TT-Circuit als pelgrimsoord

Bij wie zat je in de bak, en wat was het beste resultaat ?
Met de TT van 2006 heb ik bij Patrick Hanquet in de bak gezeten en zijn we 16e geworden. Het grootste deel van de wedstrijd hebben we rond de 12e plek gereden tot we door een stuurfout in de strubben nogal wat terrein verloren hebben.
 
Sterk beest dat konijn, ik kwam hem afgelopen seizoen nog tegen tussen stekkenwal en de bult. Gelukkig voor mij(en het konijn) scheelde het een paar cm en ging alles goed. :+
 
Sterk beest dat konijn, ik kwam hem afgelopen seizoen nog tegen tussen stekkenwal en de bult. Gelukkig voor mij(en het konijn) scheelde het een paar cm en ging alles goed. :+

Vorig jaar met de TT is het konijn de haas doodgereden.
CIpfviGXAAAUnxT.jpg:large
 
Laatst bewerkt:
Prachtige tijden daar beleefd.Begin jaren 70 reden we op zondagmiddag snelle rondjes op het circuit. Ook uit Duitsland kwam men toen veel om even te raggen. In die jaren waren de wedstrijden ook nog veel amateuristischer georganiseerd. In 73 werd ik gevraagd om als EHBO'er op te treden bij een nationale wedstrijd. Vanaf het moment dat ik daar aan de baan zat heb ik gebeden dat er in mijn bocht maar niks mocht gebeuren. Bij bosje vlogen de coureurs uit de bocht, gelukkig niet bij mij, want ik realiseerde me heel goed dat ik weinig kon doen in geval van ernstige verwondingen. Op een gegeven moment zag ik aan de overkant een ernstig ongeval gebeuren. Later hoorde ik dat de toen bekende Nico van der Zanden om het leven was gekomen.
 
Het was inderdaad vooral Zondag`s een mierenhoop van auto`s en motoren , de motoren draaiden oficeele richting circuit . De auto`s links en rechtsom , snel langzaam , wat dan ook maar.. _O-

Heb ze daar huizenhoog door de lucht zien vliegen` en neerkwakken op het asfalt . Het is wel jammer
dat het circuit afgesloten is , we hebben er een boel lol gehad , s àvond`s door de week met een groep
er naar toe om te raggen op het circuit ..

..Maar helaas`` kan het niet meer in de huidige tijd van overregulering en alle jankers .. 8-)
 
Mooie verhalen :Y
Komt erop neer dat Assen in die tijd vergelijkbaar was met de huidige Nordschleiffe. Maar dan gratis :)
 
Mooie verhalen :Y
Komt erop neer dat Assen in die tijd vergelijkbaar was met de huidige Nordschleiffe. Maar dan gratis :)

Ja zo iets..., maar dan met tegenliggers, op de fiets, te voet, of met de auto. De motorrijders draaiden hun rondjes "zoals het hoorde". Het was immers nog altijd een openbare weg.
 
Laatst bewerkt:
Ja zo iets..., maar dan met tegenliggers, op de fiets, te voet, of met de auto. De motorrijders draaiden hun rondjes "zoals het hoorde". Het was immers nog altijd een openbare weg.


Allemaal geschiedenis ja .. ;( ;( kijk er nu nog wel eens in de weekenden in de pits of middenterrein naar vrije ragweekenden tegen betaling..(zelf niet hoor , veuuuls te duur O-) )

Auto`s of motoren maakt mij niet uit , als ze de boel maar slopen . _O-
 
Laatst bewerkt:
Wachten na de racedag tot de parkeerplaats een beetje leeggelopen was :z een vriendin houdt het allemaal in de gaten.
Met de Capri van een maatje :) [afbeelding]

Geweldig..
D-Station en Capri, vrolijk naast elkaar.
De Dett ideaal om in te slapen...
 
Motorzesdaagse Assen 1984 TT Baan

Als iemand deel 2 nog heeft, graag *D

Ik weet het nog als de dag van gisteren. Elke dag hing ik er rond. Eerst aan de route, en dan later wanneer ze binnen kwamen weer op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder om dit nog terug te kunnen lezen. Heb je dit zelf liggen en ingescand? Of ergens anders vandaan?

Dit had ik al eens bewaard, maar komt gewoon van het weide web af.

(Ik heb nog even gekeken, het komt uit het archief van dvhn)
 
Laatst bewerkt:
full


full


Uit de tijd van dat de kitspuit nog niet bestond en het rennerskwartier nog onverhard was....
full


Kort na de opening in 1955
full


En wie kent dit gebouw nog? :+
full


full


En wie herinnert zich dit nog?
Er woonden toen der tijd nog meerdere mensen in het middenterrein. Zo kon je voor de tent motorracen kijken vanaf De TT-camping van boer Dijkema.
 
Terug
Bovenaan Onderaan