De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Ik ben benieuwd welke route de voorkeur heeft bij de MF'ers.

  • Oostroute

    Stemmen: 19 90,5%
  • Westroute

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Met de CX is het prima. Goede tweedehands voorbochten, een nieuwe balanspot en twee helemaal nieuwe uitlaatjes........ 't Apparaat ziet er heel goed uit. Hij doet het ook nog, ook niet onbelangrijk. Soms wordt er weer een ritje mee gemaakt, naar kantoor en in de middag weer terug.

En er zijn natuurlijk (toch weer) plannen om deze zomer wat kilometers onder de banden door te schuiven.......

Harmony,
Hans.
( die nog wel luchtfilter en een olie wissel moet doen )

goed dat het rijden weer bevalt.
je kan misschien ook je cardan verversen als dat al weer even geleden is.

cx500 smeeradvies
 
:)

ik moet nog wel even bedenken waar ik m'n GL neerzet: op straat naast de Pan E. of laat ik 'm in de achtertuin staan en waarschuw ik de buurman iedere keer dat ik met de GL weg wil...

wat wel even moet gebeuren: wind in de voorband, en kijken of ik nog rechte remschijven heb. de schijven die er nu op zitten, zijn wel dik genoeg, maar maken dat er een wiebel in het voorwiel zit, die zijn dus niet recht. met de schijven die er opzaten toen ik 'm kocht had ik daar geen last van, maar die zijn de 4mm dikte voorbij. ik heb nog een set liggen van ongeveer 5mm maar ik weet niet of die recht zijn.

me gisteren gerealiseerd dat ik met de GL na 'bedrijfsklaar'-maken voor de Challenge slechts 1000km heb gereden.
 
Lekker gaan rijden met die GL Saabert. Er komen vast nog wel wat ritjes en evenementen van de CX-Club de komende tijd!
 
:)

ik moet nog wel even bedenken waar ik m'n GL neerzet: op straat naast de Pan E. of laat ik 'm in de achtertuin staan en waarschuw ik de buurman iedere keer dat ik met de GL weg wil...

wat wel even moet gebeuren: wind in de voorband, en kijken of ik nog rechte remschijven heb. de schijven die er nu op zitten, zijn wel dik genoeg, maar maken dat er een wiebel in het voorwiel zit, die zijn dus niet recht. met de schijven die er opzaten toen ik 'm kocht had ik daar geen last van, maar die zijn de 4mm dikte voorbij. ik heb nog een set liggen van ongeveer 5mm maar ik weet niet of die recht zijn.

me gisteren gerealiseerd dat ik met de GL na 'bedrijfsklaar'-maken voor de Challenge slechts 1000km heb gereden.
Kromme voorpoten geven ook een wiebel. Heb je die al gecheckt?
 
het verschil in gedrag kwam nadat ik de remschijven voor had vervangen. de schijven die er op zaten toen ik 'm kocht, gaven geen wobbel, maar waren te dun om met de €500C mee te gaan. na vervanging van de schijven zat de wobbel er in. een vrij logische conclusie is dan dat de 'nieuwe' schijven krom zijn.
 
Nou ja, dan zou ik zeggen dat je de dunne schijven her-monteerd ,als je ze nog hebt. Kun je controleren of de wobbel aan de schijven lag. De verdachte schijven kun je daarna stuk voor stuk op een vlak oppervlak leggen om eens goed te bekijken. En weet je wat een vlak oppervlak zou moeten zijn?

De andere schijf....

Dus gewoon de twee schijven op elkaar leggen. Is er één krom dan moet je uitzoeken welke, maar zijn ze beide ietsje krom, dan kunnen de fouten elkaar versterken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb onder een zwarte CX ook zoiets gehad... Schijven van een GL waren daarvoor de oplossing.

Harmony,
Hans.
( die zich wel eens op de vlakte houd wat betreft krom zijn )
 
het verschil in gedrag kwam nadat ik de remschijven voor had vervangen. de schijven die er op zaten toen ik 'm kocht, gaven geen wobbel, maar waren te dun om met de €500C mee te gaan. na vervanging van de schijven zat de wobbel er in. een vrij logische conclusie is dan dat de 'nieuwe' schijven krom zijn.


Aanstaand weekend is er onderdelenmarkt in Veghel. Wellicht dat er daar iemand een paar goede schijven heeft liggen.
 
Aanstaand weekend is er onderdelenmarkt in Veghel. Wellicht dat er daar iemand een paar goede schijven heeft liggen.

Hey! Ja maar .... Ik ga ook naar Veghel (hoop ik) en als er een setje schijven daar ligt dan ben ik daar zeer in geïnteresseerd!

Harmony,
Hans.
( die niet al te dikke schijfjes op z'n CX heeft )
 
Nu de Challenge al weer maanden achter ons ligt, en het gewone leven zijn rustige (of turbulente) loop weer heeft gevonden is het tijd om even het volgende onder uw aandacht te brengen.

Het is er.....

Harmony,
Hans,
( die het boekwerk heeft toegevoegd aan zijn reeks motorlogboekjes )
full
 
Nu de Challenge al weer maanden achter ons ligt, en het gewone leven zijn rustige (of turbulente) loop weer heeft gevonden is het tijd om even het volgende onder uw aandacht te brengen.

Het is er.....

Harmony,
Hans,
( die het boekwerk heeft toegevoegd aan zijn reeks motorlogboekjes )[afbeelding]

Zo dat is een deftig dik boek geworden! Is het ook ergens te bestellen?



Dat is wel een mooi prijsje, wellicht iets voor Saabert?
 
Volledig onbekend met dit fenomeen ben ik online t boek gaan lezen. Heb t nog lang niet uit....

Mijn complimenten! Erg leuk leesvoer! Wat een mooie en vermoeiende dingen hebben jullie meegemaakt. :) Sja dan begint het toch weer te kriebelen he.... :)
 
Volledig onbekend met dit fenomeen ben ik online t boek gaan lezen. Heb t nog lang niet uit....

Mijn complimenten! Erg leuk leesvoer! Wat een mooie en vermoeiende dingen hebben jullie meegemaakt. :) Sja dan begint het toch weer te kriebelen he.... :)

Voor het geval je een echte die-hard bent: er is ook nog een 500 Euro Challenge van 2014 te lezen hier op MF!
De 500 Euro Challenge 2014
 
Zo dat is een deftig dik boek geworden! Is het ook ergens te bestellen?

Ja zeker is het te bestellen. Voor meer info (het is hier tenslotte geen boekwinkel) graag een prive-berichtje via dit forum.

Harmony,
Hans.
( motor forum is voor motoren, niet voor boeken verkopen )
 
Goede foto ook op de cover! ☺️
Top Hans!
Ja, als ik me niet vergis is dat de motor van de winnende challenger.....
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten, en dan is het gewoon een ouwe brik die onderweg ergens stond.

Harmony,
Hans.
( die ook een stukje heeft gechallenged )
 
Mocht je nog lekker leesvoer zoeken dan is dit je kans! 230 Pagina's vol met de knotsgekke avonturen van de 500 Euro Challenge en dat is dus duidelijk meer dan er hier te lezen was!

full
 
Ik heb een bijzonder pakketje ontvangen vandaag *O*

Hans, weet niet hoe ik je moet bedanken.... :}

Dus hierbij nogmaals dank :} :} :}

Als ik straks over heel veel jaren achter de geraniums zit, dan heb ik nog wat te lezen en op te scheppen bij de andere oudjes :+ _O-
full
 
met schaamte moet ik toegeven dat ik nog niet eens aan de pdf begonnen ben.
De reden is hetzelfde als de reden dat ik niet de xj750 af kreeg voor de challenge, dus qua sleutelen kom ik niets tekort ;)

En om het nog gekker te maken, meet Double Trouble :

full


"The Revenge of the Hitachi carb" :+

soms moet je lomp geweld gebruiken en gewoon alle reserve onderdelen extra kopen ;)
in mijn enthousiasme zelf een zijkapje vergeten mee ten nemen en er achteraan laten sturen.
Emmeloord is voor mij 115 km rijden.....met aanhanger, maakt niet uit :)

Eigenlijk is het meeste standaard onderhoud al gedaan, olie bougies , banden van na de eeuwwisseling ;) , remvloeistof en een hoop afgetap en getik om de carburateurs te overtuigen hun troep los te laten.
Het ziet er nu al naar uit dat deze in veel beter staat verkeerd, wel 50k gelopen maar veel stil gestaan en vooral niet versleuteld en een ander blok erin wat is 'dichtgekit'.

binnenkort een proefrit en dan schnitzel eten in de Eiffel :)
 
En blijf je met deze binnen de 500 Euro reglementen ?

Want dan neem toch een beetje wraak op de eerste XJ750 :+

Hoop dat je tweede XJ meer plezier geeft dan de eerste _O- en zal snel het geval zijn !!!!
 
zelfs met sleutelbudget van 150 euro blijf ik onder de 500 euro })
als er volgend jaar een challenge is ga ik er voor *D

dus de dagobert duck punten ga ik pakken ;)

ik sluit ook niet uit dat ik met de xj de RDGA ga doen dit jaar, dat 2e had ik me al voorgenomen, alleen nog niet bedacht dat dit met de xj te doen zou zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan