Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verbruikt valt mij ook "tegen". Inderdaad iets van 1op16/17
Ducati monster 620 uit 2003 haalde bij flink sportief rijden de 1op20 al makkelijk

Als je het vergelijk met een auto dan is een motor echt heel onzuinig. Er zijn al beste veel auto's die hetzelfde verbruiken maar wel 6/7 keer zwaarder zijn

Een motor is onaerodynamischer dan een auto, al zou je dat door het formaat niet zeggen natuurlijk.

En jouw verbruik valt nog wel mee he P, mijn monster ongeveer 1 op 14 en mijn pa en broer hun MV 1 op 10-12 :p
 
Ik denk dat MV min of meer dezelfde filosofie heeft. Breng leuk rijdende modellen op de markt en als we tijd hebben, gaan we eens naar het verbruik kijken.
 
Ik blijf er toch bij dat wanneer ik op de motor zit echt niet denk aan het verbruik.
Tuurlijk als je een keer naar Frankrijk of waar dan ook wilt gaan is het lekker als je met weinig tanken er komt, maar daar gaat het mij niet om op zo'n vakantie.
En Athome in het geval van Noorwegen is het een uitzondering, let goed op waarneer je tankt er zijn weinig stops.

Ik ben al vanaf het begin gestopt met het kijken naar het verbruik op de boordcomputer, kwam er al snel achter dat dat niet realistisch is.
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen Noorwegen. Ook in Toscane/Umbrie heb je weinig pompstation als je lekker binnendoor rijdt. Verbruik vind ik op zich ook niet zo belangrijk maar als je zoals wij met 2 zuipschuiten onderweg bent, tikt het per dag wel dubbel aan. Gelukkig is een NC750X juist geen dorstig apparaat en deze het dorstige van de andere mooi compenseren.

Overigens is de Crosstourer ook niet echt zuinig. Als ik met de vrouw aan het rijden ben, kan ik 300 km halen op een tank. Ben in Oktober alleen van Zwolle naar Nieuw Beertha en weer terug gereden. Dit geheel binnendoor. Ik heb dit gehele stuk bijna 1,5 uur sneller gedaan dan de TomTom bedacht had. Kan dus zeggen dat ik niet echt rustig gedaan heb. Gevolg was in de tank ook duidelijk. Kon het niet met 1 tank doen. gemiddeld rond 1 op 12 daar waar ik meestal 1 op 16 rijdt ongeveer.
 
Ik heb dit gehele stuk bijna 1,5 uur sneller gedaan dan de TomTom bedacht had. Kan dus zeggen dat ik niet echt rustig gedaan heb. Gevolg was in de tank ook duidelijk. Kon het niet met 1 tank doen. gemiddeld rond 1 op 12 daar waar ik meestal 1 op 16 rijdt ongeveer.

Dan weet je dat je een heel lekker ritje gehad hebt *O* :]
 
Kwartier??? Heb er wel wat langer over gedaan hoor, ruim 2 uur ofzo, maar wel gewoon rustig aan gedaan.
Oké de plaat paste niet dus moest de achterste hoekjes met een figuurzaagje zagen en de houder/klemmen van de uitlaten heb ik ook aangepast, dat duurde het langste. En langere schroeven zoek, want de originele waren helaas te kort...

Dank Bart voor het maken van de plaat!

Geen dank!

Ik moet hem er nog steeds onder schroeven.. :+
Maar heb iedere keer wel een excuus om het voor me uit te schuiven :') haha

Foto?
 
Geen dank!

Ik moet hem er nog steeds onder schroeven.. :+
Maar heb iedere keer wel een excuus om het voor me uit te schuiven :') haha

Foto?
vZrWIOg.jpg


En bij de volgende foto kan je zien dat het hoekje er af moest
e3XpUlP.jpg


De rode lijntjes zijn de zaaglijntjes, dat heb ik er af moeten halen omdat het subframe in de weg zat
awVBieu.png
 
Daar ben ik "weer". Ben toch blij dat het mij wel lukt om 1/23 te halen op de snelweg met de Shiver en 1/19 - 1/20 tijdens een circuit dag.

Geen gehik meer, ook niet vanaf versnelling nummer 6 met 4/5 km/h opentrekkend naar top.
Veel minder motorrem als "gewoonlijk" Evengoed nog wel wat natuurlijk maar toch, nog nooit zo fijn op een 2cilinder gezeten sinds mijn ECU update.

In maart ga ik de Shiver 3 dagen op zijn tyfes geven in Alcarres. 3 dagen circuit rijden om even de kneepjes van het vak te leren. Geen wintersport meer voor mij dus dan moet je wat met de vrije dagen en het geld ;)

Ben nu met een racekuip van een RS250 bezig rondom de Shiver.
Shiver in racemodus, alle verlichting eraf enz. Andere rearset, ik hou jullie op de hoogte.
 
Daar ben ik "weer". Ben toch blij dat het mij wel lukt om 1/23 te halen op de snelweg met de Shiver en 1/19 - 1/20 tijdens een circuit dag.

Geen gehik meer, ook niet vanaf versnelling nummer 6 met 4/5 km/h opentrekkend naar top.
Veel minder motorrem als "gewoonlijk" Evengoed nog wel wat natuurlijk maar toch, nog nooit zo fijn op een 2cilinder gezeten sinds mijn ECU update.

In maart ga ik de Shiver 3 dagen op zijn tyfes geven in Alcarres. 3 dagen circuit rijden om even de kneepjes van het vak te leren. Geen wintersport meer voor mij dus dan moet je wat met de vrije dagen en het geld ;)

Ben nu met een racekuip van een RS250 bezig rondom de Shiver.
Shiver in racemodus, alle verlichting eraf enz. Andere rearset, ik hou jullie op de hoogte.

1 op 23 wow, ff 6/7 kilometer meer per liter, 90/105 km extra per tank :o


Ben wel benieuwd hoe de Shiver er uit gaat zien (en ziet)
 
Daar ben ik "weer". Ben toch blij dat het mij wel lukt om 1/23 te halen op de snelweg met de Shiver en 1/19 - 1/20 tijdens een circuit dag.

Geen gehik meer, ook niet vanaf versnelling nummer 6 met 4/5 km/h opentrekkend naar top.
Veel minder motorrem als "gewoonlijk" Evengoed nog wel wat natuurlijk maar toch, nog nooit zo fijn op een 2cilinder gezeten sinds mijn ECU update.

In maart ga ik de Shiver 3 dagen op zijn tyfes geven in Alcarres. 3 dagen circuit rijden om even de kneepjes van het vak te leren. Geen wintersport meer voor mij dus dan moet je wat met de vrije dagen en het geld ;)

Ben nu met een racekuip van een RS250 bezig rondom de Shiver.
Shiver in racemodus, alle verlichting eraf enz. Andere rearset, ik hou jullie op de hoogte.

Wauw, dat zijn nog eens waarde's. Volgens spritmonitor kom ik niet verder dan 1:16,6 met redelijk goed doorrijden (maar nog geen circuit).

Ik heb ondertussen de zelfde mods als jou (DNA luchtfilter en decat). Begin volgend jaar wil ik hem ook laten mappen waar jij het gedaan hebt (MAD-Racing toch?). Het is helaas niet om de hoek, maar dat zij dan maar zo!
 
Wauw, dat zijn nog eens waarde's. Volgens spritmonitor kom ik niet verder dan 1:16,6 met redelijk goed doorrijden (maar nog geen circuit).

Ik heb ondertussen de zelfde mods als jou (DNA luchtfilter en decat). Begin volgend jaar wil ik hem ook laten mappen waar jij het gedaan hebt (MAD-Racing toch?). Het is helaas niet om de hoek, maar dat zij dan maar zo!
Hey, dan kunnen we er twee brengen.
Appie gaat er ook heen heb ik besloten

En dan vragen of ze de T-modus kunnen laten staan en de rexxer onder de S kunnen zetten
 
Zullen we dan een groepje maken. Met zijn allen op 1 dag en een beetje korting bedingen.

Ik vind het ook wel interessant..

Gaan we met zijn 3-en. of nog meer...
 
Zullen we dan een groepje maken. Met zijn allen op 1 dag en een beetje korting bedingen.

Ik vind het ook wel interessant..

Gaan we met zijn 3-en. of nog meer...

Lijkt me een goed plan! Maar volgens mij moet de ecu naar een derde partij die daar een nieuwe chip in soldeert?

Bans, klopt dit verhaal of heb ik dit fout?
 
Heb wel interesse, mits de t stand kan blijven bestaan. Mijn pa rijdt er namelijk ook regelmatig op



net als hyperpro achter, daar zou ik ook even naar moeten kijken of ik dat wil
 
Hyperpro achter is echt een aanrader, in bochten rijdt de Shiver dan echt veel prettiger.
 
Lijkt me een goed plan! Maar volgens mij moet de ecu naar een derde partij die daar een nieuwe chip in soldeert?

Bans, klopt dit verhaal of heb ik dit fout?~[/quote]


Klopt, dus zoals gezegd wordt op 1 dag heen en weer kun je op je buik schrijven.
Het zou wel gaan als je het volgende doet, zeker voor de zuinige onder ons, zelf je ECU eronder uit halen. (Radiator bouten los halen dan gaat het prima)
Die opsturen naar Mark, en dat gaat iemand anders (techneut) er een andere chip in solderen + andere file inladen.
Beschrijving erbij wat je hebt qua uitlaten en luchtfilter.
Krijg je hem terug, en R / T staan er nog gewoon in alleen onder S staat de nieuwe stand. Zelf terug bouwen en dan afspraak maken met Mark om hem af te stellen op 1 dag, want hij heeft nog wel 5/6/7 runs op de bank nodig om echt het maximale eruit te kunnen krijgen. Daar betaal je ook voor maar het is net wat je wilt he.... en later als je weg rijdt ben je die extra centen heel snel vergeten kan ik je vertellen. Net zoals de HyperPro veren, nog geen seconde spijt van gehad ondanks dat het geld kost.

Motorrijden kost mij tijd en geld maar heb het er voor over :)
 
Laatst bewerkt:
Juist Bans,
Ik breng Appie heen en een tijdje later haal ik hem wel weer.
Maar in dit geval heb ik dan ook de luxe dat het niet te ver rijden is en mijn zwager om de hoek werkt daar. Dus ik wordt naar huis gebracht.
Het lijkt me belangrijker dat de ecu er goed op gesoldeerd is.
 
Lijkt me een goed plan! Maar volgens mij moet de ecu naar een derde partij die daar een nieuwe chip in soldeert?

Bans, klopt dit verhaal of heb ik dit fout?\


Klopt, dus zoals gezegd wordt op 1 dag heen en weer kun je op je buik schrijven.
Het zou wel gaan als je het volgende doet, zeker voor de zuinige onder ons, zelf je ECU eronder uit halen. (Radiator bouten los halen dan gaat het prima)
Die opsturen naar Mark, en dat gaat iemand anders (techneut) er een andere chip in solderen + andere file inladen.
Beschrijving erbij wat je hebt qua uitlaten en luchtfilter.
Krijg je hem terug, en R / T staan er nog gewoon in alleen onder S staat de nieuwe stand. Zelf terug bouwen en dan afspraak maken met Mark om hem af te stellen op 1 dag, want hij heeft nog wel 5/6/7 runs op de bank nodig om echt het maximale eruit te kunnen krijgen. Daar betaal je ook voor maar het is net wat je wilt he.... en later als je weg rijdt ben je die extra centen heel snel vergeten kan ik je vertellen. Net zoals de HyperPro veren, nog geen seconde spijt van gehad ondanks dat het geld kost.

Motorrijden kost mij tijd en geld maar heb het er voor over :)[/quote]

Weten we hoe het zit met de Aprilia software updates? In de tijd dat ik de Aprilia heb zijn er verschillende keren nieuwe software updates geweest. De laatste was volgens mij 2 jaar geleden.
Weten we of deze nog wel gewoon kunnen worden uitgevoerd, of blokkeert de nieuwe ECU dat? En hoe zit het met uitlezen via de computer van de dealer, werkt dat ook nog gewoon?

Zelf vind ik het ook wel interessant, maar wil hem wel zo standaard mogelijk houden in verband met eventuele toekomstige reparaties of storingen. Als bovenstaande niet meer of niet meer goed werkt dan haak ik sowieso af.
 
Weten we hoe het zit met de Aprilia software updates? In de tijd dat ik de Aprilia heb zijn er verschillende keren nieuwe software updates geweest. De laatste was volgens mij 2 jaar geleden.
Weten we of deze nog wel gewoon kunnen worden uitgevoerd, of blokkeert de nieuwe ECU dat? En hoe zit het met uitlezen via de computer van de dealer, werkt dat ook nog gewoon?

Zelf vind ik het ook wel interessant, maar wil hem wel zo standaard mogelijk houden in verband met eventuele toekomstige reparaties of storingen. Als bovenstaande niet meer of niet meer goed werkt dan haak ik sowieso af.

Ik heb zelf een 2008. Weet niet wanneer de laatste update is gedaan, maar kan ik dat zien (versie nr. oid?). En heeft het zin die laatste update uit te voeren? Zo ja, waar kan ik dat dan -beetje voordelig- laten doen? Ik doe onderhoud niet bij de dealer vanwege ouderdom van de motor en de kosten.
 
Ik heb zelf een 2008. Weet niet wanneer de laatste update is gedaan, maar kan ik dat zien (versie nr. oid?). En heeft het zin die laatste update uit te voeren? Zo ja, waar kan ik dat dan -beetje voordelig- laten doen? Ik doe onderhoud niet bij de dealer vanwege ouderdom van de motor en de kosten.

Volgens mij moet je wel in het daignose menu terug kunnen vinden welke versie van de software er op je motor staat. Even in het werkplaatshandboek grazen zal het antwoord wel bevatten. Alleen officiële dealers kunnen software updates uitvoeren.

Aangezien jouw motor al een tijdje geen dealer heeft gezien, zijn wel alle recalls uitgevoerd op jouw motor?
 
Ik weet niet wat ik dacht toen ik ze bestelde ;) maar voor eurotje of 9,- lijken ze me geen miskoop. En binnen 10 dagen in huis!

Als ze bevallen koop ik nog wel wat andere kleuren _O-

motorgloves.jpg
 
Lijkt me een goed plan! Maar volgens mij moet de ecu naar een derde partij die daar een nieuwe chip in soldeert?

Bans, klopt dit verhaal of heb ik dit fout?\


Klopt, dus zoals gezegd wordt op 1 dag heen en weer kun je op je buik schrijven.
Het zou wel gaan als je het volgende doet, zeker voor de zuinige onder ons, zelf je ECU eronder uit halen. (Radiator bouten los halen dan gaat het prima)
Die opsturen naar Mark, en dat gaat iemand anders (techneut) er een andere chip in solderen + andere file inladen.
Beschrijving erbij wat je hebt qua uitlaten en luchtfilter.
Krijg je hem terug, en R / T staan er nog gewoon in alleen onder S staat de nieuwe stand. Zelf terug bouwen en dan afspraak maken met Mark om hem af te stellen op 1 dag, want hij heeft nog wel 5/6/7 runs op de bank nodig om echt het maximale eruit te kunnen krijgen. Daar betaal je ook voor maar het is net wat je wilt he.... en later als je weg rijdt ben je die extra centen heel snel vergeten kan ik je vertellen. Net zoals de HyperPro veren, nog geen seconde spijt van gehad ondanks dat het geld kost.

Motorrijden kost mij tijd en geld maar heb het er voor over :)[/quote]

Weet niet of ik mijn ecu verstuur, laat mappen en weer terug stuur om daarna die kant op te tijden om dan kn 1 dag de definitieve mapping te doen.

Denk dat ik m weg breng en een week later terug ga op de dag dat ie m mapt zodat ik toch aanwezig kan zijn en meteen naar huis kan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan