Suzuki gsx 750 f benzine loopt door

Annemarijn

Rookie
13 aug 2023
12
16
Nieuwegein
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn motor, hij reed prima tot hij 2 weken stil had gestaan...
Het lijkt erop dat de benzinetank leeg loopt (in vrij rap tempo) door het systeem.
Misschien dat iemand hier nog ideeën heeft die kunnen helpen?

Wat we weten:
  • In stilstand loopt er benzine door het systeem.
  • Motor wilde net zelfs voor een moment niet rond na 1 nacht, kwam wel los uiteindelijk maar geeft wel aan waar het ook heen loopt.
  • Oliepijl stijgt, gister afgetapt en op pijl gebracht, weer benzine erin. (gevuld tot midden, staat na 1 nacht op max)
  • Heeft kortstondig gereden naar de pomp gister, daar na tanken, wilde deze niet meer starten, daarna weer even gestart voor 500m en toen was het weer klaar.
  • Benzine spuit uit uitlaten bij eerste keer starten na zo'n nacht, dus daar komt het ook helemaal. (blijft in de pijpen liggen, tot de luchtdruk het eruit knikkert)
  • Loopt wel even netjes stationair ALS hij even loopt... maar gaat na een paar minuten, schommelen met zo'n +-500 toeren.
  • Geen verzuip geluiden...
Benzinekraan heeft alleen PRI/RES/ON, is er een manier waarop ik deze even kan afsluiten via een omweg wellicht?
Zodat ik ieder geval tijdelijk het lopen kan stoppen?

Ik heb wel via de zoekfunctie gezocht, maar ik hoop stiekem dat er door de dingen die we wél weten er wellicht een duidelijkere veroorzaker kan opkomen bij iemand...
Bedankt alvast voor het mee denken! Taart voor de gene met de beste glazenbol. :)
 
Vacuum membraam kapot. Zit in de leiding tussen tank en carburateur, meestal een vierkant doosje met een vacuumleiding er aan ( en benzineleiding aan 2 kanten) als je start trekt het vacuum de klep open, doordat ie stuk is, loopt ie bij jou door, ook zonder vacuum.
 
Benzine kraan werkt niet meer goed, defect vacuüm gedeelte laat brandstof door, wat in het motorblok komt. Olie is nu deels benzine.
Niet meer proberen te starten, om schade te voorkomen.
Vervolgens is het aardig wat werk om dat allemaal te herstellen, afhankelijk van wat je verder kan tegen komen.

En welkom op MF.
Er is ook een apart topic voor dit model: Het grote GSX-F topic deel 13
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn motor, hij reed prima tot hij 2 weken stil had gestaan...
Het lijkt erop dat de benzinetank leeg loopt (in vrij rap tempo) door het systeem.
Misschien dat iemand hier nog ideeën heeft die kunnen helpen?

Wat we weten:
  • In stilstand loopt er benzine door het systeem.
  • Motor wilde net zelfs voor een moment niet rond na 1 nacht, kwam wel los uiteindelijk maar geeft wel aan waar het ook heen loopt.
  • Oliepijl stijgt, gister afgetapt en op pijl gebracht, weer benzine erin. (gevuld tot midden, staat na 1 nacht op max)
Benzinekraan heeft alleen PRI/RES/ON, is er een manier waarop ik deze even kan afsluiten via een omweg wellicht?
Zodat ik ieder geval tijdelijk het lopen kan stoppen?

Ik heb wel via de zoekfunctie gezocht, maar ik hoop stiekem dat er door de dingen die we wél weten er wellicht een duidelijkere veroorzaker kan opkomen bij iemand...
Bedankt alvast voor het mee denken! Taart voor de gene met de beste glazenbol. :)


Daar zou ik heel voorzichtig mee omgaan, google maar eens op "waterslag" en welke gevolgen dat kan hebben.

Brandstof op de zuiger die aan de compressieslag begint komt op hetzelfde neer, met bijbehorende schade als waterslag.
 
Vacuum membraam kapot. Zit in de leiding tussen tank en carburateur, meestal een vierkant doosje met een vacuumleiding er aan ( en benzineleiding aan 2 kanten) als je start trekt het vacuum de klep open, doordat ie stuk is, loopt ie bij jou door, ook zonder vacuum.
Waar zit dit "vacuum membraam" ? Zoals je het omschrijft klinkt het als de bezine kraan zelf. Ik heb het werkplaatshandboek maar ik kan het niet vinden 🥲.

Groetjes,
Ann
 
kappen en tank er vanaf gehaald, dit is wat ik zie. Veel loze slangetjes die nergens op aangesloten zitten (?). En weet iemand wat dat zilveren busje naast de accu is , met die ronde dop? staan een h en een s op. (denk niet dat het met dit probleem te maken heeft maar ik ben gewoon nieuwsgierig. 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20230813_151354.jpg
    IMG_20230813_151354.jpg
    302,9 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20230813_151327.jpg
    IMG_20230813_151327.jpg
    217,4 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20230813_151323.jpg
    IMG_20230813_151323.jpg
    219,4 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20230813_151319.jpg
    IMG_20230813_151319.jpg
    253,5 KB · Weergaven: 4
Die slangen die nergens op aangesloten zijn, zijn ontluchtingsslangen. Als het probleem niet wordt veroorzaakt door vuil zoals ZOT zei, is het met een nieuwe kraan opgelost.
Er zijn revisiekitjes maar daar heb ik zelf geen goede ervaring mee.
 
Oke, kraantje uit elkaar gehaald, rubbers waren redelijk krokant dus vervangend setje is besteld. Oringen ook ver te zoeken 😂 lijkt ook een deukje in het cilindertje te zitten (misschien wat ver gezocht) maar hei we gaan het gewoon proberen.

Alvast bedankt voor het mee denken 🥰
 

Bijlagen

  • IMG_20230813_211242.jpg
    IMG_20230813_211242.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20230813_202754.jpg
    IMG_20230813_202754.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20230813_202715.jpg
    IMG_20230813_202715.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 4
Oke, kraantje uit elkaar gehaald, rubbers waren redelijk krokant dus vervangend setje is besteld. Oringen ook ver te zoeken 😂 lijkt ook een deukje in het cilindertje te zitten (misschien wat ver gezocht) maar hei we gaan het gewoon proberen.

Alvast bedankt voor het mee denken 🥰
haal het draai deel ook uit elkaar. Daar zit eerder het probleem
 
kappen en tank er vanaf gehaald, dit is wat ik zie. Veel loze slangetjes die nergens op aangesloten zitten (?). En weet iemand wat dat zilveren busje naast de accu is , met die ronde dop? staan een h en een s op. (denk niet dat het met dit probleem te maken heeft maar ik ben gewoon nieuwsgierig. 😁
Ik verwacht dat je motor om aandacht vraagt, gezien de toestand op de foto's
 
Terug
Bovenaan Onderaan