Alternatieve testbrandstof voor Carbs

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.666
113.278
Rèswèk
Nou? Ik ben het gokken dat "het wel goed zou zijn" een beetje beu en wil alles dat met benzine van doen heeft éérst testen voor ik ga monteren. Alleen die vieze benzinelucht wil ik vanaf. We waren al begonnen met Aspen, dat ruikt al een stuk minder penetrant maar eigenlijk zoek ik een alternatief om die testen uit te voeren die niet stinkt. Dingen die het niet worden zijn Diesel, Peteroleum, Terpentijn, uiteraard Benzine... Ik heb wel overwogen om Kerosine, Wasbenzine, Spiritus maar dan ook nog het liefst een niet brandbare vloeistof, net zo viscoos als benzine. Olie is weer te dik natuurlijk... Er hoeft geen motor op te draaien heh. Water zou het mooiste zijn maar da's desastreus...
Zeg het maar
 
Laatst bewerkt:
google eens op Nebol Odourless.

grtz,
Cees
DE3D9273-C45F-4BAA-839A-079E5FCDC3A4.jpeg

Vaak ben je te bang
😁
 
WD-40 heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Ooit eens wat O-ringen getest om ze schoon eventueel een beetje soepeler te maken. Dus ik had ze in een bakje met WD-40 gelegd. De volgende ochtend waren de O-ringen nagenoeg 2x zo groot geworden..
 
Gebruikten wij vroeger ook als ontvetter, werkte wel goed. Al sloegen je handen wel een beetje wit uit…..
branden deed het zo ook niet, behalve als je zonet hebt ontvet en die doeken liggen nog op de plek waar je moet lassen…..

Nu hebben we bio-ontvetter…. je moet eerst de bacteriën wakker schudden om vervolgens vriendelijk te vragen of ze misschien het vet willen verwijderen, liefst alleen nieuw vet.
Oud vet motten ze niet, branden doet het ook niet, je handen worden wel lekker zacht en ruiken naar citroen….
 
Gebruikten wij vroeger ook als ontvetter, werkte wel goed. Al sloegen je handen wel een beetje wit uit…..
branden deed het zo ook niet, behalve als je zonet hebt ontvet en die doeken liggen nog op de plek waar je moet lassen…..

Nu hebben we bio-ontvetter…. je moet eerst de bacteriën wakker schudden om vervolgens vriendelijk te vragen of ze misschien het vet willen verwijderen, liefst alleen nieuw vet.
Oud vet motten ze niet, branden doet het ook niet, je handen worden wel lekker zacht en ruiken naar citroen….
Ik heb gezien wat bepaalde vloeistoffen met iemand kunnen doen door inademing van de dampen. Dan ben ik wel blij dat ik buiten werk waar de zon het grootste gevaar is. Daarom draag ik een hoodie.

sorry van’t off-topic rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan