suzuki gsx 750 f houdt in

stefanb88

Rookie
26 jun 2014
12
0
hallo,

ik heb een vraag over mijn Suzuki gsx 750 f uit 1994. +- 40.000 op de teller.

als de motor koud is dan houdt deze in.. en dan bedoel ik dat hij gewoon stationair loopt. maar zodra ik aan het gas draai gaat hij tot 3000/4000 toeren normaal, vervolgens valt hij stil. daarna pakt hij hem weer op en gaat hij als de brandweer.
als de motor warm is na +- 10 minuten merk ik weinig tot niets meer. maar als ik hem dan even stil laat staan (+- 30 min) begint het op nieuw. weliswaar in mindere mate.
dit doet hij in iedere versnelling..
dit betekend dat als ik net vertrek, in de eerste paar minuten al met 20/25km per uur in de derde versnelling rij omdat ik anders gewoon niet vooruit kom.

ook in bochten is dit irritant want als ik aan het eind van de bocht wat gas bij wil geven om weer rechtop te komen bestaat dus ook de kans dat hij eerst iets inhoud. wat uiteraard nooit de bedoeling kan zijn in een bocht...

iemand een idee wat dit is?

ik dacht zelf aan vuile carbs..
ik heb btw Forte moto power 1 geprobeerd. dit haalde niks uit.

met vriendelijk groet, stefan
 
Nee ik gebruik choke als ik hem start en na een paar seconden kan deze meestal al half dicht en even daarna helemaal dicht.
Ik rij zoizo niet met choke open.
Hiervoor had ik een 600f en die heeft dit verschijnsel nooit vertoont..
Vandaar dat ik denk dat het niet alleen met koude motor te maken heeft.
 
40Kkm in 20 jaar? Dan heeft dat ding meer stl gestaan dan gereden dus denk dat je eerste ingeving van vuile carbs de juiste is. Dus eraf met die dingen en in het bubbelbad.
 
Dank voor de reacties, ik ben niet echt handig met gereedschap haha,
Kan een leek dat ook zelf? Of is het dan verstandig het gewoon te laten doen.
Vlotter omhoog en gasnaald zegt mij namelijk niks.

Lijkt me wel eens leuk om zelf wat te proberen.. of is dit te ingewikkeld voor een leek.
 
Ik weet niet waar je woont maar kevinblade zit in almere en die draait zijn handen er niet voor om voor dit soort klussies.
Hij sleutelt wel vaker aan motoren namelijk ;) _O- :P
 
Heb je probleem altijd al gehad of was het er ineens? Als de motor langere tijd stil heeft gestaan dan zou je kunnen denken aan vervuilde carbs. Als hij altijd prima liep en nu ineens niet meer dan kunnen er vele oorzaken zijn. Kijk in ieder geval eens naar je bougies. Een vervuilde bougie kan ook tot een dergelijke klacht leiden en haal je luchtfilter er eens uit. Wellicht is dit vervuild.
De 600f is kritisch op de afstelling en volgens Kevinblad is de 750f dat ook. Soms is het probleem ook te verhelpen met plaatsing van een grotere hoofdsproeier. Maar dan is het wel van belang dat de motor altijd slecht heeft gelopen. Als het er ineens was, dan is dat waarschijnlijk geen oplossing voor jouw probleem.
 
Zolang ik hem heb doet heeft hij dit probleem..
Heb hem sinds maart of april.
Via een handelaar (ben zn naam even kwijt).
Die zei dat de eerste eigenaar hem heel lang heeft gehad en hem weg deed omdat de laatste jaren te weinig reed om hem aan te houden. En was er van overtuigd dat een flesje carb reiniger wel zou helpen in combinatie met een flink stuk rijden..
Ben nu 1000km verder en al 2 keer een fles reiniger maar nog steeds probleem..
 
Ik woon btw in hoogeveen hahaha. Genoeg motorzaken in de buurt..
Had stiekeme hoop op iets kleins dat ik evt zelf kon behelpen

oh, en nu we er toch zijn..
keek gister op mn kijkglas voor de olie, dat peil stond net onder min..(paar minuten stationair gelopen)
dat wordt dus even bijvullen.. maar ik heb of niet goed gezocht, of ik snap het gewoon niet :P want ik kan nergens zien en vinden waar ik het moet bijvullen
 
Laatst bewerkt:
misschien wel goed idee ja.. aangezien ik het oliepeil ook opeens heel raar vind doen..
gister gepeild. zat net onder min.
nu net gepeild en ik zie helemaal geen olie in het glaasje..
heb wel olie maarja.. misschien beter om dan meteen alles even te verversen???
 
Terug
Bovenaan Onderaan