Suzuki gsx 750 f benzine loopt door

Annemarijn

Rookie
13 aug 2023
12
16
Nieuwegein
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn motor, hij reed prima tot hij 2 weken stil had gestaan...
Het lijkt erop dat de benzinetank leeg loopt (in vrij rap tempo) door het systeem.
Misschien dat iemand hier nog ideeën heeft die kunnen helpen?

Wat we weten:
  • In stilstand loopt er benzine door het systeem.
  • Motor wilde net zelfs voor een moment niet rond na 1 nacht, kwam wel los uiteindelijk maar geeft wel aan waar het ook heen loopt.
  • Oliepijl stijgt, gister afgetapt en op pijl gebracht, weer benzine erin. (gevuld tot midden, staat na 1 nacht op max)
  • Heeft kortstondig gereden naar de pomp gister, daar na tanken, wilde deze niet meer starten, daarna weer even gestart voor 500m en toen was het weer klaar.
  • Benzine spuit uit uitlaten bij eerste keer starten na zo'n nacht, dus daar komt het ook helemaal. (blijft in de pijpen liggen, tot de luchtdruk het eruit knikkert)
  • Loopt wel even netjes stationair ALS hij even loopt... maar gaat na een paar minuten, schommelen met zo'n +-500 toeren.
  • Geen verzuip geluiden...
Benzinekraan heeft alleen PRI/RES/ON, is er een manier waarop ik deze even kan afsluiten via een omweg wellicht?
Zodat ik ieder geval tijdelijk het lopen kan stoppen?

Ik heb wel via de zoekfunctie gezocht, maar ik hoop stiekem dat er door de dingen die we wél weten er wellicht een duidelijkere veroorzaker kan opkomen bij iemand...
Bedankt alvast voor het mee denken! Taart voor de gene met de beste glazenbol. :)
 
60-1223.jpg


dat rubber met 4 gaten gaat vaak stuk en zit achter het draai deel
 
@midlifecrisis

Google nog eens op waterslag. Dat is in lange leidingen. Vermoedelijk doel jij op de hydraulische werking van vloeistof boven de zuiger. Daarnaast vernielt water in een werkende motor de motor daar water verandert in waterdamp en het volume van het water ca. 1000-voudig toeneemt.

Grtz,
Cees
 
@midlifecrisis

Google nog eens op waterslag. Dat is in lange leidingen. Vermoedelijk doel jij op de hydraulische werking van vloeistof boven de zuiger. Daarnaast vernielt water in een werkende motor de motor daar water verandert in waterdamp en het volume van het water ca. 1000-voudig toeneemt.

Grtz,
Cees
Hieronder even snel gekopieerd van Google, dit kan dus ook gebeuren als je gaat starten met een laag brandstof in de cilinders.
Vooral dus als deze aan het begin van de compressie slag staat.

Waterslag scheepsmotor

Waterslag scheepsmotor logo #11614Waterslag, ook wel hydrolock genoemd, wil zeggen dat er op de een of andere manier (koel)water in de cilinders van de motor terecht komt. En omdat water niet samendrukbaar is heeft dit bij starten of aanslaan van de motor onherroepelijk schade tot gevolg. Kapotte zuigers, verbogen drijfstangen en erger. Een goed watergekoeld uitlaatsysteem is dan o...
Gevonden op Kennisbank voor pleziervaart en scheepvaarthistorie: letter W
 
@midlifecrisis

Google nog eens op waterslag. Dat is in lange leidingen. Vermoedelijk doel jij op de hydraulische werking van vloeistof boven de zuiger. Daarnaast vernielt water in een werkende motor de motor daar water verandert in waterdamp en het volume van het water ca. 1000-voudig toeneemt.

Grtz,
Cees
Heeft idd niks met damp te maken maar met vloeibaar water of een ander vloeistof die in de verbrandingsruimte komt. Dat vernielt idd de motor, die kan je dan weggooien, of duur reviseren.
( google maar eens op rufford crossing, dan zie je voorbeelden van waterinname bij motorvoertuigen)
In dit geval zal het denk ik nog wel meevallen, aangezien het met stilstaande motor doorloopt het carter in langs de zuigerveren.
 
kappen en tank er vanaf gehaald, dit is wat ik zie. Veel loze slangetjes die nergens op aangesloten zitten (?). En weet iemand wat dat zilveren busje naast de accu is , met die ronde dop? staan een h en een s op. (denk niet dat het met dit probleem te maken heeft maar ik ben gewoon nieuwsgierig. 😁
Daar kan je de ingaande demping van je achterschokbreker mee regelen. Harder en Softer ;)
 
Heeft idd niks met damp te maken maar met vloeibaar water of een ander vloeistof die in de verbrandingsruimte komt. Dat vernielt idd de motor, die kan je dan weggooien, of duur reviseren.
( google maar eens op rufford crossing, dan zie je voorbeelden van waterinname bij motorvoertuigen)
In dit geval zal het denk ik nog wel meevallen, aangezien het met stilstaande motor doorloopt het carter in langs de zuigerveren.
Lees haar OP maar eens, punt 2 is precies wat er gebeurt als er brandstof op een zuiger staat.
Ging nu, hopelijk, goed maar domweg om de haverklap starten zonder dit probleem opgelost te hebben kan heel veel schade brengen.
 
Laatst bewerkt:
En wat was dat antwoord?
(ik moet zelf binnenkort zo’n kraantje uit elkaar halen…)
Het ging om dit witte gedeelte tussen die zwarte (rubbere?) plaatjes. Die moet je van het origineel af halen (zwarte plaatje er doorheen duwen) en bij de nieuwe er weer tussen frunniken zodat het er uit ziet als een oreo (je weer wel zo'n zwart wit koekje), wel even goed kijken van te voren hoe die bij het origineel er op zit voordat je er af haalt qua vacuüm dinges enzo.
 

Bijlagen

  • IMG_20230815_181722.jpg
    IMG_20230815_181722.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20230815_181731.jpg
    IMG_20230815_181731.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20230815_181752.jpg
    IMG_20230815_181752.jpg
    180 KB · Weergaven: 6
Te vroeg gejuicht 😭, eenmaal (half) in elkaar draaide een tijdje perfect stationair na verloop van tijd verzuipt hij zichzelf. Lek lijkt wel te zijn verholpen maar dat weten we morgen pas zeker.

  • Kraantje lekt zoiezo niet.
  • Choke blijft ook niet hangen.
Terug naar de teken tafel, taart nog steeds niet gewonnen 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Te vroeg gejuicht 😭, eenmaal (half) in elkaar draaide een tijdje perfect stationair na verloop van tijd verzuipt hij zichzelf. Lek lijkt wel te zijn verholpen maar dat weten we morgen pas zeker.

  • Kraantje lekt zoiezo niet.
  • Choke blijft ook niet hangen.
Terug naar de teken tafel, taart nog steeds niet gewonnen 😉
Pluk er eens 1 vlotterbak onderuit, dan kun je wel zien of Zot taart wint of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan