Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik heb vandaag de MT van een vriend mogen rijden, omdat hij met allebei zijn motoren naar een dealer wilde. Eens kijken of hij kon inruilen voor een Tracer.

De MT is van 2014, met Arrow uitlaat en Hyperpro vering. Ik heb erop gereden toen hij van een andere vriend was, zonder Hyperpro. Dat was oké, maar niet fantastisch. Ik had toen een Speed Triple, de MT voelde zenuwachtig en de ABS achter greep achterlijk vaak in. Toen heeft hij er Hyperpro onder gemonteerd, en de volgende keer dat we in de Eifel waren was het een totaal andere fiets. Licht, wendbaar, maar nog steeds heel compact en ik had het gevoel dat ik veel te veel naar voren zat.

Inmiddels zijn we een paar jaar verder, heb ik mijn Speed Triple vorige week voor een Tiger 1050 ingeruild en heb ik een jaar geleden een cursus gedaan die mijn vertrouwen in de motor een boost heeft gegeven. De rit naar de dealer was een feestje. Wat een extreem accurate machine, hij gaat exact naar waar je 'm wil. Deed mijn Speed Triple ook al, maar deze is ook nog eens een stukje lichter zodat je er echt mee kan gooien. Vermogen houdt niet echt over, maar is eigenlijk ruim voldoende om je rijbewijs kwijt te raken. Qua zitpositie had ik er geen last meer van, behalve dat het dashboard ergens onder je is. Waar je nooit gaat kijken.

Zijn er minpunten? Het zadel. Hoewel er een aftermarket zadel voor nóg meer comfort op zit is 'ie nog steeds keihard. Voor een half uurtje rammen en beuken op een dijkweg geen bezwaar, maar ik zou er qua vakantie voor de Duitse grens al dingen van gaan roepen die een hoer nog zouden doen blozen.
Het gigantische aan/uit effect op de gashendel. Ik ging er rijdend door de stad naar de dealer eens mee spelen, maar da's wel een ding hoor. Vriend vertelde me dat hij er in de Eifel soms onprettig door verrast werd, en dat snap ik.

Eindoordeel: als ik plek in de garage had, kwam er een MT07 naast te staan.
 
Laatst bewerkt:
Welk ART4-slot gebruiken jullie voor je MT-07? En kunnen jullie het slot kwijt onder de buddyseat of waar laat je hem als je ergens naartoe gaat?
 
Welk ART4-slot gebruiken jullie voor je MT-07? En kunnen jullie het slot kwijt onder de buddyseat of waar laat je hem als je ergens naartoe gaat?
Ik heb deze nu een aantal maanden:
ABUS Detecto
Past perfect onder de buddy en heeft bewegingsdetectie met behoorlijk luid alarm. Zeer tevreden over. Is ook gemakkelijk erop te zetten en los te halen.
 
Heeft iemand hier ervaring met de verschillen tussen de oude (2015-2017) en nieuwere (2022) modellen? Merk je veel verschil in comfort, soepelheid, ophanging of andere zaken?
 
Bedankt voor jullie ervaringen met sloten, heb de Abus Detecto gehaald.

Daarnaast heb ik de volgende LED-lichten geïnstalleerd:
Ledlamp voor de Yamaha MT-07 - Set formaat Mini

Van deze LED-lamp is alleen de achterkant een stuk langer en er zit ook een resistor achter, waardoor het geheel wel groter is dan de OEM halogeen. Hierdoor sluit de rubber sealing van de lamp aan de achterkant niet meer goed. Hij springt los en in het gat, waar bij OEM de stekker van de LED-lamp zit, loopt nu alleen een kabel. Hierdoor is het gat ook vrijwel helemaal open.

Is dit een probleem?
 
Wanneer gaan we de officiele aankondiging van de 2024 MT-07 krijgen? De MT-09 2024 ziet er wel erg goed uit!
2024_YAM_MT09DX_US_BWM2_STA_001_03_CROP_1698942184-1024x645.jpg
 
Wanneer gaan we de officiele aankondiging van de 2024 MT-07 krijgen? De MT-09 2024 ziet er wel erg goed uit!
Bekijk bijlage 1940959

Weet niet of de MT-07 veel vernieuwende dingen komend seizoen gaat krijgen maar als dan zullen ze op de EICMA motorbeurs (7 tot 12 november in Milaan) binnenkort wel iets hebben staan. Ze hadden vorig seizoen natuurlijk al dat nieuwe display op de MT-07

Yamaha op EICMA motorbeurs

Ik vond die XSR900 GP die ze hebben aangekondigd wel heel gaaf 😳
XSR900 GP


1699137077631.png
 
hello boys and girls! Dit is hem dan voor 2024.
 

Bijlagen

  • IMG_1882.png
    IMG_1882.png
    227,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_1883.png
    IMG_1883.png
    247,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1881.png
    IMG_1881.png
    182,3 KB · Weergaven: 1
hello boys and girls! Dit is hem dan voor 2024.
eeehm.... nee

Die eerste 2 foto's zijn van de MT-09 promo en die derde is slechte photoshop.

youtube link naar beurs video
ze beginnen in filmpje meteen met de 09 en die heeft inderdaad nieuw masker, bij de 07 is volgens mij alleen kleur van die zijkanten van frontmasker ietsje anders.

Heb ook naar filmpje gekeken waar die foto van jou uitkomt (een over andere Indiase meneer) en niet "persé betrouwbaar".
 
Vanochtend op het vochtige wegdek mezelf naar werk begeven. Krijg echt een zijknatte rugzak van deze motor. Is een stuk erger geworden sinds ik nieuw rubber heb (logisch). Maar is niet optimaal. Hebben jullie hier een passende oplossing voor? Mijn vriendin krijgt ook een natte naad als het wegdek niet volledig droog is.
 
Hallo,
ik ben nieuw hier, 66 jaar en na een jaar motorloos, toch maar besloten om weer "op te stappen".
Jaren Yamaha gereden, vervolgens de laatste jaren een S1000XR gehad, maar machine werd te zwaar, teveel lawaai en het plezier was een beetje weg.

Vanwege een tijd problemen met de gezondheid, motor verkocht en gisteren met de vrouw wezen shopppen voor een bankstel, (Houten) en vervolgens zegt ze, kom laten we eens kijken bij Arie Molenaar.
Tja, kom ik dit tegen, en was meteen verkocht.
Ik heb er handvatverwarming, quickshifter en een Bikepenr navigatiesteun erbij besteld.
De navigatie (Zumo XT komt dan net boven het TFT paneel)
Vervolgens eens kijken of ik een setje mooie handkappen en evt. een passend klein ruitje kan scoren.
mocht iemand tips hebben dan houd ik mij aanbevolen.
ik zal een dezer dagen het topic eens grondig doorlezen, (pensionado , dus heb de tijd)
Motor wordt kenteken 2024 en ergens eind januari door mij opgehaald of als het weer het toelaat eerder / later

IMG_20231219_130112.jpg
 
Hallo,
ik ben nieuw hier, 66 jaar en na een jaar motorloos, toch maar besloten om weer "op te stappen".
Jaren Yamaha gereden, vervolgens de laatste jaren een S1000XR gehad, maar machine werd te zwaar, teveel lawaai en het plezier was een beetje weg.

Vanwege een tijd problemen met de gezondheid, motor verkocht en gisteren met de vrouw wezen shopppen voor een bankstel, (Houten) en vervolgens zegt ze, kom laten we eens kijken bij Arie Molenaar.
Tja, kom ik dit tegen, en was meteen verkocht.
Ik heb er handvatverwarming, quickshifter en een Bikepenr navigatiesteun erbij besteld.
De navigatie (Zumo XT komt dan net boven het TFT paneel)
Vervolgens eens kijken of ik een setje mooie handkappen en evt. een passend klein ruitje kan scoren.
mocht iemand tips hebben dan houd ik mij aanbevolen.
ik zal een dezer dagen het topic eens grondig doorlezen, (pensionado , dus heb de tijd)
Motor wordt kenteken 2024 en ergens eind januari door mij opgehaald of als het weer het toelaat eerder / later

Bekijk bijlage 1954337
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ga je een hoop plezier aan beleven. Lichte stuurfiets met een hoge funfactor :]

Het is dat mijn vrouw gestopt was met motorrijden en ik niet veel rijd waardoor ik geen zin had om 2 motoren rijdende te houden, dat we uiteindelijk de mt de deur uit hebben gedaan. Maar toch mis ik die motor nog wel…
 
Zo, Ik heb dit topic helemaal door "geworsteld', zie dat ik nog 3 voorgaande tegoed heb, maar dat komt later wel ;-)
Even netjes voorstellen.
Mijn Naam is Charles, 66 jaar, woonachtig in Hoevelaken en ben inmiddels sedert 2018 "gedwongen" met pensioen.
Na 41 jaar gewerkt te hebben bij NS, werd ik boventallig verklaard en moest ik solliciteren naar andere evt. beschikbare functies.
Dat heb ik 2 maal gedaan en toen was ik het zat en had mijn vrouw al uitgezocht dat het gunstiger was om eruit te stappen en mijn pensioen naar voren te halen.
Ik rijd al sinds mijn 26e motor en eigenlijk altijd trouw geweest aan Yamaha, om vervolgens vanaf 2018 over te stappen naar BMW, (altijd een grote wens geweest).
Zo gezegd zo gedaan, werd een splinternieuwe S1000XR en daar heb ik meer issues mee gehad , dan al die jaren met Yamaha.
Van vastgelopen blok (Zuigers kapot) tijdens mijn eerste trip oostenrijk, tot vastgelopen sensoren etc.
Leuk zo'n computer op je motor, maar als er een lampje en een wazige melding in beeld komt, dan is het weer terug naar de dealer.
Ik heb wel veel in het buitenland gereden, routes/ trips/ overnachtingen plannen en dan maak je veel leuke dingen mee, en je ziet een hoop.
Na Corona kwam de klad er een beetje in, ben nog een europa tour wezen maken en toen was het over.
( De laatste groep waar ik in mee ging, was ongezellig, veel gemopper op rijstijl van anderen en het was nooit goed).
Ik heb vervolgens ook wat probleempjes gekregen met de gezondheid, waardoor ik vanaf medio 2022 niet meer regulier ben gaan rijden.
Dit jaar is vervolgens de motor de deur uit gegaan, vond het eigenlijk wel prima zo en ben vervolgens routes gaan plannen voor de komende 5 weekse Schotland trip met de auto (Mei 2024 as).
Wij (mijn vrouw en ondergetekende), hebben al eerder de oversteek met de auto gemaakt voor een rondreis South west england, Wales, Lake District), daarnaast ook nog een rondreis Noorwegen gemaakt.
De routes worden in MRA gemaakt en bestaan, (ook voor de auto), uit voornamelijk de hele kleine wegen,.
In de auto gebruik ik dan of TomTom Go apple Carplay / Android auto of via de Zumo XT.
Dit is zo'n beetje mijn leven in de notendop.

Tja en nu dan?
Naast een nieuwe hobby (automatiseren huis met Home Assistant), ga ik weer op de motor stappen.
Ik heb het voornemen om er lekker even op uit te gaan, wanneer ik wil en kan en dan bij voorkeur met een motor, die lekker stuurt, niet te zwaar is en makkelijk in de omgang is.
Misschien komen wij elkaar eens tegen, zou leuk zijn en ik hoop niet dat ik de oudste MT07 rijder ben ;-)
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend op het vochtige wegdek mezelf naar werk begeven. Krijg echt een zijknatte rugzak van deze motor. Is een stuk erger geworden sinds ik nieuw rubber heb (logisch). Maar is niet optimaal. Hebben jullie hier een passende oplossing voor? Mijn vriendin krijgt ook een natte naad als het wegdek niet volledig droog is.

Ik had op mijn vorige motor zelf een rear fender gemonteerd.
Dat helpt wellicht, wel moet je eerst even uitzoeken hoe de spray naar boven gaat.
ik weet inmiddels dat het ook te maken kan hebben met je nieuwe band, (ander profiel), of deze wel in de juiste richting is gemonteerd
Linkje naar een rear fender:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005253924138.html?spm=a2g0o.detail.0.0.371aDrcwDrcwaC&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40000.327270.0&scm_id=1007.40000.327270.0&scm-url=1007.40000.327270.0&pvid=d3fb8074-b73c-41f3-affa-247db66b72af&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.327270.0,pvid:d3fb8074-b73c-41f3-affa-247db66b72af,tpp_buckets:668#2846#8107#1934&pdp_npi=4@dis!EUR!30.60!26.01!!!235.76!!@211b618e17036813145928893e935f!12000032372286233!rec!NL!733990436!&search_p4p_id=20231227044834640607003274661964861_4
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond en alvast fijn jaarwisseling!
Ik vroeg me af of er iemand hier recent 35kw naar vol vermogen heeft laten tunen. Gaat om een 2020 mt 07
Ik zag hier en daar wel informatie maar dat ging om de oudere jaren 2018<
Wat zijn de kosten? En wat moet er gebeuren
 
Goedenavond en alvast fijn jaarwisseling!
Ik vroeg me af of er iemand hier recent 35kw naar vol vermogen heeft laten tunen. Gaat om een 2020 mt 07
Ik zag hier en daar wel informatie maar dat ging om de oudere jaren 2018<
Wat zijn de kosten? En wat moet er gebeuren
Niet laten doen maar wel eens geïnformeerd, volgens de monteur was het technisch niet zo spannend maar is het ook administratief wat werk. Ik had de informatie opgevraagd bij een medewerker van Hannamax. Jij ook een hele fijne jaarwisseling!
 
Met trots ben ik bijna de eigenaar van een MT07 uit 2021 (nog een paar lesjes, staat nog veilig bij de dealer).

Nu ben ik aan het kijken voor de verzekering, een all risk kom ik rond de 80 euro uit en wa met diefstal rond de 35.

Nu ben ik benieuwd wat jullie gedaan hebben met jullie eerste motor, all risk voor dat geld of voor de andere optie gaan.
 
Met trots ben ik bijna de eigenaar van een MT07 uit 2021 (nog een paar lesjes, staat nog veilig bij de dealer).

Nu ben ik aan het kijken voor de verzekering, een all risk kom ik rond de 80 euro uit en wa met diefstal rond de 35.

Nu ben ik benieuwd wat jullie gedaan hebben met jullie eerste motor, all risk voor dat geld of voor de andere optie gaan.

Als je net "begint" met motorrijden en je eerste motor hebt, zou ik persoonlijk even afwegen in hoeverre de aanschafkosten afwegen tegen schade door een onvoorziene valpartij oid, waarbij geen schuldige tegenpartij is, die de schade evt. via zijn/haar verzekering kan betalen.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ga voor jezelf na of het loont om al dan niet een verzekering te nemen, die wellicht iets duurder uitvalt, maar waarbij je verder ook geen zorgen hebt of evt zelf veroorzaakte schade vergoed wordt!
Ik heb persoonlijk altijd een All Risk verzekering, maar dat komt omdat mijn vrouw in de verzekeringen zit en er voor personeel een bepaalde korting op de premie mogelijk is.
 
Hallo allemaal,

Ik heb nu iets meer als een week geleden een mt-07 bj. 2018 opgehaald. Deze motor heeft echter wat beschadiging aan het zadel en dit wil ik graag oplossen door hem opnieuw te laten bekleden. De zaak die dit doet heeft momenteel alleen zadelbekleding liggen van een mt-07 uit 2022 (Bekleding op maat laten maken kost het dubbele). Weet iemand toevallig of de afmetingen en dergelijken van een 2018 zadel en een 2022 zadel identiek zijn?
 
Hi allemaal,

Een nieuwe motormuis hier, na twee jaar geleden mijn rijbewijs A te hebben gehaald nu eindelijk een motor halen!
Ik wil graag jullie mening opvragen over het volgende.
Mijn oog is gevallen op een Icon Blue Yamaha MT-07 uit 2022 welke ik bij een particulier kan kopen.
Zij vragen er een bedrag van €7500 euro voor met ongeveer 9000km.
Optisch ziet de motor er goed uit op de foto's en heb er wel een goed gevoel bij.

Onderstaand de details

  • Yamaha MT-07
  • Icon Blue
  • Akrapovic volledig titanium

Voorzien van een vizierkit en kentekenplaathouder, inclusief het originele materiaal. Daarnaast uitgerust met een Akrapovic volledig uitlaatsysteem (Euro 3) voor een beter geluid; originele uitlaat is ook inbegrepen. Uitgerust met ABS en wordt geleverd met een beschermende regenhoes.

  • Kilometerstand: Ongeveer 8.500 km
  • Alle sleutels beschikbaar
  • Onderhoudsgeschiedenis: Nota en boekjes verstrekt, met de laatste service in juli 2022
  • Enkele eigenaar sinds aankoop
  • Fabrieksgarantie geldig tot 28 juli 2024

Wat is jullie mening/feedback/tip?
 
Terug
Bovenaan Onderaan