Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Dank.

De binnenveren zijn wel 1 op 1 uitwisselbaar, is dit een moeilijke klus, en is er speciaal gereedschap nodig? Op het oog lijkt het alleen de bovenste dop van de voorkvork eraf draaien.

Geen ervaring mee.
Ik heb "alleen" de poten uitgewisseld.
(Öhlins FGRT803 in een 748)
 
Lees m'n vorige reactie.

T-stukken zijn niet hetzelfde.

De 1098 heeft een kortere stuurpen en andere stuur stoppers.
Stuurstoppers kun je er af flexen, maar dan zit je nog met je stuurpen.

Suc6.
 
Laatst bewerkt:
Lees m'n vorige reactie.

T-stukken zijn niet hetzelfde.

De 1098 heeft een kortere stuurpen en andere stuur stoppers.
Stuurstoppers kun je er af flexen, maar dan zit je nog met je stuurpen.

Suc6.
Gaat nu alleen nog om de veren zelf. Dus niet de poten, die blijven zitten.
 
Bijna alles wat je opnoemt komt eerder door blok dan klauw.

Geschikte blokken zijn SBS Dual Sinter, Brembo RC of zelfs Z04.

Schrik niet van de prijs van de eerste en laatste.


Bedankt.
Ben langzaam opzoek naar de monoblock klauwen (wintertijd) en geschikte blokken.
Jammere eraan is dat men bij Ducati zaltbommel ze me deze blokken in me maag geduwd hebben.
Had toen weinig tijd om te onderzoeken. Maar met het verhaal van de jongens in de 3D cup bla bla bla deze blokken aangeschaft a 140 (plusminus) per kant.
In ieder geval dat laatste keer geweest dat ik daar een voet binnen gezet heb :t
 
Hallo mensen,

Inmiddels ben ik al een paar week een trotse eigenaar van een Ducati 848.
Hiervoor heb ik een GSXR 600 K4 gehad, moet zeggen de overstap is een wereld van verschil in de positieve zin, dit had ik eerder moeten doen.

Daar mijn 848 op de volledige termignoni lijn na helemaal origineel is wil ik ik toch nog een paar kleine upgrades doorvoeren. Misschien hebben jullie nog tips

Heeft iemand nog een originele carbon hugger liggen?
Stuurdemper wel of niet doen ?

welke upgrade is een must?

Mvg Randy
 
Hallo allemaal. Na 150 pagina's doorgespit te hebben had ik een vraag haha. Ik ben op zoek naar rij hoogte versteller voor een 1098s. Iets wat wel kwalitatief goed is. Nu had ik ook een vraag omtrent een andere voor rempomp. Er komen hpk schijven op met waarschijnlijk deze klauwen. Brembo 220a.168.10 (sorry kan niks plakken met me telefoon in de typ balk.)
Wie zouden jullie aanraden om een motor te laten afveren? Ben zelf een paar keer bij hk geweest maar dit was met supermoto
 
Heb zelf een rcs pomp op me 690. Bevalt goed in principe. Is beetje huis tuin en keuken pomp geloof ik. Weet niet of het wat is voor dubbele klauwen. Ik heb op me sm een enkele
 
Hallo mensen,

Inmiddels ben ik al een paar week een trotse eigenaar van een Ducati 848.
Hiervoor heb ik een GSXR 600 K4 gehad, moet zeggen de overstap is een wereld van verschil in de positieve zin, dit had ik eerder moeten doen.

Daar mijn 848 op de volledige termignoni lijn na helemaal origineel is wil ik ik toch nog een paar kleine upgrades doorvoeren. Misschien hebben jullie nog tips

Heeft iemand nog een originele carbon hugger liggen?
Stuurdemper wel of niet doen ?

welke upgrade is een must?
Mvg Randy
Hoi Randy,

Gefeliciteerd met je mooie 848.
Volledig of Slip-on Termignoni is eigenlijk de enige upgrade die ik als "must"zou zien.
Dus jouw motor is eigenlijk al klaar :P

Persoonlijk vind ik de Y-kappen onder het zadel/tank erg mooi als die in carbon zijn.
Die zijn echter niet goedkoop.

En een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten, geeft naar mijn idee een mooi strak achterkantje.
 
monoblocks, Z04 Brembo blokjes en T-Drive Brembo's, je weet niet wat je meemaakt...

Kerst kwam wat vroeger dit jaar :}
M4 monoblock besteld, maaaaaar men kan momenteel ook de M50 HPK leveren.

fa9mfinvxicnp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kerst kwam wat vroeger dit jaar :}
M4 monoblock besteld, maaaaaar men kan momenteel ook de M50 HPK leveren.

[afbeelding]

Oppassen met radiale rempompen

~The Panigale has DIFFERENT brakes than prior Ducati Superbikes, and the master cylinder has a smaller piston in it to accomodate the smaller 30mm pistons in the new M50 calipers. So this means that the calipers and master cylinder are NOT interchangeable between the Panigale and the 848/1098/1198 models (or prior 749/999). Brembo does NOT currently have a racing master cylinder available that is compatible with the M50 calipers, they said they'll have one in the future. If you use a traditional 19mm Brembo racing master cylinder with the Panigale M50 calipers, it could potentially blow out the piston seals in the calipers, which would obviously be very bad. So for now, if you want to upgrade the brakes on your Panigale for the track, you'll need different calipers. Do not change the master!
 
Laatst bewerkt:
Ook erg mooie fiets !

@V-rossi: We gaan het meemaken, ik kan verschillende verhalen vinden. Het zal wel loslopen allemaal ;)
 
Sta op het punt om vrijdag een Ducati 1098 Biposto te kopen, 2008, 25.000km (zie foto). Heeft 2000km en 2 jaar geleden de laatste grote beurt gehad.
full


Is mijn eerste motor en ben dus nog geen kenner. Er is eigenlijk nog niks aan veranderd sinds aanschaf zo te zien, originele uitlaat, geen carbon kapjes etc., zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten?

Wordt afgeleverd met complete beurt incl. distributieriem
en nieuwe banden voor ca. €7900,-. Is dat een beetje een faire prijs? Thanks voor jullie advies!
 
Ziet er zo op het eerste gezicht geheel origineel uit (van de rechter zijde ;) ) op de zwarte boutjes van de kappenset na dan.

Belangrijk bij de 1098 is, controleren of hij alle upgrades van Ducati heeft gehad, sinds het in productie komen van de 1098.
 
Ziet er zo op het eerste gezicht geheel origineel uit (van de rechter zijde ;) ) op de zwarte boutjes van de kappenset na dan.

Belangrijk bij de 1098 is, controleren of hij alle upgrades van Ducati heeft gehad, sinds het in productie komen van de 1098.

Dank voor je reactie. Goed punt! Ik zie bij een close-up foto dat ze van die ringetjes hebben (was me in het echt niet opgevallen). Enig idee waarom dit is?
ducati-1098-biposto
 
Terug
Bovenaan Onderaan