Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

jm15ftgnaigsd.jpg

0jfbyaug07sci.jpg



Voor mij is een knie' tje leggen echt belangrijk, want het carter is zo breed dat je al snel gaat schuren. Behalve een gat + oliespoor en op uw plaat kun je ook grip verliezen wegens 3e steunpunten met als zelfde resultaat...... opnieuw op uw plaat.

De eerste foto is eigenlijk al link, want mijn knie gaat niet lager dan mijn carter. Waarschijnlijk al goed vermoeid na een 3h endurance race.

We hebben het over de zware classics Suzuki gsx 1100 es van 1983.
Als je met die dingen een knie kunt leggen, dan kun je het met alles (behalve een koersfiets ;-)
 
[afbeelding]
[afbeelding]


Voor mij is een knie' tje leggen echt belangrijk, want het carter is zo breed dat je al snel gaat schuren. Behalve een gat + oliespoor en op uw plaat kun je ook grip verliezen wegens 3e steunpunten met als zelfde resultaat...... opnieuw op uw plaat.

De eerste foto is eigenlijk al link, want mijn knie gaat niet lager dan mijn carter. Waarschijnlijk al goed vermoeid na een 3h endurance race.

We hebben het over de zware classics Suzuki gsx 1100 es van 1983.
Als je met die dingen een knie kunt leggen, dan kun je het met alles (behalve een koersfiets ;-)

:] netjes hoor.
Zou inderdaad kutzijn als je je carter als scharnierpunt gaat gebruiken en de bandjes komen los :o
 
[afbeelding]
[afbeelding]


Voor mij is een knie' tje leggen echt belangrijk, want het carter is zo breed dat je al snel gaat schuren. Behalve een gat + oliespoor en op uw plaat kun je ook grip verliezen wegens 3e steunpunten met als zelfde resultaat...... opnieuw op uw plaat.

De eerste foto is eigenlijk al link, want mijn knie gaat niet lager dan mijn carter. Waarschijnlijk al goed vermoeid na een 3h endurance race.

We hebben het over de zware classics Suzuki gsx 1100 es van 1983.
Als je met die dingen een knie kunt leggen, dan kun je het met alles (behalve een koersfiets ;-)

Nice man :t en dat met een ES1100...... :9

Ik zou zijwieltje aan het carter maken :+

Circuitrijden zonder de KD gaat mij ook goed af maar kreeg soms te horen dat ik te gevaarlijk plat ging daarom de knie.
 
[afbeelding]
[afbeelding]


Voor mij is een knie' tje leggen echt belangrijk, want het carter is zo breed dat je al snel gaat schuren. Behalve een gat + oliespoor en op uw plaat kun je ook grip verliezen wegens 3e steunpunten met als zelfde resultaat...... opnieuw op uw plaat.

De eerste foto is eigenlijk al link, want mijn knie gaat niet lager dan mijn carter. Waarschijnlijk al goed vermoeid na een 3h endurance race.

We hebben het over de zware classics Suzuki gsx 1100 es van 1983.
Als je met die dingen een knie kunt leggen, dan kun je het met alles (behalve een koersfiets ;-)


Goed bezug :t z
 
Met dunne bandjes gaat ook. 110mm breedte ? weet het niet meer zeker...
Met een Suzuki van 1970

x4pbdjvvwfs2g.jpg


In het gras glijden die sliders slecht.
Tip = af te raden, doe het niet

pttyqqwyjmd35.jpg

dan heb je de mannen die bij elke race een nieuw pak nodig hebben, de uitslovers!!
Let ook op de uitlaat van de 2 takt recht in het gezicht van de aap!
 
Ik weet niet hoe ik het zeggen moet, maar laten we het erop houden dat ED het nieuwe KD is. Down met die ellebogen!
 
Met dunne bandjes gaat ook. 110mm breedte ? weet het niet meer zeker...
Met een Suzuki van 1970

[afbeelding]

In het gras glijden die sliders slecht.
Tip = af te raden, doe het niet
Gelukkig ligt er op Assen geen gras en als ik dat raak dan is er iets goed mis :P
[afbeelding]
dan heb je de mannen die bij elke race een nieuw pak nodig hebben, de uitslovers!!
Let ook op de uitlaat van de 2 takt recht in het gezicht van de aap!

Echte mannen zijn dat :t Dacht eerst dat het een blaaspijp was :+
 
Iemand nog tips?
Het lijkt alsof ik nog iets verder kan op de band denk ik.. (een 190 / 55) Naar mijn idee hang ik er niet als een aap naast..


84556474_3389742215.jpg
 
Nice man :t en dat met een ES1100...... :9

Ik zou zijwieltje aan het carter maken :+

Ik heb het ontstekingsdekseltje van mijn ES1100 afgeschuint om nog net iets platter te kunnen.
Aan de dynamokant lukt dat helaas niet.

Knie aan de grond is best spannend de eerste keer op zo'n oud zwaar mormel maar als het lukt met de oude Soes lukt het zelfs op een BMW K100 zonder probleem.
BT,DT.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ontstekingsdekseltje van mijn ES1100 afgeschuint om nog net iets platter te kunnen.
Aan de dynamokant lukt dat helaas niet.

Knie aan de grond is best spannend de eerste keer op zo'n oud zwaar mormel maar als het lukt met de oude Soes lukt het zelfs op een BMW K100 zonder probleem.
BT,DT.

Da's idd een goede tip :t

Vind zelf de EX750 en 1100 heel erg mooi.Zou er best eentje willen hebben maar heb al 4 motoren en da's wel genoeg zo ;)
 
Hoelang reden jullie voordat je je eerste knee-down deed?
Ik wil het nu nog niet doen hoor, moet überhaupt eerst een beetje goed door de bocht kunnen. Vind het nog 'eng' om door de bocht heen te kijken. Je ziet dan niet waar je heen gaat. Vertrouwen moet nog komen, gewoon veel oefenen

Rij nu 3 weken / 1900km
Na 6 weken en ongeveer 1000km..
en toen werd ik gretig en deed ik binnen een jaar een elbow down en een complete motor afschrijven.

kortom: alles op je eigen tijd, en vooral niet te gehaast.
Juist als je door de bocht kijkt zie je waar je heen gaat. je wilt toch naar het uiteinde van de bocht?
 
Iemand nog tips?
Het lijkt alsof ik nog iets verder kan op de band denk ik.. (een 190 / 55) Naar mijn idee hang ik er niet als een aap naast..


[afbeelding]
Tips zijn voor geen mogelijkheid te geven als niemand weet hoe je op de motor zit :)

Juist het ernaast hangen is 'the key' om een kneedown te doen.
Goed uitgevoerd is het niet alleen maar een knie die de grond raakt maar je hele lichaam die er naast hangt waardoor je bochtensnelheid hoger word terwijl je meer bandencontact hebt.
 
nou ik ben officieel ook ontmaagd, linksom eerst en dag later ook rechtsom. rechtsom wat lastiger maar daar word aan gewerkt. en het is verslavend kan ik zeggen

het bewijs
rechtsom



linksom


filmpje voor eventuele tips. niet supergoed zichtbaar maargoed
 
Weer een tevreden klant van de Ogre Superbike School!

Zonder op te scheppen (het is haast overbodig om te vermelden dat dat mij volledig vreemd is) kunnen we resumeren dat het percentage geslaagde cursisten onveranderd blijft staan op een unieke 100%.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan