Verschepen/vliegen naar Anchorage (reis Alaska-Argentinië)

7 jan 2016
8
0
Beste motorrijders/avonturiers,

Ik ben volle bak bezig met het plannen met een reis van het noordelijkste puntje van noord Amerika naar het zuidelijke puntje van zuid Amerika. In het voorjaar van 2017 vertrek ik vanuit Alaska. Goed werk heeft tijd nodig, vandaar dat ik nu al flink aan het plannen ben. Ik wil deze reis op mijn eigen Moto Guzzi California 3 gaan maken.

Om mijn reis te beginnen moet mijn motor wel die kant op. Nou heb ik al vanalles gelezen op verschillende forums, maar veelal is info van lang geleden of ik hoor hele tegenstrijdige infornatie.

Kan iemand mij vertellen wat de beste opties zijn, waar ik rekening mee moet houden, waar ik terecht kan en wat de ruw geschatte kosten zijn?

Als er nog andere tips of aanmerkingen zijn op reis die ik ga maken, hoor ik het ook graag!

Alvast enorm bedankt, tips en ervaringen van anderen kunnen vaak niet tippen aan Google!


Gr Bas Baaten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx guys!

@dutch
Dat artikel had ik gelezen! Alleen 3 kwart reageert met huren of kopen in Amerika, dat is voor mij geen optie. Maar zitten inderdaad wat bruikbare tips bij. En dat ik me nu pas hier aanmeld: ik was tot nu alleen actief op het Guzzi forum MGCN. En rij nog niet heel lang motor. Ik hoor je denken, weet je wel waar je aan begint? Nee, maar bereid me goed voor en ga dit gewoon DOEN! ;)

@david_zzr
Thnx! Ken het boek van Paul van Hooff, maar deze site nog niet! Ga ik vanavond eens rustig doorlezen
 
No worries, ik ben zelf met een Maxim 400 door de VS gereden nog voor ik mijn NL rijbewijs had *D

Klanten van me zijn met een XT 600 door Zuid-Amerika gereden, Sjaak Lucassen is met Fireblade en R1 de hele wereld rond geweest. Veel mensen die een "grote reis" maken zullen ook wel op advrider.com zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het boek Man het zadel lezen. Dit boek beschrijft deze reis overigens met een motoguzi.
 
Kan iemand mij vertellen wat de beste opties zijn, waar ik rekening mee moet houden, waar ik terecht kan en wat de ruw geschatte kosten zijn?

Als er nog andere tips of aanmerkingen zijn op reis die ik ga maken, hoor ik het ook graag!

Ik heb gebruikt gemaakt van HC travel om m'n motorfiets te verschepen.
De scheepsroute die hun gebruiken komt echter niet noordelijker dan Tacoma WA.
Zij gebruiken een RoRo schip, dus hoeft de motor niet in een krat.
Seafreight

Motor met het vliegtuig kost (veel) meer.

Bij verschepen mag er niet veel bagage op de motor zitten en/of men accepteert geen verantwoordelijkheid voor de bagage.

Als je je eigen motor wilt gebruiken in de V.S. heb je een vergunning nodig voor tijdelijke import. Afhankelijk van de leeftijd van de motor heb je dan ook een tijdelijke ontheffing van milieu eisen nodig. Die ontheffing moet je absoluut van te voren regelen.

Je zult een extra WA verzekering voor de motorfiets moeten regelen omdat Nederlandse maatschappijen meestal alleen europa dekking geven.

Reisverzekering : natuurlijk wereld dekking, maar check wel wat voor (ziekte) kosten men dekt en tot welke hoogte. Veel verzekeringen dekken standaard de normale Nederlandse prijs. Aangezien prijzen in de VS schandalig duur kunnen zijn ben je waarschijnlijk beter af met een verzekering die de werkelijke kosten dekt.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar mijn ervaring is dat als je in relatief korte tijd door meerdere staten rijd, dat je creditcard dan automatisch geblokkeerd kan worden. Zorg dus dat je in Amerika altijd wat contant geld achter de hand hebt. Een goedkope manier om aan contant geld te komen is door bij aankoop van iets in bv. een supermarkt te vragen om "cash back". Dat is hun variant op "extra pinnen" in Nederland. Zo vermijd je extra kosten voor de pinautomaat of extra creditcard kosten.
 
Thnx REV1 goeie tips! Verschepen naar Anchorage blijkt lastiger dan gedacht, luchtvracht kan wel maar gaat flink in de kosten lopen. Ik heb ook nog zitten denken om in New York te beginnen. Zou wel heel erg gaaf zijn om het land te doorkruisen (eventueel route 66) en dan aan de westkust naar boven. Maakt de reis wel nog langer en weet niet of dat verstandig is met m'n 100 dagen in VS. Ga nog maar eens goed alles overwegen!
 
Als met 'honderd dagen VS' de geldigheid van je visum bedoeld: als je vanaf New York gaat dan heb je er toch geen last van? Want je gaat eerst door Canada naar Alaska en vandaar weer door Canada terug naar de VS. En iedere keer dat je grens passeert om de VS in te gaan wordt de teller weer op nul gezet en begin de termijn van 100 dagen weer opnieuw te lopen. Toch????

:)
 
@F-six zo makkelijk schijnt het niet te zijn. Ze willen voorkomen dat mensen een paar dagen naar de grens gaan om hun VISA te verlengen, dus je moet echt langere tijd in een ander land zitten. Ik moet ff gaan informeren bij de ambassade of een paar weken Canada lang genoeg is. Ik zei overgens 100 dagen, maar ik bedoelde 90!
 
@F-six zo makkelijk schijnt het niet te zijn. Ze willen voorkomen dat mensen een paar dagen naar de grens gaan om hun VISA te verlengen, dus je moet echt langere tijd in een ander land zitten. Ik moet ff gaan informeren bij de ambassade of een paar weken Canada lang genoeg is. Ik zei overgens 100 dagen, maar ik bedoelde 90!

Klopt, even naar Canada helpt niet. De teller blijft doorlopen vanaf het moment waarop je voet aan de grond hebt gezet in de VS.

Wat je wel kan doen is een visum aanvragen. Op die manier kan je langer in het land blijven. Als je een grondige voorbereiding van je reis kan tonen + over voldoende middelen beschikt dan krijg je dat normaalgezien probleemloos.
 
Wij hebben de motor van Sjaak, Paul van Hoof en Ride on Verscheept naar Anchorage. Per zeevracht is voor een enkele motor niet mogelijk. Als je de motor klein verpakt dan is luchtvracht een optie.
 
Wij hebben de motor van Sjaak, Paul van Hoof en Ride on Verscheept naar Anchorage. Per zeevracht is voor een enkele motor niet mogelijk. Als je de motor klein verpakt dan is luchtvracht een optie.
Dus kun je het beste de motor laten vervliegen?
 
Ik denk dat het inderdaad luchtvracht gaat worden. Heeft iemand een tip voor een luchtvaartmaatschappij? Heb contact gehad met OPS Bagage, daar gaat het rond de 3000.- euro kosten. Hoop het toch iets voordeliger te kunnen vinden!
 
Ik zou contact opnemen met Rob en Dafne. Die hebben de reis in hun programma en weten alle in en outs.
MotorKaravaan 2017 Alaska-Vuurland - met Ride-on MotorTours
Holy shit wat een reis om te organiseren. Gaaf.

Beste motorrijders/avonturiers,

Ik ben volle bak bezig met het plannen met een reis van het noordelijkste puntje van noord Amerika naar het zuidelijke puntje van zuid Amerika. In het voorjaar van 2017 vertrek ik vanuit Alaska. Goed werk heeft tijd nodig, vandaar dat ik nu al flink aan het plannen ben. Ik wil deze reis op mijn eigen Moto Guzzi California 3 gaan maken.

Om mijn reis te beginnen moet mijn motor wel die kant op. Nou heb ik al vanalles gelezen op verschillende forums, maar veelal is info van lang geleden of ik hoor hele tegenstrijdige infornatie.

Kan iemand mij vertellen wat de beste opties zijn, waar ik rekening mee moet houden, waar ik terecht kan en wat de ruw geschatte kosten zijn?

Als er nog andere tips of aanmerkingen zijn op reis die ik ga maken, hoor ik het ook graag!

Alvast enorm bedankt, tips en ervaringen van anderen kunnen vaak niet tippen aan Google!


Gr Bas Baaten
Prachtig plan. Inderdaad hij is al genoemd, Paul van Hooff. Ook Ben Valks heeft de reis gemaakt en een boek geschreven. Of Lois Pryce lois@loisontheloose.com. Een van die drie zal je toch wel van wat tips en tricks willen voorzien??! Wie kan het je beter vertellen dan een ervaringsdeskundige? Ik ga je in elk geval volgen tzt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je betaald naar het volume dus zo klein mogelijk. dan moet het zeker goedkoper kunnen.
je kan mij een mail sturen met gegevens dan kan ik een tarief opgeven.
 
@randyfisherman

Thnx voor de info! Boek van Paul van Hooff heb ik al gelezen, maar het verhaal van Ben Valks kende ik nog niet. Gister het boek besteld, dus als het goed is vandaag binnen! :)

@sakhalin

Ahh super, dan ontvang je straks een mailtje van mij. Thnx!
 
Als je je eigen motor wilt gebruiken in de V.S. heb je een vergunning nodig voor tijdelijke import. Afhankelijk van de leeftijd van de motor heb je dan ook een tijdelijke ontheffing van milieu eisen nodig. Die ontheffing moet je absoluut van te voren regelen.
.

Hierozo een leuk linkje hoe je de tijdelijke import kunt regelen.http://myoverlandadventure.com/temporarily-importing-driving-foreign-vehicle-usa/

Veel plezier met alle voorbereidsels!

Ps. Peet (sakhlin) kan ik aanbevelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan