s1000rr 2015 vragen

wally

Die hard MF'er
24 feb 2002
853
4
N-H
Afgelopen zaterdag een zwarte 2015 model gekocht full opties en slick stick. Voor het eerst geen rijstkoker! Heb wel een paar vragen voor de kenners hier. Voor nu is hij helemaal standaard, maar dingen die ik reeds gekocht heb zijn brembo monoblock remklauwen, brembo hpk schijven, brembo rcs rempomp radiator guards, gb crash protectors, en een complete tyco circuitkuipset incl meegespoten carbon framecovers.en carbon achterbrug beschermers, andere rearsets, en clip-ons. Rest komt nog......

De vragen die heb:

*welke vertanding is er nodig op assen? er komt een 520 kettingset op.
*met ik per se een stekkerset hebben van alpha techniek voor geen fout melding of zijn er andere opties?
*moet ik het ddc nu afsluiten en voor cardridges gaan op het circuit? rij 1.55 met mijn oude fireblade na 3 circuitdagen op Assen
*heeft de unlock op de ecu nu een meerwaarde voor een amateur als mijzelf?
*Moet er per se een ander systeem op, wat ik had gelezen dat het stock systeem van 2015 heel goed was. Hij gaat uiteraard even langs Ahnendorp of Gisbert.


Er zullen nog wel meer vragen komen in de toekomst maar voor nu is het even.

Update en foto als hij klaar is

Wally
 
ik zou je vraag even in het S1000RR topic plaatsen, en wellicht ook bij het racers topic. Check even of je remlicht schakelaar werkt met de brembo pomp, en of je ABS krans werkt met de schijven
 
Tering, wat een veranderingen gelijk. :?
Ik zou er eerst een seizoen standaard mee rijden en dan verder naar smaak aanpassen.
Weet je gelijk je startpunt t.o.v. oude fiets, verbeteringen en wat ze opleveren.
Ga je ONK rijden tussen de Belgen. :?
 
Voor de duidelijkheid, hij wordt tijdelijk omgebouwd voor het circuit. dus remlichten ed niet nodig. wordt een tyco replica, alleen voor losse circuitdagen bij racecracks en trackdays4all
 
Heb je er al mee gereden in standaard vorm?

Dat zou ik eerst doen voordat je de boel gaat veranderen, zo heb je basislijn waar je vanuit kan bouwen.

V.w.b de ddc, daar zijn aparte progamma's voor.

Micheal neeves die rijd/reed er ook mee met een ander programma voor de ddc.
FF zoeken op zijn naam neevesy in YouTube, hij heeft er een filmpje van gemaakt waarin hij het uitlegt.
 
Ben in gesprek met Daniel vermaas en die zei dat dcc niet consequent is bij iedere bocht. Gaf veel onrust aan de voorkant. Ja heb er mee gereden maar niet op het randje.
 
Ben in gesprek met Daniel vermaas en die zei dat dcc niet consequent is bij iedere bocht. Gaf veel onrust aan de voorkant. Ja heb er mee gereden maar niet op het randje.

Maar wat voel je er zelf aan dan?
Het 2015 ddc systeem moet een stuk geraffineerder zijn dat het 2014 systeem.

Waarom laat je hem niet eerst goed afstellen op jou gewicht?
Kijk dan wat je ermee kunt, en als je merkt dat het jou tegenhoud in het rijden.
Dan kan je verder kijken.

Er word zelfs gewoon geracet met ddc in bepaalde klasse. Ik meen zelfs dat je de software ervan kan aanpassen naar nou behoefte!

Als je echt de motor alleen puur voor circuit werk gaat gebruiken dan zou je kunnen overwegen om te gaan naar een conventionele setup, of als je inderdaad merkt dat het je tegenhoud.
 
Laatst bewerkt:
laat eerst eens gewoon je fiets goed afstellen met het origineel spul daar is al gewoon een 1,46er( was met een originele huur fiets) mee te rijden als je dan nog verder wilt kan je altijd nog geld uit geven aan allerlei ander spul
 
alpharacing stekkersetje wel nodig, anders heb je foutmeldingen (niet uit te zetten).
of je moet de juiste weerstanden hebben maar stekkersetje is veel makkelijker
vertanding 16-46 doet het goed op assen (dan is het nog rijdbaar)
uitlaat is best ok, van een andere win je geen topvermogen (maar die kat onder blok zorgt wel dat je kuipen smelten als je niet uitkijkt)
ecu unlocken is niet nodig
 
Stekkerset? Bij een '10 kan alleen de dealer foutmeldingen uitprogrammeren, bij een '12 en '15 kan je dat zelf ook in het menu. In alle drie de gevallen geen stekkerset nodig.

Met ABS heb je geen remlichtschakelaars (logisch, de pomp heeft al druksensoren dus waar heb je fysieke contacten voor nodig die toch alleen maar stukgaan), dus er valt weinig te checken icm een brembo pomp.

Zoals gezegd, check eerst of de monoblocs op de bestaande leidingen passen, en zo niet of het makkelijk pas te maken is met andere leidingen.
 
Laatst bewerkt:
@mastertommy: bij ons kon de dealer dat niet (mofra bv) dus alpharacing stekkersetje gehaald die je op de ori koplamp/achterlicht en knipperstekkers gedaan (deze fopt de motor in denken dat de verlichting er nog op zit)
dit om de foutmelding die over de temp zit te laten vervallen.
Maar idd nu je het zegt vanaf 2012 kan je deze foutmelding zelf in het menu uitzetten dus dan is een stekkerset idd niet nodig!
 
@mastertommy: bij ons kon de dealer dat niet (mofra bv) dus alpharacing stekkersetje gehaald die je op de ori koplamp/achterlicht en knipperstekkers gedaan (deze fopt de motor in denken dat de verlichting er nog op zit)
dit om de foutmelding die over de temp zit te laten vervallen.
Maar idd nu je het zegt vanaf 2012 kan je deze foutmelding zelf in het menu uitzetten dus dan is een stekkerset idd niet nodig!

Dealer moet het programmeren, dus dat is een andere module dan het normale computeren wat ze bij een beurt doen. Maar het kan zeker weten bij een 2010, ik heb het namelijk al vaker gedaan, zeker toen ze net uit waren en er een paar de baan op moesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan