Bmw S1000r de koning van de nakeds

Klopt, ik zit te wachten op een van die witte 2017 in motorsportkleuren.
Full options, HP gesmede wielen, berg carbon erop... Can't wait! :9~

Paar dingen die meteen gedaan moeten worden:
- Taartschep eraf en een korte plaathouder erop.
- Seat cover
- Bobbins erop en paddockstand.

In een later stadium een full akra systeem (of een ander merk).
En dan denk ik dat ik weer ff genoeg poen heb uitgegeven... :X

Goed bezig :t
 
Ja, is exact wat ik wil!

Ik kan misschien wel een paar K besparen en een ouder model kopen, maar ach.. Als ik zoveel geld uit ga geven kan het maar beter precies zijn zoals ik het wil toch?

Volgende week gaat de weersverwachting wel de slechte kant op, maar het duurt denk ik toch nog een weekje, misschien twee voordat hij binnen zal zijn.
 
Gisteren de monteur gesproken.

In 1e instantie zou het hebben gelegen aan mij 'scherpe' rijstijl waarbij combinatie van hoge druk in systeem en stevig naar rechts hangen het via het expansievat eruit zou zijn gekomen.. :? . Sorry maar vind ik een beetje lariekoek.. |(

Naar mijn bescheiden mening zit dan niet de katalysator en het hitteschild van de uitlaat onder. Vervolgens tegen de beste man gezegd dat ik zelf het idee had dat het onder bij de waterpomp eruit kwam. Hij begreep niet wat ik bedoelde en heb hem via de telefoon het ventiel (of wat het ook is daaronder) gewezen en gezegd dat ik daar druppels aan heb gevoeld/gezien.

Hij zou het nogmaals gaan bekijken en belde me later terug met de mededeling dat ze het systeem onderdruk gezet hadden en toen inderdaad de waterpomp ging lekken. Nu een nieuwe watepomp besteld en zal zodra binnen gemonteerd worden..

@Roderik - gaaf hoor. Nu helaas wachten tot binnen en dan echt lekker :] want zo'n S1000R rijdt en stuurt echt :}
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zaterdag even op de nieuwe R rijden. Ze gaan wat kuipdelen vervangen onder coulance. Ben benieuwd 😎
 
Uhm de zwarte plastic delen op de zijkant, die ook langs je radiator loopt. Had paar rare plekken, alsof de toplaag los was geraakt of uitgedroogd. Schijnt te komen door te agressief schoonmaakmiddel. Toen zag ik t voorbij komen op engels forum. En die kregen nieuwe onder coulance, dus gelijk gemaild naar de dealer. Zal ff wat foto's zoeken.
 
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg
 
V.w.b de banden, mijn originele waren na 6.000 km op.
Rij nu al een tijdje met Bridgestone, geven mij in ieder geval veel vertrouwen.
Volgens mij de SC20 of 21 (zou ik even bij de brommer moeten kijken).
 
6000 maar? Snap nog steeds niet hoe ik al 10k op me voorband heb gereden.
 
Ik had met m'n vorige achterbandruim 10k gereden(michelin pilot 2ct), toen vervangen omdat er een schroef in zat maar hij kon nog wel even mee. Voorband zit er nu ongeveer 14k op. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet als een mongool mee rij maar ik sta er zeker ook niet stil mee.
 
Aaaah, toch nog iemand 😍 Mijn voorband is wel zo goed als gaar. Af en toe circuitdag enzo, en soms rampeneren op de weg.
 
Zo ik ben even wezen sturen op de 2017, ik merk eerlijk gezegd weinig verschil.
Grootste verschil is de downshifter :+ De shifter werkt wel iets soepeler dan op de 2015(maar ik schakel nu zelf omgekeerd, ook smooth as f*ck). Spiegels trillen nog steeds als een gek bij 100+. En je hebt een pitlimiter, en één mapping die je zelf kan aanpassen dacht ik? Maar verder tijdens het rijden reed het voor me gevoel gewoon hetzelfde. Ohja en de >2017 uitlaat lijkt stiller dan de <2017. Of dit komt door me full akra :o maar de 2017 plofte niet bij mij.
Dus eigenlijk zonde geld om in te ruilen. :W *O* *D
 
Dus eigenlijk zeg je dat ik mijn geld ga weggooien als ik die 2017 ga aanschaffen? :)

Toch ook maar eens met een scheef oog naar de 2015/2016 kijken?
 
Dus eigenlijk zeg je dat ik mijn geld ga weggooien als ik die 2017 ga aanschaffen? :)

Toch ook maar eens met een scheef oog naar de 2015/2016 kijken?

Nieuw kopen is natuurlijk altijd het duurst... soms is het niet anders en weet je in ieder geval vanaf km-stand 0 wat er mee is gebeurd...
 
Laatst bewerkt:
Zo ik ben even wezen sturen op de 2017, ik merk eerlijk gezegd weinig verschil.
Grootste verschil is de downshifter :+ De shifter werkt wel iets soepeler dan op de 2015(maar ik schakel nu zelf omgekeerd, ook smooth as f*ck). Spiegels trillen nog steeds als een gek bij 100+. En je hebt een pitlimiter, en één mapping die je zelf kan aanpassen dacht ik? Maar verder tijdens het rijden reed het voor me gevoel gewoon hetzelfde. Ohja en de >2017 uitlaat lijkt stiller dan de <2017. Of dit komt door me full akra :o maar de 2017 plofte niet bij mij.
Dus eigenlijk zonde geld om in te ruilen. :W *O* *D

Die 2017 shifter op je 2015 zetten... (als dat technisch mogelijk is). Die pit limimter zat al op de RR en is best leuk (geluid) maar niet echt nodig op een gewone straatfiets wat mij betreft.
 
Dus eigenlijk zeg je dat ik mijn geld ga weggooien als ik die 2017 ga aanschaffen? :)

Toch ook maar eens met een scheef oog naar de 2015/2016 kijken?

Nee alleen als je al een R had pre 2017. Als ik mijne nu inruil moet ik 5000€ bijleggen, en dan moet je alles nog naar smaak maken, is ook weer 2000€ extra. Dat is zonde in mijn geval!
 
Die 2017 shifter op je 2015 zetten... (als dat technisch mogelijk is). Die pit limimter zat al op de RR en is best leuk (geluid) maar niet echt nodig op een gewone straatfiets wat mij betreft.

Is mogelijk sinds kort, bij alpha racing en nog een bedrijfje. Ze flashen dan je ecu. Kabelboom omwisselen, extra stekkertje in je ecu. En dan heb je de nieuwe shifter nodig of een aftermarket up/downer. Had alpha racing al gemaild, maar de kabelboom komt pas eind van het jaar.
 
Oke!

Volgende probleem waarbij ik jullie input een beetje nodig heb.
Kleding...
Ik heb mijn laatste R1 3 jaar geleden verkocht, maar mijn combi is zo'n 10 jaar oud.
Wordt dus tijd voor een nieuwe garderobe.
Hoe rijden jullie qua kleding? Ik twijfel nog enorm namelijk.

Aan de ene kant wil ik 'casual' gaan rijden, dus een jeans, schoenen ipv laarzen en een knappe textiel jas met bijbehorende handschoenen.

Aan de andere kant wil ik full protected, dus een 1pc of 2pc suit, (race) laarzen en bijbehorende handschoenen. Ik hou er ook van om af en toe mijn voorwiel te lichten en af en toe mijn knie op de grond te duwen. Vandaar mijn wens voor een 1pc of 2pc suit met kneesliders.
 
Ik heb 5jaar geleden een 1pc gekocht bij damen-leathers. Leek me stoer en race achtig. Maar bij nader inzien was een 2pc makkelijker geweest.
* Je hebt gewoon een full suite(alleen ff ritsen, merk je niks van denk)
* De jas kan je apart gebruiken, dus evt met spijkerbroek eronder.
* Makkelijk als je gaat touren, mbt terrasjes,wc.
* Aantrekken gaat makkelijker.

Zelf rij ik ook met spijkerbroek, schoenen en textiel jas. Jas is zo seizoenen ding waar je de voeringen eruit kan halen. Maar als je een 2pc pak haalt kan je die jas ook gebruiken.
 
Ja, toen ik nog R1 reed had ik een 2pc suit en een 1pc suit.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat een 1pc suit gewoon 100x beter zit, zeker in combinatie met een rugprotector.
2pc suit idd makkelijker op terras, toilet etc.
Aantrekken van 1pc vond ikzelf niet zo'n probleem, maar een 1pc suit lijkt me op een naked een beetje overkill. Het is tenslotte geen racer.
Maar een kneedown op zijn tijd vind ik gewoon lekker en dat gaat niet met een jeans. Dus ik vrees dat er tzt ook wel weer een suit komt.

Eerst maar een 'casual' shoppen dus. :Y
Een goede jeans, textiel jas met idd uitneembare voeringen, schoenen en korte handschoenen ipv mijn GP A-stars handschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan