stuks en 1,6 om 1,5 procent aandeel in de verkoop.

Het beleid gaat mensen dwingen om van fossiel af te stappen,of daar, massaal , eletrische motoren voor terug komen waag ik sterk te betwijfelen.
De tijd zal het uitwijzen...

Voor de rest ,vooral blij blijven met je EV,
 
Laatst bewerkt:
Vandaar je aversie tegen een motorscooter🤔
Ik heb niets tegen een motorscooter bij een ander. Lekker op rijden.
Ik persoonlijk vind het niets, eenmaal opgereden en ik miste de tank (had het idee dat ik er elk moment kon af flikkeren) en vond hem niet stabiel op de snelweg. Bij 130 vond ik het levensgevaarlijk.
Kortom niets voor mij. Dus ik koop het nooit. Verder heb ik er niets tegen en zwaai er zelfs tegen :+
EV prima ,als het functioneel is.
Voor mij is het zeker functioneel, ik kan thuisladen en zonder problemen heen en weer. Dat kan uiteraard niet iedereen, snap ik zeker.
En hij rijd echt gewoon beter dan alles wat ik tot nu toe gereden heb. Dus functioneel en prettig.
Dus scooter,prima👍alleen die knoeperts van accu's,he🤷‍♂️
Past niks in😒

Daarbij heb ik een speed pedelec met een...................borstel loze naafmotor.
Zie je niks van,boeit me niks,als ie het maar doet...

Electrische motoren worden nog steeds slecht verkocht,in tegenstelling tot wat jij zegt...
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat ze steeds beter zullen gaan verkopen (auto's doen dat al, in hoge mate) en dat daardoor de innovatie vanzelf opgang zal komen, meer vraag, meer kans op bedrijven die er ook in gaan stappen.
Komt vanzelf.
Er is gewoon ook nog te weinig keuze, voor fossiel kun je helemaal los, bij de EV is de keuze nog veel te beperkt. (duurt even, er zijn er al best veel die bij een leuk model/prijs de overstap zullen gaan maken. Kwestie van tijd)

Voor de rest ,vooral blij blijven met je EV,
Doe ik zeker :t Jij ook met je bikes, ik zwaai wel naatr je hoor, ook op je scooter :Y
We zijn allemaal motorrijders :]
 
Ik heb een flinke garage,dus geen probleem.
Maar wat er functioneel aan thuis opladen is ,ontgaat me ,goedkoop misschien.
15 liter peut in 60 seconden in mijn tank pompen is een stuk "functioneler"
Dat iets beter rijdt ,heeft niks met functioneel te maken,meer met comfort.
 
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat ze steeds beter zullen gaan verkopen (auto's doen dat al, in hoge mate) en dat daardoor de innovatie vanzelf opgang zal

Totdat de bijtelling oploopt, daarbij de autoverkopen zijn dramatisch slecht.
Het slechtste sinds 1967 ,daarvan was 19% EV .
Dus in absolute getallen loopt het ook niet zo hard..
 
Hoeveel variaties zijn er op fossiele motoren?
En hoeveel op een elektro?
Hou je van techniek en ontwerp?

Bekijk bijlage 1721414Bekijk bijlage 1721415
Ik wel.................
1-fase, 2-fase, 3-fase, 4-polig, 8-polig, 16-polig, wissel-/gelijkspanning. 6V, 12V, etc etc 1kV, 2.5kV, permanent-magneet, draaiststroom-anker, Draaistroom-stator, servo-werkend….. 😂🙏🏻 Ik dank u.
 
1-fase, 2-fase, 3-fase, 4-polig, 8-polig, 16-polig, wissel-/gelijkspanning. 6V, 12V, etc etc 1kV, 2.5kV, permanent-magneet, draaiststroom-anker, Draaistroom-stator, servo-werkend….. 😂🙏🏻 Ik dank u.

Klinkt spannend🤗
Er zullen vast wel mensen zijn die daar uren naar kunnen kijken👌
Zal er ook wel vast , heel verschillend uit zien..............
 
Ik heb een flinke garage,dus geen probleem.
Maar wat er functioneel aan thuis opladen is ,ontgaat me ,goedkoop misschien.
15 liter peut in 60 seconden in mijn tank pompen is een stuk "functioneler"
...
Echt wel, gewoon elke morgen op een "volle" motor stappen, heerlijk.
Gewoon nooit meer bij de pomp.

Mijn vorige motor moest ik elke 2 dagen tanken, zeker in de regen niet fijn, sta je daar te druppen in de stromende regen of kou.
Naar binnen betalen, nee ik hoef de aanbieding niet en weer naar buiten de handschoenen weer aan die toch weer vervelend aan te trekken zijn omdat ze na 70 km in de stromende regen gewoon niet meer fijn aan gaan.
Alle pompen vol, weer wachten. Hufter die er voorschiet, weer gedoe.
Motor beweegt, shit weer benzine over de tank.
(ik tank wel altijd om de hoek hier, bemande pomp met afrekenen, lag op de route. Voor onbemand moet is omrijden, dan mis je wat nadelen, klopt)

Nee dit mis ik serieus niet :N Heerlijk elke ochtend "volle tank" In mijn ogen zeer functioneel.
Alleen op een toerrit of vakantie is tanken sneller, maar dat doe ik dan weer weinig dus dan red ik me wel met extra plannen.
 
Echt wel, gewoon elke morgen op een "volle" motor stappen, heerlijk.
Gewoon nooit meer bij de pomp.

Mijn vorige motor moest ik elke 2 dagen tanken, zeker in de regen niet fijn, sta je daar te druppen in de stromende regen of kou.
Naar binnen betalen, nee ik hoef de aanbieding niet en weer naar buiten de handschoenen weer aan die toch weer vervelend aan te trekken zijn omdat ze na 70 km in de stromende regen gewoon niet meer fijn aan gaan.
Alle pompen vol, weer wachten. Hufter die er voorschiet, weer gedoe.
Motor beweegt, shit weer benzine over de tank.
(ik tank wel altijd om de hoek hier, bemande pomp met afrekenen, lag op de route. Voor onbemand moet is omrijden, dan mis je wat nadelen, klopt)

Nee dit mis ik serieus niet :N Heerlijk elke ochtend "volle tank" In mijn ogen zeer functioneel.
Alleen op een toerrit of vakantie is tanken sneller, maar dat doe ik dan weer weinig dus dan red ik me wel met extra plannen.

Je haalt comfort en functionaliteit door elkaar.

Dit is een voorbeeld van functioneel

IMG_20210428_151955.jpg
IMG_20210428_152009.jpg



Daarbij hoef ik ook niet naar de tankstel...
 
Heeft de mijne ook, zelf geregeld. (Ja daar wordt hij niet mooier van, maar ook de mijne moet funtioneel zijn)
Ik krijg ook alles mee zo.
IMG_3061 2.jpeg
 
Klinkt spannend🤗
Er zullen vast wel mensen zijn die daar uren naar kunnen kijken👌
Zal er ook wel vast , heel verschillend uit zien..............
Wat mooi dat ik je enthousiast heb gemaakt. Nu niet gelijk overstappen hoor!🤨 maar kan ook nog steeds warm lopen van een accelererende Manx-500, of een Honda 250/6 RC—six bij 17.500rpm.
 
Wat mooi dat ik je enthousiast heb gemaakt. Nu niet gelijk overstappen hoor!🤨 maar kan ook nog steeds warm lopen van een accelererende Manx-500, of een Honda 250/6 RC—six bij 17.500rpm.
Ben maar niet bang,gaat niet gebeuren:+
Te veel liefde voor fossiel.🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan