Yamaha MT-07 topic, deel 4

Hi iedereen!

Ik lees al een beetje mee hier op het forum maar ik kan nog niet echt een concreet antwoord vinden.
Ik heb een MT-07 uit 2014 met een full Arrow uitlaat systeem en heb een DNA stage 2 filter en lid besteld.
Nu lees ik overal wel dat ik de motor moet remappen om te voorkomen dat hij te arm gaat lopen, maar ik zou niet weten wie in regio noord NL een goede tuner is.

Wellicht heeft iemand goede ervaring met een tuner en zou die graag de info hier willen delen
(kon op de site van powercommander de combo arrow en DNA filter niet vinden :P)

Mvg,
Daan
 
Laatst bewerkt:
heb je een paspoort zodat je de provincie grens over kan? :+

motorafstellen.nl

Ik zou als je geen kar hebt, erheen rijden en daar de DNA filter monteren om te voorkomen dat je motor te arm loopt. Volgens mij kan Druijf racing jouw motor op de ECU afstellen en heb je geen powercommander nodig, scheelt weer wat centjes.
 
Kan ik hier nog iemand blij maken met een o2 eliminator plug van smart moto?
O2 (Oxygen) Sensor Eliminator kit OSE-207
20230602_105104.jpg

20230602_105116.jpg


Gratis en voor niks
 
heb je een paspoort zodat je de provincie grens over kan? :+

motorafstellen.nl

Ik zou als je geen kar hebt, erheen rijden en daar de DNA filter monteren om te voorkomen dat je motor te arm loopt. Volgens mij kan Druijf racing jouw motor op de ECU afstellen en heb je geen powercommander nodig, scheelt weer wat centjes.
Afspraak is gemaakt hoor 👌🏻
Filter gaan ze er daar inzetten dus kan er gewoon heen rijden
Ben erg benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Wat ga/heb je allemaal laten doen aan je bike? De DNA filter + tune? Ben wel benieuwd naar je ervaring.
Poeh... Motorisch ga ik alleen het DNA filter en de tune doen. Zou verder niet weten wat er nog meer aan het vermogen te doen is.
Qua bike zelf ga ik er misschien nog andere handvaten en hendels op zetten. De huidige zijn niet zo mooi meer
 
Poeh... Motorisch ga ik alleen het DNA filter en de tune doen. Zou verder niet weten wat er nog meer aan het vermogen te doen is.
Qua bike zelf ga ik er misschien nog andere handvaten en hendels op zetten. De huidige zijn niet zo mooi meer
Ga je ook de decel fuel cut eruit slopen? Dan heb je een stuk minder motorrem bij gas los.
 
Heeft er iemand ervaring of een idee over een kleiner voortandwiel voor de MT07?
Standaard heeft hij 16 voor en hier wil ik eigenlijk een 15 zodat de top wat lager is (ik rij toch nooit 200 en als ik dat doe is dat voor 1KM na een tunnel) ik trek liever nog harder op.
Maar zal dit merkbaar zijn? van 16 naar 15? kwa % is dat 6.25% verschil.
Betekend dit dan ook dat ik 6.25% harder optrek of zal dit meevallen?
Met andere woorden heeft er iemand advies? en of ervaring met het veranderen van een voortandwiel?
 
Heeft er iemand ervaring of een idee over een kleiner voortandwiel voor de MT07?
Standaard heeft hij 16 voor en hier wil ik eigenlijk een 15 zodat de top wat lager is (ik rij toch nooit 200 en als ik dat doe is dat voor 1KM na een tunnel) ik trek liever nog harder op.
Maar zal dit merkbaar zijn? van 16 naar 15? kwa % is dat 6.25% verschil.
Betekend dit dan ook dat ik 6.25% harder optrek of zal dit meevallen?
Met andere woorden heeft er iemand advies? en of ervaring met het veranderen van een voortandwiel?
Je gaat daarmee volgens mij voornamelijk je snelheidsmeter in de war brengen.
 
Heeft er iemand ervaring of een idee over een kleiner voortandwiel voor de MT07?
Standaard heeft hij 16 voor en hier wil ik eigenlijk een 15 zodat de top wat lager is (ik rij toch nooit 200 en als ik dat doe is dat voor 1KM na een tunnel) ik trek liever nog harder op.
Maar zal dit merkbaar zijn? van 16 naar 15? kwa % is dat 6.25% verschil.
Betekend dit dan ook dat ik 6.25% harder optrek of zal dit meevallen?
Met andere woorden heeft er iemand advies? en of ervaring met het veranderen van een voortandwiel?

Je trekt harder op maar je moet ook vaker schakelen, je voortandwiel heeft een smallere diameter dus je ketting zal ook sneller slijten. Een groter achtertandwiel + langere ketting is een betere oplossing. Je snelheid zal wel gaan afwijken tenzij de snelheidsmeter gemeten wordt aan de hand van de ABS sensor.
 
Heeft er iemand ervaring of een idee over een kleiner voortandwiel voor de MT07?
Ik heb juist het achtertandwiel vervangen door een andere met 1 tandje meer (43 -> 44). Dit is qua verschil minder groot dan het verkleinen van het voortandwiel zoals jij voorstelt, maar het is al zeker merkbaar!

Fijne upgrade wat mij betreft en gewoon mogelijk met de originele kettinglengte. Ik vind met name de kortere tweede versnelling prettig bij haakse bochten en merk dat ik ook de zesde versnelling meer benut.
 
Bedankt voor de reactie!!
Ik heb het opgezocht en de kilometer sensor zit volgens mij in de ABS sensor wat ik zo kan vinden.
Ik probeer gewoon die 15/43 en ik zal vragen of ze het kunnen monteren bij mijn 10K beurt.
Mocht dit gedaan zijn dan zal ik er op terug komen met mijn ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
@ktmowner Leuk, ben benieuwd hoe het bevalt! Als ik zie wat dat ene tandje extra op het ATW al deed, denk ik dat jij straks echt een wheeliemonster hebt *D
 
@ktmowner Leuk, ben benieuwd hoe het bevalt! Als ik zie wat dat ene tandje extra op het ATW al deed, denk ik dat jij straks echt een wheeliemonster hebt *D
Ja het hoeft niet constant op het achterwiel natuurlijk maar het is even proberen wat het doet en als het te gek is kan ik altijd nog bij een nieuwe set 16/44 of 16/45 gaan 8-)
Maar het makkelijkste en het goedkoopste is voor nu 15/43 want het tandwiel kost 20euro.
Nummer: JT JTF1591,15RB
Voorbeeld: JT Sprockets Front Sprocket JTF1591.15RB

Dit is de gene MET rubbers anders gaat die ratelen.
En de ketting hoeft niet vervangen te worden.
En op Gearing Commander - Motorcycle Speed and Drive Train Calculator v7 gaat de topsnelheid van 214 naar 200 met deze verhouding en ja de RPM gaat natuurlijk wat omhoog maar volgens mij valt dat wel mee zo te zien.

Ben erg benieuwd je hoort nog van me.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Hoe bevalt de tune?
Heerlijk!
Ben net terug van een weekje Eifel met de motor en kan wel zeggen dat de vermogenstoename heel goed te merken is.
Ook is het intake geluid flink toegenomen door de DNA filter lid. Heb vooral in het middengebied er een klap pk en koppel bij gekregen.
Waar hij eerst na 150 niet zo snel accelereerde trekt ie nu zo naar de 200+ alsof het niks is :t
 
Heerlijk!
Ben net terug van een weekje Eifel met de motor en kan wel zeggen dat de vermogenstoename heel goed te merken is.
Ook is het intake geluid flink toegenomen door de DNA filter lid. Heb vooral in het middengebied er een klap pk en koppel bij gekregen.
Waar hij eerst na 150 niet zo snel accelereerde trekt ie nu zo naar de 200+ alsof het niks is :t
Klinkt goed! En wat heeft het mogen kosten? Heb je er ook een uitdraai bij gekregen?
 
Ahja cool! Merk je nog een verschil met die fuel cutt off disable? En wat betreft de soepelheid van de motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan