H7 halogeen vervangen door LED

Meer lichtopbrengst vooral ja. Levensduur is van alle led soorten wel erg goed en kleur is allemaal spierwit.

Lichtbeeld is ook wel een heel stuk beter. En zeker als je het vergelijkt met de vrij grote cob leds die ik hiervoor had. Alleen ik heb dan zelf een projector dus zelf geen last van, maar ken het wel van anderen. :)
 
Een tijdje geleden heb ik de xenon set uit mijn auto gehaald en deze set leds in gebouwd:


https://m.ebay.com/itm/122629768904?_mwBanner=1

Meer licht en een mooier lichtbeeld dan xenon.
De set ziet er mooi afgewerkt uit.
Lichtbeeld is echt een strakke lijn waar dat bij xenon veel waziger was, koplampen zijn projectors.

Wel moest ik een stukje uit de koplampbehuizing halen om de koelelementen te laten passen, de stofkappen heb ik er uit gelaten voor wat meer koeling.


Gelijk een vraag, zijn er ook led T10 stadslicht lampjes die heel blijven?

Ik heb al diverse soorten geprobeerd maar ze gaan snel stuk allemaal.
 
Laatst bewerkt:
N'avond dames en heren.
Voor de derde keer binnen 2 jaar weer een kapotte lamp en nu ben ik er wel een beetje klaar mee, dus gaan we de LED weg eens proberen.
Zijn er nog tips voor H4 Versys 2008 met kunststof kap voor de lamp ?



Liefst een in een winkel in Noord Holland zodat ik hem morgen kan vervangen :)
 
Als je 100-200 euro wilt uitgeven om een set in Nederland te kopen... Lekker een setje Lumileds bestellen vanuit China, zie hierboven. :)

Of anders morgen even op de koffie in Brabant, heb nog een COB H4 liggen. :)
 
N'avond dames en heren.
Voor de derde keer binnen 2 jaar weer een kapotte lamp en nu ben ik er wel een beetje klaar mee, dus gaan we de LED weg eens proberen.
Zijn er nog tips voor H4 Versys 2008 met kunststof kap voor de lamp ?

[~[url="http://i.imgur.com/K8b1G1cm.jpg"]afbeelding~][/url]

Liefst een in een winkel in Noord Holland zodat ik hem morgen kan vervangen :)
Ik mag geen reclame voor mijzelf maken, dus dat doe ik bij deze dan ook niet.

:+
 
Freubeltje, in mijn Versys uit 2009 zitten H7 lampen. Weet je zeker dat je een H4 nodig hebt?

Ik heb overigens de hierboven genoemde Lumileds via E-bay. Bevallen goed. Montage was lastig, er zit een H4 stekker aan de draadboom en dan een dik verloopstuk naar H7 waar de H7 lamp in vastgeklemd wordt om dan gemonteerd te worden in de koplamp. Om de LED's te monteren kwam ik de dikte van dat verloopstuk te kort. Om niets te hoeven slopen of verbuigen heb ik van kunststof een plaatje gemaakt met dezelfde dikte als het verloopstukje en dat gebruikt als opvulling.
 
Laatst bewerkt:
Als ik heb goed begrijp zat de originele lamp met een verloopstekker ingeprikt op de kabelboom?

Dat had ik ook bij mijn gixxer, geen H4 stekker maar net afwijkend. Gelukkig zit er wat lengte in de draden en kon ik ze opzij leggen. Alleen je moet dan wel de unit en alles kwijt kunnen haha.
 
@JohanH, klopt, aan de kabelboom een H4 stekker waarvan maar twee pootjes worden gebruikt, dan een kunststof verloopstuk waar de H7 lamp ingeprikt wordt. Vervolgens wordt lamp met verloopstuk in de koplampunit geplaatst.
 
Ik heb met afstellen vandaag ook gelachen, Alto van mijn moeder 2 H4 Lumileds besteld en er ingezet. Lichtbeeld op een muur was netjes ondanks het reflector koplampen zijn. Een behoorlijk nette lijn iig. Alleen er zat links/rechts verschil in de hoogte, geen idee welke goed stond. Dus ik had het geweldige idee even langs de Suzuki te rijden om ze met een lichtbak even op hoogte te zetten. Die jongen was binnen 2 min terug, apk afkeur en alles, niet goed af te stellen, etc. Meegelopen om te kijken, lijkt erop dat de lichtbak de hoeveelheid licht niet aankan en een grote vlek wordt, ook had hij de spiegel verkeerd staan waardoor de lijn een andere kant op scheen. :')

Maar mams is ook erg blij, eindelijk fatsoenlijk licht. :Y
 
Je kunt de lampen ook iets lager afstellen, nog steeds meer licht dan voorheen zonder perse de rest te moeten verblinden. Op m'n blade heb ik het ook zo gedaan en ben ik er met een stoel voor gaan zitten. Geen verblinding dus niet last veroorzakend, zal de politie dan ook vast niet om gaan zeuren.
 
Dat heb ik nu ook iets gedaan idd. :)
Helaas, weer een erbij. -O-
Nou 2x H4 Lumileds in een reflectorkoplamp:
59eafec9af3e8-WP_20171021_09_51_26_Pro.jpg

Mag jij roepen wat je ervan vind. :)
Voor het nette ga ik ze nog iets verdraaien omdat het lichtbeeld iets op loopt naar beide kanten, ligt puur aan deze koplampen. :)

Zal van de week eens een foto maken van de motor met de projector. :)
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik nu ook iets gedaan idd. :)Nou 2x H4 Lumileds in een reflectorkoplamp:
[afbeelding]
Mag jij roepen wat je ervan vind. :)
Voor het nette ga ik ze nog iets verdraaien omdat het lichtbeeld iets op loopt naar beide kanten, ligt puur aan deze koplampen. :)

Zal van de week eens een foto maken van de motor met de projector. :)
Het zegt mij eigenlijk niets. Wat ik wel zie als ik in het donker rijd, is veel oude auto's met veel te felle lampen met een afwijkend lichtbeeld.
 
Dr zijn ook zat nieuwe auto's met projector +xenon/led combinatie waar ik bij denk: 'ik zie geen kut'

Het ligt puur aan (een combimatie van) de kwaliteit van de pit, de staat van het glas en de hoogte afstelling.

Hier met een oud hok uit '95 heb ik ook de overstap gemaakt naar een dergelijke lamp. Heb de keuze gemaakt voor een H4 bi-xenonlamp van Hilox.

Hoefde aan de afstelling al niets te doen maar heb het desondanks laten contreleren bij een apk man. Was helemaal perfect. En ook in het donker nog nooit mensen gehad die tegen mij flitsten, zelfs bij het optrekken niet (voor de mensen die niet bekend zijn met een 1100gs: als je plankgas geeft stijg je eerst op voordat je vooruit komt)

Dan kan je naar mijn mening piepen wat je wilt, maar volgens mij ben je dan toe aan een geel brilletje.
 
Laatst bewerkt:
Het zegt mij eigenlijk niets. Wat ik wel zie als ik in het donker rijd, is veel oude auto's met veel te felle lampen met een afwijkend lichtbeeld.
Nja van mijn tijd als hulpje bij een autogarage weet ik dat je of een recht lijn moet hebben of een lijn die oploopt naar de berm. In dit geval is de lijn goed en recht maar naar de zijkanten wat strooilicht.

Maar goed, ik maak mij hier druk om, er rijden er veel met veel slechter spul rond.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan