Carbs drogen

Dakke85

Die hard MF'er
20 sep 2009
275
0
Mechelen (B)
Ik heb net mijn carbs ultrasoon gereinigd.
Nu vroeg ik me af of ik deze in de heteluchtoven volledig kon uitdrogen, uiteraard maar op een graad of 50 ofzo.

Kan dit kwaad?
 
Mijn compressor is stuk, zocht dus naar een andere oplossing :).

Even de oven in dus!
25449-3Kd4m-original.jpg
 
Ik heb eens een probleempje gehad met een carburator ultrasoon te reinigen in mijn (ijskoude) garage in het putje van de winter.

Ultrasoonreiniger stond op 50 °C en bij het uitnemen zat er een scheurtje aan de gasklep |( |(

Ik ben nog altijd niet zeker of het al stuk was...
 
Tip van mij:

Heb je geen compressor ? Haal bij de action van die lucht in een spuitbus (Air duster o.i.d). Kost +- 2 euro per bus dacht ik, maar is echt het geld dubbel en dwars waard. Zit echt onder hoge druk dus je kan het perfect gebruiken als je iets will schoon / droog blazen.

Voor de zeikers, ja ik weet dat er geen perslucht inzit maar een freon achtig spulletje, maar in bijna alle opzichte gedraagt het zich als perslucht.
 
Ik zou die motor nooit buiten zetten in Nederlands weer. Stel je voor er condenseert wat water in de carburateurs. Ik bedoel, dat verneveld niet zoals benzine, dus dat blijft er eeuwig inzitten. Dan is er minder plek voor benzine en voor je het weet loopt ie niet meer -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan