Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie plaatje Ruudsint, staat goed dat half hoge scherm.

Wimper ik denk dat het einde is ingeluid met het nieuwe model van de sh 300.
 
@Ruudsint: Prachtige omgeving waar de SH goed uitkomt, kan zo in de Honda brochure. Wel oppassen waar je parkeerd hé, 'Harley's only' ;)
 
@Wimper: jij veranderd nogal eens van moto/scooter, weet je zeker dat de nieuwe sh300 wat voor je is? Heeft natuurlijk een andere wegligging dan de sh125. Heb je al een proefrit gemaakt op de sh300?
 
@Bulldozer

Bedankt en ik heb inderdaad heel wat motorrijders in verbazing gebracht. Ze zijn daar gewent aan 125cc scooters en mopeds. Het viel me op dat ze verbaasd waren dat ik met 100 km/u de berg opging en nog gas over had. En na een maand wist ik wel hoe de weggetjes liepen met de haarspeldbochtjes. Dan heb je dus veel plezier van constant tractie en 16inch wielen. Heerlijk speelgoed die SH300. Wel sloeg de vering (te) vaak door bij remmen voor een haarspeldbocht en er dan toch nog met een gangetje insturen. Dan liep de voorvork op z'n eind en had ik weinig tot geen veerweg meer over. Dat is voor mij de reden dat ik de vering aan ga pakken...
 
Laatst bewerkt:
@ruudsint: Leuke foto's en interessante verhalen. Goed te weten dat je niet de enigste scooter rijder was. Hoe zuidelijker hoe meer scooters. Op mijn SH300 zit een origineel Honda scherm en vindt het eigenlijk iets te hoog. Ben benieuwd hoe hoe hoog jouw scherm is?
 
Er waren onlangs wat opmerkingen over het bevestigen van de Honda op een aanhanger. Zal dus ter verduidelijking een foto plaatsen van hoe ik het doe...al duizenden kilometers zonder problemen.

20161015_122641.jpg


Zo staat de Honda dus op de aanhanger.

- je ziet duidelijk dat de scooter in een wielklem staat. Die heb ik er apart op gezet omdat de aanhanger kan kiepen. Gekiept rij ik de scooter er gewoon op en stuur het wiel in de klem. Aanhanger gaat dan vanzelf naar deze stand op de foto. De aanhanger zit in dat geval dus wel vast aan de trekhaak van het trekkende voertuig.

- Als de scooter in de klem staat kun je alles dus gewoon los laten en je bezig gaan houden met het borgen. Aan de voorzijde heb ik een touw om de handvaten. Dit touw is voldoende sterk en ik heb er zelf aan beide zijde lussen in gesplitst. Die lussen zitten om de handvaten.
Nu dus een haakje van de sjorriem aan dat bewuste touw en het andere eind aan het bevestigingsoog van de aanhanger. Nu zie je dat ik de haak zodanig plaats dat er nooit ruimte tijdens het rijden kan ontstaan.
-Nu eerst alle vier de sjorbanden plaatsen en dan pas beginnen met sjorren. Eerst licht aantrekken en dan pas half in de voorvering trekken.
-Nu idem aan de achterzijde, ook half in de vering.
-Het restant van de sjorband gebruik ik nu om het voorwiel extra te borgen aan de wielklem. De wielklem zit vast aan het frame van de aanhanger.

Dat is het, voldoet prima. Wel even opletten dat het gewicht licht op de voorzijde van de aanhanger rust. Daarbij moet je dus echt rekening houden met het feit dat de benzinetank en de motor plus bijbehorende aandrijving van het achterwiel zich aan de achterzijde van de scooter bevinden dus het zwaarste deel zit achterop....vandaar dat de wielklem zich voor een deel buiten (lees naar voren) de aanhanger bevind. Ook hierom heb ik gekozen voor de SH300i en wel om zijn lengte. Een grotere motorscooter had niet op deze aanhanger gekund.

Waarom dan toch deze aanhanger ?
Omdat ik de aanhanger op kan vouwen en in de garage zetten en daar dient die lier dus voor....

 
Laatst bewerkt:
Ik wil volgende week van de sh300i olie verversen

Het reseten van het oliechange lampje
Is dat rechterknopje ingedrukt houden en dan het contact aan zetten ?
 
het staat in het boekje, ik meen dat het contact al aan moet staan en je trip en de andere knop tegelijk moet indrukken tot het olielampje even brand , dan gaat hij pas weer branden na 6000 km.
idd als hij op de totale kmstand staat, niet op een trip, die reset je dan alleen maar.

maar check even je boekje of google het even.
 
Heb toevallig vandaag ook de vloeistoffen gewisseld.
En inderdaad met contact aan de kmstand weergeven en vervolgens een seconde of 4 beide knopjes indrukken. Het olielampje licht dan 1 maal op en gaat weer uit.
 
en neem bij elke oliewissel ook het luchtfilter mee, ding kost niks of een K&N en die kan je schoonmaken.
ook het stoffiltertje in de zwartekleurige afdekkap komt vol met vuil.
 
Bedankt voor de info ,en natuurlijk vervang ik het luchtfilter ook
De scooter is eigenlijk van mijn vrouw ,maar ook omdat hij vooraan in de garage staat heb ik er meer op gereden dan op mijn eigen motor
Rugzak in de koffer en zo naar het werk ipv een heel pak aan rugzak om
 
@ruudsint: Leuke foto's en interessante verhalen. Goed te weten dat je niet de enigste scooter rijder was. Hoe zuidelijker hoe meer scooters. Op mijn SH300 zit een origineel Honda scherm en vindt het eigenlijk iets te hoog. Ben benieuwd hoe hoe hoog jouw scherm is?

Dat is voor iedereen weer anders,afhankelijk van je lengte en zithouding,
gewoon beetje experimenteren,decoupeerzaag en afplaktape,succes.
Welk model heb jij eigenlijk?
Ik heb een 2011-2014 model,de vorige eigenaar was een stuk kleiner
en heeft m iets te kort gemaakt.Die van mij is 36.5 hoog
 
@bulldozer: een testrit heb ik er nog niet mee gemaakt hoor.
Testritten vertellen je wat maar lang niet alles. Heb met de laatste motor, de Duke dus een testrit gemaakt van een uur en toen overtuigd en nu weer niet dus liefst altijd een testrit maar het zegt niet altijd alles.

@zuunig: gaat de sh300 uit het gamma dan?
 
Wimper, jij schrijf op de vorige pagina,

"Fantastische motorscooter. Denk je niet dat met deze mooie promo's het einde van de SH300 in ingeluid?"

dus dan schrijf ik,

Wimper ik denk dat het einde is ingeluid met het nieuwe model van de sh 300.
 
Het einde van de Sh 300 is wat overdreven, het blijft één van de beste scooters.
Maar ik heb bewust ook voor het "oude" model gekozen.
Zat niet te wachten op 3 pk minder en extra electronica (keyless).

Het enige nadeel van de oude is de kleinere ruimte onder het zadel.
Dit los ik op door gebruik te maken van een topkoffer en/of tunneltas.

Wimper,
Zou zeker een testrit maken, een Sh is toch wezenlijk anders dan een motor.
Maar je zou inderdaad minstens een (halve) dag moeten kunnen rijden, een uur zegt niet veel.
 
Hier in België een testrit versieren met een Honda die al jaren in net gamma zit, is geen sinecure.

Dat het anders rijdt dan een motor ben ik wel gewend. Zijn de revue al gepasseerd in het verleden: Vespa et4 150cc, Vespa GT200 en GTS250, burgman 400, scarabeo 500, xmax250, SH125 en dan denk ik dat ik ze allemaal opgenoemd heb.

De SH300 staat al heel lang op mijn verlanglijstje maar telkens effe vergeten en wat anders gekocht.

Notie: blijkbaar geen ezel want ik heb mijn hoofd meerdere keren gestoten aan de Vespa's. Rechtdoor op biljartvlak asfalt geen probleem maar bochten en wegligging in het algemeen geen match voor al de andere motorscooter die ik gehad heb.

Ik zou altijd gedacht hebben dat Honda de SH 300 ging opwaarderen naar een zwaarder blok in navolging van de Beverly 350. Maar niet dus. Het goede aan Honda is dat ze lang met hun modellen doen vooraleer ze uit het gamma verdwijnen. Toen ik als Honda motorfiets verkoper werkte in 2011 was er sprake van een. Keuze Pan als weerwerk tegen de toen nieuwe BMW 1600. Niet dus.

Maar goed. Dat het anders zal rijden dan de Duke die ik nu heb, welke een waanzinnige baanligging heeft, ben ik me bewust van maar eigenlijk is een motorscooter meer dan genoeg voor de ritten die ik doe.

Deze week gaat de Duke nog naar de KTM dealer en dan afwachten of hij verkocht geraakt en dan zien we wel verder. Alles op zijn tijd
 
@aboriginal: de scooter SH300 en windscherm 45 cm hoog zijn nieuw (2017) Hoe ver ik het eventueel zal inkorten ligt inderdaad aan je lengte. Ik zal wel eens zien of ik dit voorjaar eventueel het scherm ga inkorten. Nu is een hoog scherm toch ook wel comfortabel maar in de zomer wel erg warm soms. Het blijft dubben. :/
 
Het einde van de Sh 300 is wat overdreven, het blijft één van de beste scooters.
Maar ik heb bewust ook voor het "oude" model gekozen.
Zat niet te wachten op 3 pk minder en extra electronica (keyless).

Het enige nadeel van de oude is de kleinere ruimte onder het zadel.
Dit los ik op door gebruik te maken van een topkoffer en/of tunneltas.

Wimper,
Zou zeker een testrit maken, een Sh is toch wezenlijk anders dan een motor.
Maar je zou inderdaad minstens een (halve) dag moeten kunnen rijden, een uur zegt niet veel.


De kleine opbergruimte is ook een van de weinige nadelen van de SH300. Als ze de bagageruimte net zo groot zouden maken als de BV350, zou ik zeker een overstap overwegen. Eerst de BV350 oprijden natuurlijk.
 
Mhhh, beide ontlopen elkaar niet veel hoor.De SH is bijna net zo snel in de sprint en veel harder dan 120/130 rij ik niet. De SH blinkt voor mij uit in simpel en doeltreffendheid. Ook weer een stukje lichter en handzamer. Ben zeker niet ontevreden over de BV, met de grote bagageruimte een zeer complete scooter.

Mish
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan