Jaap-R1150GS
Rookie
- 19 jun 2023
- 7
- 1
Bij mijn motor een BMW R1150GS is nu voor de tweede keer de accu kapot gegaan na ongeveer 8x een rit te hebben gereden.
Het gaat om een lood accu die voldoende is gevuld (net onder de max aanduiding).
De laadspanning van de dynamo is stationair 13,9V en bij 4.000rpm 14,2V gemeten bij de accu.
Wat gebeurd er, ik rij een rit en zet de motor uit. Na een half uur wil ik hem weer starten en dan is de spanning nog maar 4,5V als ik het contact aan zet. Vervolgens wil ik de accu opladen maar dat kan niet meer omdat de accu intern kapot is gegaan. Alle zekeringen zijn nog heel.
Weten jullie wat het probleem kan zijn?
Het gaat om een lood accu die voldoende is gevuld (net onder de max aanduiding).
De laadspanning van de dynamo is stationair 13,9V en bij 4.000rpm 14,2V gemeten bij de accu.
Wat gebeurd er, ik rij een rit en zet de motor uit. Na een half uur wil ik hem weer starten en dan is de spanning nog maar 4,5V als ik het contact aan zet. Vervolgens wil ik de accu opladen maar dat kan niet meer omdat de accu intern kapot is gegaan. Alle zekeringen zijn nog heel.
Weten jullie wat het probleem kan zijn?