Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Heb ik gekeken maar vroeg mij af of iemand weet waar ze dit ouwe type nog afstellen, scheelt mij een boel bellen namelijk. ;)

Als een bedrijf een PC3 USB kan afstellen dan kunnen zij ook een PC3 serial afstellen tenzij zij geen zin hebben om die oude software van de PC site te downloaden.

Het werkt in principe hetzelfde alleen minder modern en je hebt een COM port kabel nodig ipv USB kabel.


Lijkt mij dat elke toko met een testbank een Power Commander (ongeacht welke versie) kan afstellen.
De software is gratis voor iedereen beschikbaar. Tenzij, zij principieel tegen Power Commander zijn maar dan zullen ze ook geen USB of andere variant afstellen lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eens bij pajic in gendringen geweest, en die vertelde me dat ze hem niet af konden stellen omdat het verouderde software is. Nou kan het ook den kwestie zijn van we doen er geen moeite meer voor ivm de verouderde versie.
 
Als een bedrijf een PC3 USB kan afstellen dan kunnen zij ook een PC3 serial afstellen tenzij zij geen zin hebben om die oude software van de PC site te downloaden.

Het werkt in principe hetzelfde alleen minder modern en je hebt een COM port kabel nodig ipv USB kabel.


Lijkt mij dat elke toko met een testbank een Power Commander (ongeacht welke versie) kan afstellen.
De software is gratis voor iedereen beschikbaar. Tenzij, zij principieel tegen Power Commander zijn maar dan zullen ze ook geen USB of andere variant afstellen lijkt mij.

Nee.

een serieele poort komt al tijden niet meer voor op heel veel computers, hoe windows 10 daar mee omgaat weet ik niet, maar wat ik er van snap gaat een groot gedeelte van dat hele 'legacy' gebeuren de prullenbak in , samen met de commandoprompt :P

als een bedrijf dan een setup heeft met een vermogensbank waar dat niet op zit zullen ze je liever een pc3 of indien mogelijk pc5 verkopen dan wel aanraden.

waarmee ik niet zeg dat niemand het doet, probeer/informeer eens bij ruud fredriks in Goes.
die was er al mee bezig toen serieele poorten nog hip waren ;)
 
Laatst bewerkt:
altijd mooi, mensen die de klok horen luiden maar niet wetende waar de tepel hangt. *D

je hebt je eigen duidelijk niet in de materie verdiept.

Daarom kan het ook nooit kwaad om op een aardige manier te verwoorden wat er beter kan aan de uitleg die iemand geeft ;)
ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik bij tijd en wijle (ok vaak B| ) onzin uitkraam en dan ben je aan de beurt, want niks leukers als tijdverdrijf dan iemand af te fakkelen hier op MF.(naar het schijnt)

daarom moet ik jouw tog ook vragen of je je wel in de materie verdiept heb..;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
ik wil een Ignition module aansluiten op mijn R6 uit 2008. Ik kan er eentje van iemand overnemen die hem gebruikt heeft op zijn R1 uit 2010. Weet iemand of dit gaat passen of dat de aansluitingen oid anders zijn? :)
 
Nee.

een serieele poort komt al tijden niet meer voor op heel veel computers, hoe windows 10 daar mee omgaat weet ik niet, maar wat ik er van snap gaat een groot gedeelte van dat hele 'legacy' gebeuren de prullenbak in , samen met de commandoprompt :P

als een bedrijf dan een setup heeft met een vermogensbank waar dat niet op zit zullen ze je liever een pc3 of indien mogelijk pc5 verkopen dan wel aanraden.

waarmee ik niet zeg dat niemand het doet, probeer/informeer eens bij ruud fredriks in Goes.
die was er al mee bezig toen serieele poorten nog hip waren ;)
Wat een onzin.
Met een USB naar serial adapter werkt het gewoon prima. :')

Adapter kabeltje kost je paar euro.


Ik zie dat andere mij al voor waren. :)
 
Laatst bewerkt:
altijd mooi, mensen die de klok horen luiden maar niet wetende waar de klepel hangt. *D

je hebt je eigen duidelijk niet in de materie verdiept.

Dynojet geeft aan dat het aan het aantal injectoren ligt of deze module nodig is of niet.

Als dat voor de Yamaha R1 niet geldt dan zouden ze dat wellicht beter aan moeten geven. Ik weet zelf niet beter als wat s100split heeft ge_quote van de Dynojet website.

Er staat dat het niet voor alle motoren met 8 injectoren geldt. Lekker duidelijk!
 
Laatst bewerkt:
altijd mooi, mensen die de klok horen luiden maar niet wetende waar de klepel hangt. *D

je hebt je eigen duidelijk niet in de materie verdiept.

Ging er vanuit dat het bij de r1 gelijk zou zijn aan de r6. Blijkbaar niet zo dus.


Ik provoceer gewoon graag ongeacht of ik nou wel gelijk heb of niet. :P }) En kan prima incasseren dus het interesseert mij weinig. :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo :]
Ik heb een Yamaha FZ1 2007 waar bij aankoop al een BMC luchtfilter in zat. Nu wil ik een slip-on sportdemper aanschaffen (Mivv-Suono) en de boel gelijk goed af laten stellen.

Weet iemand of de FZ1 alleen op de ECU afgesteld kan worden of is het echt noodzakelijk om een powercommander oid aan te schaffen?
 
Hallo :]
Ik heb een Yamaha FZ1 2007 waar bij aankoop al een BMC luchtfilter in zat. Nu wil ik een slip-on sportdemper aanschaffen (Mivv-Suono) en de boel gelijk goed af laten stellen.

Weet iemand of de FZ1 alleen op de ECU afgesteld kan worden of is het echt noodzakelijk om een powercommander oid aan te schaffen?

FZ1 kan afgesteld worden op de ECU. Nippon bikes in Tilburg kan dit. Deze kunnen ook de vermogensrestrictie in de eerste versnellingen eruit halen etc.

Heb daar destijds navraag over gedaan maar heb uiteindelijk gekozen voor een PCV icm de ECU flash van Ivan.
Ivan's Performance Products
 
Laatst bewerkt:
Oke thanks. Die flash van Ivan, welke voordelen heeft dat nou t.o.v. " gewoon" de ECU flashen?

FZ1 kan afgesteld worden op de ECU. Nippon bikes in Tilburg kan dit. Deze kunnen ook de vermogensrestrictie in de eerste versnellingen eruit halen etc.

Heb daar destijds navraag over gedaan maar heb uiteindelijk gekozen voor een PCV icm de ECU flash van Ivan.
Ivan's Performance Products
 
Oke thanks. Die flash van Ivan, welke voordelen heeft dat nou t.o.v. " gewoon" de ECU flashen?


De flash is echt een specifiek stukje maatwerk voor de FZ1 welke flink is doorontwikkeld door Ivan. Of het beter is als een flash van een andere aanbieder weet ik niet, ik weet wel dat Ivan enorm veel kennis heeft over de FZ1 specifiek _O_

Op 998cc.org is er veel over geschreven. Op de site van Ivan kan je vinden wat de aanpassingen omhelsen.

Nadeel is dat je de ECU moet opsturen naar America en een PCV of PCFC nodig hebt. De PCV map wordt bij de ecu flash meegeleverd.

Ik wou dat ik de flash 5 jaar eerder had gedaan..
 
Laatst bewerkt:
Opgelost. Case aangemaakt bij dynojet en deze stuurde mij een oudere firmware versie (0.1.10.6).
De laatste firmware versie voor een PCV (0.1.13) werkt dus NIET voor een FZ1 200

Ik heb dus exact hetzelfde probleem met mijn Powercommander V denk ik. Ik heb de firmware geüpdatet van (0.1.2.0) naar (0.1.13) en nu werkt ook mijn TPS opeens niet meer. De TPS voltage waarde in het Powercommander programma blijft op NUL nadat ik gas geef... |( Verder zijn er geen foutmeldingen of dergelijke. Behalve dat ik wellicht hetzelfde probleem heb als jij, kan ik er verder ook niks over vinden op het internet! :/

Nog iemand bekend met dit probleem en weet iemand waar ik deze oudere firmware(0.1.2.0) vandaan kan halen?

nz3s55.jpg
 
Nee.

een serieele poort komt al tijden niet meer voor op heel veel computers, hoe windows 10 daar mee omgaat weet ik niet, maar wat ik er van snap gaat een groot gedeelte van dat hele 'legacy' gebeuren de prullenbak in , samen met de commandoprompt :P

als een bedrijf dan een setup heeft met een vermogensbank waar dat niet op zit zullen ze je liever een pc3 of indien mogelijk pc5 verkopen dan wel aanraden.

waarmee ik niet zeg dat niemand het doet, probeer/informeer eens bij ruud fredriks in Goes.
die was er al mee bezig toen serieele poorten nog hip waren ;)

Dat zou het probleem niet hoeven zijn.

Ik moet voor mijn werk veel apparatuur programmeren en deze hebben allemaal een rs232 (=serieel) aansluiting.

Mijn laptop heeft deze poort niet en dit doe ik gewoon met een usb naar rs232 converter, ook met windows 10 is dat geen probleem.
 
Dat zou het probleem niet hoeven zijn.

Ik moet voor mijn werk veel apparatuur programmeren en deze hebben allemaal een rs232 (=serieel) aansluiting.

Mijn laptop heeft deze poort niet en dit doe ik gewoon met een usb naar rs232 converter, ook met windows 10 is dat geen probleem.

Hier idem dito maar bij een bepaald merk gaat dat helaas niet lukken, daarvoor hebben we een oude laptop staan ;)
 
Dat zou het probleem niet hoeven zijn.

Ik moet voor mijn werk veel apparatuur programmeren en deze hebben allemaal een rs232 (=serieel) aansluiting.

Mijn laptop heeft deze poort niet en dit doe ik gewoon met een usb naar rs232 converter, ook met windows 10 is dat geen probleem.

Ik weet van sommige rs232 apparaten dat ze het gewoonweg niet doen als het via een USB adapter is. Staat ook vaak in de handleiding.
Waarom dat zo is weet ik ook niet.
 
Ik heb dus exact hetzelfde probleem met mijn Powercommander V denk ik. Ik heb de firmware geüpdatet van (0.1.2.0) naar (0.1.13) en nu werkt ook mijn TPS opeens niet meer. De TPS voltage waarde in het Powercommander programma blijft op NUL nadat ik gas geef... |( Verder zijn er geen foutmeldingen of dergelijke. Behalve dat ik wellicht hetzelfde probleem heb als jij, kan ik er verder ook niks over vinden op het internet! :/

Nog iemand bekend met dit probleem en weet iemand waar ik deze oudere firmware(0.1.2.0) vandaan kan halen?

[afbeelding]

Ik had inderdaad precies hetzelfde, en vreemd genoeg vind je er niets van terug op internet.

Gewoon even via het formulier op de website invullen. Ik had de volgende dag antwoord met als bijlage de firmware.
Powercommander Sales Support

Dynojet weet tenminste wat aftersales is :}
 
Laatst bewerkt:
Nou ok, serieel heeft voorstanders en tegenstanders, het zal niet onmogelijk zijn een seriele PComm. te programmeren, niets meer over gehoord, geen nieuws is goed nieuws ?
 
Ik had inderdaad precies hetzelfde, en vreemd genoeg vind je er niets van terug op internet.

Gewoon even via het formulier op de website invullen. Ik had de volgende dag antwoord met als bijlage de firmware.
Powercommander Sales Support

Dynojet weet tenminste wat aftersales is :}

Thanks voor je reply :) Ik heb al een nog oudere firmware (ouder dan die 0.1.2.0) kunnen vinden op het internet. En wat blijkt? Het lijkt nu wel weer te werken! Heel apart. Dan denk je iets goed te doen door het te updaten, zoals op hun website vermeld staat en dan werkt het niet meer.... Desondanks zal ik contact met hun opnemen om de juiste firmware versie te vragen :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan