Bmw S1000r de koning van de nakeds

Heeft iemand andere stuurgewichten op zijn S1000R zitten?
Ik ben aan het kijken voor andere om de trilling in het stuur minder te krijgen.
Deze zouden goed werken, alleen is in USA te bestellen zover ik kon zien:
S1000RR Heavy Bar Ends

Iemand ervaring mee?
 
Heeft iemand andere stuurgewichten op zijn S1000R zitten?
Ik ben aan het kijken voor andere om de trilling in het stuur minder te krijgen.
Deze zouden goed werken, alleen is in USA te bestellen zover ik kon zien:
S1000RR Heavy Bar Ends

Iemand ervaring mee?

Ik heb ze niet en vind de trillingen op het stuur op zich wel meevallen. De originele spiegels zijn daar helaas wel erg gevoelig voor. Benieuwd of dat die met zwaardere stuureinden ook 'rustiger' worden...
 
Zelf rijd ik met 2pc leer, maar moet wel bekennen dat ik toch ook aan het kijken ben naar textiel cq andere alternatieven.

Voorwiel los vind ik nog steeds niets (ik kan dat niet, heb dan het gevoel de motor niet onder controle te hebben), knietje aan de grond tja wanneer je lekker aan het :] bent kan dat nog wel eens gebeuren :+

Het leer hou ik gewoon omdat dat zeker op de snelweg het fijnste rijd, geen gefladder van jas/broek. Bij twijfelachtig weer (of koud weer) wil ik nog wel een een all-weather jas aan de broek ritsen.

Op de motorbeurs ook weer diverser jeans gezien waar een andere stof in verwerkt/verwezen is waardoor deze dus veel minder snel slijt - volgens de verkoper zelfs minder snel dan leer :? Al is dat IMHO gewoon een verkooppraatje.

Toch lijkt me een textiel pak ook wel lekker om te rijden, zeker in de zomer als het wat warmer is. Dan is mijn zwart leren combi toch niet ideal.
 
Hahaha!!

Ik hoorde al dat ik gespot was idd :)
Zal morgen even wat foto's schieten. Helaas zit de korte kentekenplaathouder er nog niet op, maar dat mag de pret niet drukken.

Wat een heerlijke machine!
 
Ik ga binnenkort 4 dagen naar Duitsland met deze machtige machine. Is de BMW achtertas als bagage optie een aanrader (of een ander merk)? Ik heb het idee dat een tanktas vooral in de wegzit en krassen geeft op de lak.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort 4 dagen naar Duitsland met deze machtige machine. Is de BMW achtertas als bagage optie een aanrader (of een ander merk)? Ik heb het idee dat een tanktas vooral in de wegzit en krassen geeft op de lak.


Hier eigenlijk hetzelfde dilemma😁
Ben aan het rondkijken voor tassen achterop.
Maar twijfel om een kleine tanktas (Wunderlich of met ring van sw motech) te kopen.
 
19748878_1651015278264912_7179991272371026130_n.jpg


Goed, hier issie dan eindelijk! *O*

-S1000R motorsport
-Full options
-Alle carbon delen welke er beschikbaar waren

Korte kentekenplaathouder was nog niet binnen. Volgt binnenkort.
Over de uitlaat ben ik nog niet helemaal uit.
Origineel klinkt prima, maar de looks vind ik wat minder. Ook twijfel ik nog om voor een compleet systeem te gaan, maar dat heeft in het buitenland nogal wat haken en ogen.

Komt allemaal goed! :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets :Y veel plezier ermee, was gisteren effe bij MR Motoren daar stond er precies zo een, vind vooral die carbon delen op de tank ipv dat witte plastic veel mooier.
 
Mooi ding Roderik. De uitlaat vind ik qua looks ook niet zo geslaagd vanaf 2017. Jammer dat onderstaande Akrapovič niet gekeurd is voor weg-gebruik. Zo'n kortere uitlaat vind ik veel mooier staan op de S1000R.

bc975f1a-e7ef-40bc-9f2c-618843b420a0.png

5b2f6f40-deb9-4873-bd44-e6973c7703ab.png


Hier eigenlijk hetzelfde dilemma😁
Ben aan het rondkijken voor tassen achterop.
Maar twijfel om een kleine tanktas (Wunderlich of met ring van sw motech) te kopen.

Ja de Wunderlich tanktas zat ik ook naar te kijken, maar vrees dat het wel erg krap is qua bagageruimte.
 
Laatst bewerkt:
Tja, goedgekeurd of niet, ik denk toch wel dat ik asap zo'n kort pijpje ga monteren.
Als ik het buitenland dan in ga monteer ik die enorme kachelpijp wel weer.

Misschien dat akrapovic binnenkort wel met wat meer opties komt die misschien wel goedgekeurd zijn.
 
@SL65, dacht dat het tanktasje wel handig zou zijn voor wat geld, rijbewijs en ff flesje water ofzo.
Zag voor achterop tassen van Hepco en becker. Deze zijn met een beugel, tassen raken de motor zelf niet zoals de Sw-motech zadeltassen. Maar hier in de buurt heeft niemand deze tassen op voorraad en wil ze toch ff zien voordat ik er een berg geld aan uitgeef.
 
Heb ook getwijfeld hoe e.e.a. mee te nemen op deze motor maar een tanktas is gewoon niet handig omdat er nauwelijks iets in gaat als je de tankdop bereikbaar wil houden en ik mijn navigatie direct op de stuurklem heb zitten en dan over een tanktas moet gaan kijken om iets te zien.

De zijtassen van SW-Motech vind ik te duur voor de capaciteit die ze hebben dus ben ik voor een 'universele' oplossing gegaan van SW-Motech voor motoren met een smalle achterkant. Tas staat dus op het achterzitje en is méér dan groot genoeg om alles voor een week mee te nemen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem alleen voor de heen- en de terugreis nodig heb en er dus niet een hele week mee hoef rond te toeren want dan maak je misschien een andere keuze mbt op- en afstappen.

Deze tas wordt overigens met bijgeleverde spanbandjes vastgezet.

full
 
Ik heb de originele tas van bmw, kan wel even wat foto's posten als er interesse is 😎 De tas staat wel op de lak op sommige punten. Dus wel aan te raden om er een doek onder te leggen, of netjes wat steenslagfolie op je kontje.
 
[afbeelding]

Goed, hier issie dan eindelijk! *O*

-S1000R motorsport
-Full options
-Alle carbon delen welke er beschikbaar waren

Korte kentekenplaathouder was nog niet binnen. Volgt binnenkort.
Over de uitlaat ben ik nog niet helemaal uit.
Origineel klinkt prima, maar de looks vind ik wat minder. Ook twijfel ik nog om voor een compleet systeem te gaan, maar dat heeft in het buitenland nogal wat haken en ogen.

Komt allemaal goed! :Y

Dikke fiets! Die demper van SL65 vind ik wel super dik staan. E-keur maakt niet uit, die soundbox dempt alles wel.
 
Ik heb de originele tas van bmw, kan wel even wat foto's posten als er interesse is 😎 De tas staat wel op de lak op sommige punten. Dus wel aan te raden om er een doek onder te leggen, of netjes wat steenslagfolie op je kontje.

Ondanks dat de bodem van deze tas een harde is kan de tas wel schuiven over je zadel dus ook hier is contact mogelijk met je lak. Er wordt daarom ook een blad met dikke transparante folie meegeleverd om die delen af te plakken. Maar ook ik ga er zeker nog een handdoek tussen leggen om elk risico te voorkomen...
 
Ik heb de originele tas van bmw, kan wel even wat foto's posten als er interesse is 😎 De tas staat wel op de lak op sommige punten. Dus wel aan te raden om er een doek onder te leggen, of netjes wat steenslagfolie op je kontje.

Daar wil ik wel wat foto's van zien.

Jammer genoeg is alleen voor de 2017 S1000R. Mijn favoriet blijft dan toch die van SC-project die hier dan heel veel op lijkt maar zou dan de uitvoering voor de S1000RR willen hebben in titanium...


Die SC demper is ook erg gaaf! Voor de 2017 versie heb je onderstaande.
1498228242-bmw_s1000r_2017_scproject_crt_cr-t_titan_muffler_exhaust_sc-project.jpg

Welke ook nog gekeurd lijkt.
Street legal version according "EU" regulations.
SC-PROJECT EXHAUST

Maar die S1000RR pijp is wel erg netjes ja. Zou het passen? Lijkt om type B20-36T te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de Wunderlich Tank Bag Sport. Fijne kleine tas voor overdag. Hoeft niet los bij het tanken en heeft een kabeldoorvoer aan de zijkant voor bv USB kabel om je telefoon te laden. Helaas past mijn complete regenpak er net niet in, alleen de broek wel. Verder is hij niet waterdicht.
Tank bag sport

Zelf gebruik ik tassen van oxford voor achterop. Het is wel goed oppassen om deze vast te zetten om beschadigingen te voorkomen. Omdat nu op te lossen denk ik zelf over om Hepco&Becker Sportrack te gaan gebruiken, zodat ik de oxford tassen hierop kan monteren. Zodat alles beter vast zit en minder kans op beschadigingen.

Sportrack - schwarz für BMW S 1000 R ab 2014 - S 1000 R (2014-) - BMW - Mein Bike
 
Ondanks dat de bodem van deze tas een harde is kan de tas wel schuiven over je zadel dus ook hier is contact mogelijk met je lak. Er wordt daarom ook een blad met dikke transparante folie meegeleverd om die delen af te plakken. Maar ook ik ga er zeker nog een handdoek tussen leggen om elk risico te voorkomen...

Ah die folie heb ik niet erbij, 2ehands gekocht. Maar lijkt me idiem aan steenslagfolie oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan