Dure fout? Computer stuk?

Gohan205

Rookie
14 okt 2006
29
0
Assen
Beste Monteurs,

Gister met frisse moed begonnen met de gelijktrichter van mijn GSXR K7 te verplaatsen naar de zijkant van het frame. Al met al een niet echt spannende bezigheid. Echter na net alles weer terug geplaatst te hebben blijkt de motor helemaal dood.

Ik vermoed dat door mijn onvoorstelbaar domme fout door te vergeten de accu los te koppelen de computer nu is doorgebrand. Toen ik de stekker van de gelijkrichter los probeerde te trekken (ding zat nogal vast) zijn de 4 stekkertjes eruit gesprongen. Die heb ik later op dezelfde manier weer terug gedrukt (dit zou ook een puntje kunnen zijn dat ik ze niet goed erop heb gezet).

Ik ben nu een beetje ten einde raad na wat standaard dingen te controleren. Heeft iemand tips wat ik nog kan testen?

Ikzelf heb dit getest.

Accu doorgemeten of die niet toevallig stuk is.
Accu loggekoppeld en 10 min later weer aangekoppeld.
Zekeringen bij accu gecontroleerd.

Zoals aangeven doet hij helemaal niks. Geen lampje, geen reactie wat dan ook als ik hem op contact zet.

Wat als ik de 4 kabeltjes verkeerd heb aangesloten. Zal hij dan dit gedrag ook vertonen? Of is het echt einde oefening en opzoek naar een nieuwe computer? Kan de dealer nog iets testen? Kan ik zelf nog iets?

Graag geen reacties over hoe stom het is de accu niet los te koppelen. Dat weet ik ook en weet niet waarom ik er niet aan heb gedacht. Te veel in mijn hoofd bezig met de gelijkrichter.

Groeten,

Marcel
 
Zou toch weinig problemen moeten geven als de motor uitgeschakeld is. Denk dan ook niet echt dat de aangesloten accu het probleem is maar het geknoei met losgetrokken stekkertjes die dus schijnbaar misschien verkeerd terug zijn gezet :+
 
Bedankt voor de reacties.

Wist niet dat er nog een zekering was :).

Net gecontroleerd en jawel dat ding is stuk. Poeh, nu hopen dat het daarbij gebleven is.

Nu heb ik dus helaas niet zon zekering liggen dus in spanning (leuke woordspeling) wachten tot ik morgen 1 op kan halen. Heb alleen de grotere liggen uit een auto.
 
Bedankt voor de reacties.

Wist niet dat er nog een zekering was :).

Net gecontroleerd en jawel dat ding is stuk. Poeh, nu hopen dat het daarbij gebleven is.

Nu heb ik dus helaas niet zon zekering liggen dus in spanning (leuke woordspeling) wachten tot ik morgen 1 op kan halen. Heb alleen de grotere liggen uit een auto.


spijkertje ertussen.. :X
 
Zo, eindelijk is de vrouw thuis met de auto. Naar benzinepomp en setje opgehaald voor te hoge prijs maarja je wilt toch weten of het alleen de zekering is.
Zekering vervangen en vroem vroem hij draait. Poeh. Had toch wel even de kriebels.
 
spijkertje ertussen.. :X
TtFotWu.jpg

*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan