Uitlaat/metaalbewerker voor vervanging van carbon einddemper

mikey1883

Die hard MF'er
24 jun 2010
366
0
Den Haag
Hallo,

Mijn carbon uitlaatdemper is na het rijden van topsnelheid uit elkaar geklapt..
Ik wil graag alvast rondkijken voor een alternatief mocht er niks vergoed gaan worden door Ducati/Termignoni.

Ik vroeg mij af of er iemand is of die iemand kent die metaal kan vormen zoals het carbon op de foto?
De uitlaat is verder helemaal in orde alleen is het carbon dus volledig kapot en het lijkt mij een goed alternatief om het carbon dus voor metaal te vervangen..

Ik hoor het graag!

maxresdefault.jpg
 
alles kan maar ziet er niet zo simpel uit.

en ik zou er niets aan doen zolang je "klacht" niet is afgehandelt. zou wel eens kunnen dat ze je uitlaat gaan oporderen, en als er dan aan "gefoefeld" is gaan ze zich sowieso terug trekken.
 
Het gaat inderdaad alleen om het carbon omhulsel, verder is alles in orde. Het omhulsel houd trouwens wel het dempingswol op z'n plek.

Dit gebeurde in Duitsland op de snelweg bij de mijne en bij een vriend op het zelfde moment..

IMG_3415.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmmm...

Dat ziet er niet zo fraai uit. Carbon en de klappen van een dikke 2-cylinder.... kun je hebben he. Maar toch een matig product van de Italiaanse vrienden dan.
De vorm (hoe fraai ook) is wel heel ongunstig om druk van binnenuit te kunnen weerstaan in ieder geval. Dus of dat met dun RVS of titanium veel beter gaat worden is de vraag. Vorm is ook echt wel lastig te maken hoor.... conisch, schuin, en twee toeters vloeiend in elkaar. Dat is niet mis.

Verder is het geen carbon wat er uit de uitlaat plopt denk ik, dat is gewoon glasvezel dempermateriaal, dus hoeft geen hars te hebben.

Ik hoop voor jouw een gevalletje garantie!

Later,

Loek
 
Het gaat inderdaad alleen om het carbon omhulsel, verder is alles in orde. Het omhulsel houd trouwens wel het dempingswol op z'n plek.

Dit gebeurde in Duitsland op de snelweg bij de mijne en bij een vriend op het zelfde moment..

[afbeelding]
Ik denk dan gelijk aan een fabricage fout.
Bedoel 2 dempers op het zelfde moment is net iets te toevallig.
Toevallig al gezocht of er meer mensen dit probleem zijn tegen gekomen ?

ps neem aan dat hij ook een melding heeft gemaakt ?
 
We merkten eigenlijk qua geluid niks.. De uitlaten maken sowieso al aardig herrie en dan met 260 km/h hoor je niet zo veel meer. Wel stonk het behoorlijk toen het gebeurde.

Lijkt mij ook een fabricage fout, we hebben hetzelfde productie nummer er op staan ook.

We hebben zeker melding gemaakt bij Ducati en Termignoni, alleen moet degene waar wij hem gekocht hebben (eBay shop in Italië) melding maken bij hun aankoopdealer maar ze reageren niet meer op het moment.

Uiteraard laten we het hier niet zomaar bij zitten maar mocht er niks uitkomen wil ik wel alvast wat onderzoek gedaan hebben naar mogelijkheden.
 
We hebben zeker melding gemaakt bij Ducati en Termignoni, alleen moet degene waar wij hem gekocht hebben (eBay shop in Italië) melding maken bij hun aankoopdealer maar ze reageren niet meer op het moment.
Dat is dan het nadeel van een goedkope Termi scoren in Italie. Ongeacht van wat Termignoni vindt, de verkoper moet je garantie geven.


Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
 
Laatst bewerkt:
Das zeker een lekker stukje om te walsen. :X
Dikke 1of 2 pitters en cabondempers gaan niet samen,kan wel maar dan moet er onder het carbon ook een rvs mantel zitten.
 
Das zeker een lekker stukje om te walsen. :X
Dikke 1of 2 pitters en cabondempers gaan niet samen,kan wel maar dan moet er onder het carbon ook een rvs mantel zitten.


als het carbon als mal kan dienen kan ik het waarschijnlijk wel walsen, of het perfect en krasvrij lukt, ? , dat kan ik niet beloven.

maar de carbon is afgebakken dus als mal gebruiken gaat niet op.
 
Walsen uit alu en dan een carbon cover er omheen fabrieken?

als je de huls niet als mal kan gebruiken moet je een uitslag maken, en uitgaande van de foto zal dat niet meevallen.
het zijn eigenlijk 2 verlopen die vloeiend samenkomen, dus eigenlijk zit je met 3 verlopen( 1 onder, 1 boven en 1/2 ertussenin)

wat misschien wel lukt is van verpakkingskarton een mal maken en die overtekenen,
dit heb ik ze vaker zien doen, scheepstimmerlieden maken vaak eerst een mal van karton voordat ze duur hout gaan verzagen.
ze gebruiken hiervoor karton waar frisdrank of melkpakken van gemaakt wordt.
 
Niet zo moeilijk doen, italie valt ook binnen de Eu. Gewoon de verkoper een redelijke doch strikte termijn stellen om het op te lossen. Je hebt het spul(waarschijnlijk) als consument gekocht dus recht op garantie.

Laat het gewoon de verkoper oplossen ,stel een duidelijke termijn, hou je hieraan en laat je niet afschepen
..
 
Terug
Bovenaan Onderaan