vraag over maat stofkeerring

noudi93

MF'er
9 dec 2014
98
4
Denekamp
Hallo mensen,

Ik heb een lekke voorvorkkeerring in mijn yamaha xt600e.

Deze heeft normaal zo'n rubber harmonica ding om de binnenpoot heen. Maar dit is eraf gehaald door de vorige eigenaar. Nu zit er dus alleen een oliekeerring in. En nu ik die toch moet vervangen ben ik ook naar stofkeerringen aan het kijken. Alleen zijn er van yamaha uit dus nooit stofkeerringen geweest voor deze motor en moet ik dus zelf uitzoeken wat erop kan.

Nu is mijn vraag wat de maten van stofkeerringen zijn in vergelijking met oliekeerringen.

Mijn oliekeerringen zijn 41x53 moeten mijn stofkeerringen dan dezelfde maat zijn? Want ik heb stofkeerringen gevonden van 41x53 en 41x54 en ik zit nu te twijfelen over welke gaat passen. Omdat bij de stofkeerringen de buitenste rand over de buitenpoot heen gaat zat ik zelf te denken dat de buitendiameter dan juist groter moet zijn.


Voorvork Stofringen set 41mm x 53mm [HL753413] - €12.38 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

Voorvork Stofringen set 41mm x 54mm [HL753415] - €12.38 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

zou iemand mij toelichting kunnen geven over welke maat stofkeerring ik waarschijnlijk nodig zal hebben?

alvast bedankt voor de moeite
 
Denk dat je het best even kan meten ;) Of nog makkelijker, poot uitelkaar trekken en even naar de motorzaak gaan, ja, dat zijn fysieke motorwinkels, die vaak veel stofringen op voorraad hebben :)

Ook kan je google gebruiken, en zien dat er stofringen betaan voor jouw motor, alleen even op het bouwjaar letten :)

Klik!

:W
 
Laatst bewerkt:
hmm okee, ik moet zeggen dat ik al wel een keer gezocht had maar dat ik toen niks voor mijn bouwjaar kon vinden.

Motorzaken heb ik al geprobeerd, maar de 3 motorzaken hier in de buurt konden mij allemaal niet helpen hiermee. Van alle drie kreeg ik te horen dat er geen stofkeerringen voor waren.

maar bedankt voor de reactie, ik weet nu in ieder geval wel welke maat ik moet hebben.

thanks, kan slotje op
 
Terug
Bovenaan Onderaan