Versnellingsindicator

Edsulst

Rookie
9 mei 2014
1
0
Hallo,

Wellicht kunnen jullie me helpen met het volgende.
Ik heb een Suzuki GSF 600 Bandit en wil hier een versnellingsindicator op plaatsen.
Nu zijn er verschillende types en merken verkrijgbaar, maar ik heb geen idee welke de beste of eenvoudigste is.

Zo kwam ik bijvoorbeeld deze tegen: http://www.motor-shop.nl/elektronica/versnellings-indicator-rood.html# (werkt met magneten)

Ook zag ik nog iets van Gipro voorbij komen maar die moet je zelf de versnellingen leren.

Hebben jullie tips voor mij? Wat beslist wel of juist niet.
Is het eenvoudig zelf te doen (ik ben niet echt technisch qua motoren) ?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Edwin
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb een GiPro,

Volgens mij is die beter, al hadden zie die ook best uit kunnen rusten met een magneet sensor aan de "pook".

De GiPro werkt anders, deze meet de snelheid van de motor en het toerental van de motor. Met de geprogrammeerde waarde bepaald hij dan welke versnelling het is. Het grootste nadeel hiervan is dat hij de verkeerde versnelling aan gaat geven als je uitrolt en en een zekere mate van koppeling's slip hebt. Verder geeft hij nooit de verkeerde versnelling aan. Het installeren en programmeren is heel eenvoudig.

Het model dat jij laat zien telt volgens mij alleen maar het aantal keren dat het magneetje voorbijkomt. 1 keer een versnelling missen en het systeem is in de war....

Een combinatie van beide systemen zou ideaal zijn......
 
Terug
Bovenaan Onderaan