Bmw S1000r de koning van de nakeds

Jammer genoeg is alleen voor de 2017 S1000R. Mijn favoriet blijft dan toch die van SC-project die hier dan heel veel op lijkt maar zou dan de uitvoering voor de S1000RR willen hebben in titanium...

https://www.youtube.com/watch?v=VG_44D5j2bY

Heb op de site van SC Project een losse oval carbon demper besteld met 60mm aansluit diameter, zit nu op m'n S1000RR 2012 in combinatie met een vol systeem van LeoVince, zijn voor de S1000R/ S1000RR alleen korte dempers te koop, in combinatie met en vol syteem teveel herrie, met de langere demper is het goed te doen
full
 
Bestaat er zoiets als teveel herrie? })

Nee, maar idd. Ik zou ook graag een volledig systeem willen hoor, maar ik vrees dat er gewoon een bak herrie uit gaat komen wat niet meer leuk is!

Daarbij wil ik ook nog wel een keer in het buitenland kunnen rijden zonder meteen aan de kant te hoeven.

Ik denk dat het de korte uitvoering gaat worden van SC-project.
Deze dus.

bmw_s1000rr_2017_scarico_cr-t_crt_scproject__scproject-m_m_y-BMW-S1000RR-2017.jpeg
 
Bestaat er zoiets als teveel herrie? })

Nee, maar idd. Ik zou ook graag een volledig systeem willen hoor, maar ik vrees dat er gewoon een bak herrie uit gaat komen wat niet meer leuk is!

Daarbij wil ik ook nog wel een keer in het buitenland kunnen rijden zonder meteen aan de kant te hoeven.

Ik denk dat het de korte uitvoering gaat worden van SC-project.
Deze dus.

[afbeelding]

Mooi maar niet street legal (lees: té luid) of wil je dan gewoon met je originele demper kunnen wisselen?
 
Laatst bewerkt:
Mooi maar niet street legal (lees: té luid) of wil je dan gewoon met je originele demper kunnen wisselen?

Volgens hun site is deze demper wel street legal volgens EU regelgeving.
SC-Project Shop BMW - S 1000 R '17-18 - CR-T muffler with full titanium link pipe

Dan heb ik het dus niet over eventuele headers.
Denk als ik de kat behoud het geluid allemaal wel mee zal vallen. En anders wissel ik hem even om met de originele demper als ik het buitenland in ga. :Y
 
Naar aanleiding van de schade bij Mitta na z'n schuivertje toch maar een setje blokbescherming gemonteerd maar dan wel iets wat ook goed bij de motor past en in (nagenoeg) dezelfde metaalkleur zodat e.e.a. niet meteen in het oog springt...

full


full
 
Slim e-Mille! Het was het eerste wat ik op de motor schroefde na de aflevering (GB racing variant dan).
 
Looking Good! En ik rij nog steeds rond zonder😂 Maar mocht je onderuit glijden dan scheelt het wel een hoop.
 
Wie heeft er een volledige race-uitlaat en welke aanpassingen waren noodzakelijk bij een dergelijke uitlaat (zonder E-keur)?

Lees hier erg verschillende dingen over, van helemaal geen aanpassingen tot allerlei toeters en bellen met ECU-modificatie en/of powercommander en tuning maar ook dat je bij BMW zelf een racesetting kan laten activeren (software?)
 
Heb paar maanden geleden full akra gemonteerd. Enigste modi is dat je de uitlaatklepmodule moet foppen door de kabels eruit te halen. Verder niks. Pcv is wel nodig voor meer pk winst +-10pk. Ecu flashen kan bij ons niet, tenminste nog niemand gevonden die dit doet. En de bmw setting is rete duur(en hoort bij de akra met E-keur).
 
Heb paar maanden geleden full akra gemonteerd. Enigste modi is dat je de uitlaatklepmodule moet foppen door de kabels eruit te halen. Verder niks. Pcv is wel nodig voor meer pk winst +-10pk. Ecu flashen kan bij ons niet, tenminste nog niemand gevonden die dit doet. En de bmw setting is rete duur(en hoort bij de akra met E-keur).

Ja inderdaad, €550 voor de software en installatie vind ik ook wel erg overdreven...
 
In het buitenland met compleet systeem is een kwestie van pech of geluk hebben.
Ik ben ermee in Tsjechië Italië Oostenrijk geweest en kom regelmatig in de Eifel. Nog nooit problemen gehad, moet ik ook wel zeggen nog nooit in een echte controle terecht gekomen maar regelmatig politie gezien. En geloof me tussen de bergen rijden met het compleet systeem is machtig


Tja, goedgekeurd of niet, ik denk toch wel dat ik asap zo'n kort pijpje ga monteren.
Als ik het buitenland dan in ga monteer ik die enorme kachelpijp wel weer.

Misschien dat akrapovic binnenkort wel met wat meer opties komt die misschien wel goedgekeurd zijn.
 
Mocht er iemand interesse hebben, ik verkoop mijn BmW S1000r uit 2015 wit full option.


Kmstand: 13.050
Onlangs grote beurt gehad met nieuwe banden en remblokken. Voorzien van Puig windscherm.
Foto's volgen.

Interesse: michieltje6@gmail.com
 
Laatst bewerkt:
Heb een paar dagen terug het eerste youtube filmpje gezien met de GP-style akra demper met de kat nog gemonteerd.
Geluid valt me 100% mee. Klinkt echt prima.
 
Goedemiddag :W ik ben hard aan het rondkijken voor een 2014 S1000R.
Als het goed is dan wordt mijn Aprilia RSV4 zaterdag opgehaald.

Misschien haal ik er eentje uit Duitsland voor tien mille.

Maar al maandag kunnen rijden is ook aantrekkelijk.
Misschien dan een witte die ik langzaam naar zwart ga ombouwen.

Ik ga het topic even doorlezen. :t Tot later!
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag :W ik ben hard aan het rondkijken voor een 2014 S1000R.
Als het goed is dan wordt mijn Aprilia RSV4 zaterdag opgehaald.

Misschien haal ik er eentje uit Duitsland voor tien mille.

Maar al maandag kunnen rijden is ook aantrekkelijk.
Misschien dan een witte die ik langzaam naar zwart ga ombouwen.

Ik ga het topic even doorlezen. :t Tot later!

Is toch snel weg die RSV :Y

ben benieuwd wat het wordt WB, wil zaterdag effe gaan proefrijden op een S1000XR.
 
Is toch snel weg die RSV :Y

ben benieuwd wat het wordt WB, wil zaterdag effe gaan proefrijden op een S1000XR.
Jij doet hetzelfde als ik, maar dan steeds met nieuwe motorfietsen. _O- :}

De RSV4 was ook een koopje voor de aanstaande eigenaar, even drie mille eraf.
Maar ja, snelle actie, en op de potentiële S1000R is toch ook een jaar afgeschreven t.o.v. 2016.
 
Net alvast GB-Racing beschermingskappen besteld als pantsering van het motorblok. *O*
Er is nog geen motor, maar de kappen zullen er langer over doen. O-)

Ik had ze net vorige week op de Aprilia geschroefd, er komen weer dezelfde aan.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan