Suzuki gsx 750 f benzine loopt door

Annemarijn

Rookie
13 aug 2023
12
16
Nieuwegein
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn motor, hij reed prima tot hij 2 weken stil had gestaan...
Het lijkt erop dat de benzinetank leeg loopt (in vrij rap tempo) door het systeem.
Misschien dat iemand hier nog ideeën heeft die kunnen helpen?

Wat we weten:
  • In stilstand loopt er benzine door het systeem.
  • Motor wilde net zelfs voor een moment niet rond na 1 nacht, kwam wel los uiteindelijk maar geeft wel aan waar het ook heen loopt.
  • Oliepijl stijgt, gister afgetapt en op pijl gebracht, weer benzine erin. (gevuld tot midden, staat na 1 nacht op max)
  • Heeft kortstondig gereden naar de pomp gister, daar na tanken, wilde deze niet meer starten, daarna weer even gestart voor 500m en toen was het weer klaar.
  • Benzine spuit uit uitlaten bij eerste keer starten na zo'n nacht, dus daar komt het ook helemaal. (blijft in de pijpen liggen, tot de luchtdruk het eruit knikkert)
  • Loopt wel even netjes stationair ALS hij even loopt... maar gaat na een paar minuten, schommelen met zo'n +-500 toeren.
  • Geen verzuip geluiden...
Benzinekraan heeft alleen PRI/RES/ON, is er een manier waarop ik deze even kan afsluiten via een omweg wellicht?
Zodat ik ieder geval tijdelijk het lopen kan stoppen?

Ik heb wel via de zoekfunctie gezocht, maar ik hoop stiekem dat er door de dingen die we wél weten er wellicht een duidelijkere veroorzaker kan opkomen bij iemand...
Bedankt alvast voor het mee denken! Taart voor de gene met de beste glazenbol. :)
 
Vlotternaald versleten waarschijnlijk.dan laat hij teveel benzine door. Of vlotter lek maar dat denk ik niet.
Ik zou een complete revisie doen. 4 Setjes is denk ik rond de 70. Je kan het ook uitbesteden en de carbs weg brengen voor een reiniging en revisie. Ik was rond de 170 kwijt bij een adresje in vdaal.
 
Vlotternaald versleten waarschijnlijk.dan laat hij teveel benzine door. Of vlotter lek maar dat denk ik niet.
Ik zou een complete revisie doen. 4 Setjes is denk ik rond de 70. Je kan het ook uitbesteden en de carbs weg brengen voor een reiniging en revisie. Ik was rond de 170 kwijt bij een adresje in vdaal.
Ik heb tot nu toe nog maar weinig versleten vlotternaalden gezien...wel andere oorzaken
 
Ja ik ben bang dat alles rondom de carburateur echt te hoog gegrepen voor mij is 😢
De carburateurs er onder vandaan halen kun je op zijn minst mee beginnen? Voor het zelf of laten reviseren ervan moeten ze er toch uiteindelijk af.

Wanneer ze er dan af zijn schroef je even alle vlotterbakken eraf kan je gelijk een blik werpen op de vlotters en zittingen. En op basis daarvan verder.

Eventuele vragen hier op het forum dumpen met wat foto's dan komt dat helemaal goed.

Ook zijn er genoeg mensen hier, wanneer het echt niet lukt die graag een handje helpen.
 
Yes, die stonden al op de planning 😊
Mocht je de olie en filter volgende week geregeld willen hebben, dan kun je bij mij op het werk in De Meern langskomen op de vrijdag. Enige wat je dan hoeft te regelen is een oliefilter en een krat bier voor gebruik werkplaats. De oude olie gaat dan bij ons in de olie put. Hoef je daar ook niet mee te zeulen.

Wou vandaag zelf mijnolie wisselen en de achterrem vervangen, maar ben de olie vergeten mee te nemen. Dus dat word volgende week en als ik dan toch bezig ben…
 
Mocht je de olie en filter volgende week geregeld willen hebben, dan kun je bij mij op het werk in De Meern langskomen op de vrijdag. Enige wat je dan hoeft te regelen is een oliefilter en een krat bier voor gebruik werkplaats. De oude olie gaat dan bij ons in de olie put. Hoef je daar ook niet mee te zeulen.

Wou vandaag zelf mijnolie wisselen en de achterrem vervangen, maar ben de olie vergeten mee te nemen. Dus dat word volgende week en als ik dan toch bezig ben…
Ah super lief! Helaas loopt de motor momenteel niet, en aangezien de zomervakantie voorbij is (ik werk in het onderwijs) moet ik even een moment gaan zoeken om er weer aan te sleutelen. Maar super bedankt voor het aanbod 🥰
 
Bijzonder dat het eigenlijke probleem niet als eerste oplossing werd gegeven hier, de vlotternaalden.

TS, plaatst een filter in je benzineslang, anders is de kans groot dat je hetzelfde probleem weer krijgt.

Vlotternaalden testen is heel simpel; hou de carburateurs op de kop en probeer door de benzineslang heen te blazen; lukt dit, dan lekken de naalden.

Vaak, uit elkaar halen, even schoon blazen met een luchtpistool en weer in elkaar is voldoende.
 
Bijzonder dat het eigenlijke probleem niet als eerste oplossing werd gegeven hier, de vlotternaalden.

TS, plaatst een filter in je benzineslang, anders is de kans groot dat je hetzelfde probleem weer krijgt.

Vlotternaalden testen is heel simpel; hou de carburateurs op de kop en probeer door de benzineslang heen te blazen; lukt dit, dan lekken de naalden.

Vaak, uit elkaar halen, even schoon blazen met een luchtpistool en weer in elkaar is voldoende.
Dat filter hoort er af fabriek tussen te zitten en volgens schema elke 12.000 km gewisseld te worden.
 
Bijzonder dat het eigenlijke probleem niet als eerste oplossing werd gegeven hier, de vlotternaalden.

TS, plaatst een filter in je benzineslang, anders is de kans groot dat je hetzelfde probleem weer krijgt.

Vlotternaalden testen is heel simpel; hou de carburateurs op de kop en probeer door de benzineslang heen te blazen; lukt dit, dan lekken de naalden.

Vaak, uit elkaar halen, even schoon blazen met een luchtpistool en weer in elkaar is voldoende.
Niet afsluitende vlotternaalden Is al meerdere malen genoemd in dit topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan