Hoe nep bougies te herkennen zijn

:^ en daarboven ook.

maar ik heb het ontdekt :+ het probleem ligt aan de gierige nederlander...

als ik in google brembo master cilinder intyp krijg je foto's van de echte , foto's van bekende engelse motorzaken/webshops.

tik ik brembo hoofdremcilinder in dan krijg ik ALLEEN maar aliexpress foto's te zien _O-

ik weet dat google bij iemand anders ook andere resultaten kan geven maar ik vond het HEEL opmerkelijk (los van het feit dat ik op aliexpress meestal op engelse termen zoek) dan zou je het andersom verwachten, de uitkomst.

ter info, leering ende vermaeck ;)

Hoe zit het eigenlijk met Ferodo remblokken, is daar een officieel kanaal van ?

:^

Wij staan er internationaal om bekend en het vooroordeel klopt ook vaak wel.

Ik heb ze dagelijks in de mail. "Bij u kost het €39,95 en daar kost het €19,95, kunt u iets aan de prijs doen?" En dan totale verontwaardiging als het antwoord nee is.

Je weet al dat ze deze vraag stellen omdat het vermoeden er is dat de goedkope versie niet alleen 30% goedkoper, maar ook 30% slechter is. Meestal zullen ze echter alsnog elkders de goedkopere kopen omdat ze zo vreselijk graag willen geloven dat het "allemaal het zelfde" is. Mijn Engelse, Zweedse en Franse klanten doen dat nooit op die manier, het is echt Nederlandse krenterigheid ;) . Het grappigste is dat die rot eigenschap er bij Nederlandse inkopers ook in zit, waardoor ze zo'n fabrikant tot de laatste cent uitknijpen waardoor (jawel hoor!) de kwaliteit ook weer omlaag gaat.. goh!
 
Dat was verkeerde montage / gebrek aan controle na montage.
Door plakkende rubbers omdat het nieuwe klauwen zijn. :?
De verklarende post is wel wat verzachtend t.o.v. die van de gebruiker indertijd.
Niet perfect is wat anders dan fout trouwens. ;)

Ik herhaal, bij een Chinees zou het gelijk"zie je wel" zijn. ;)

Volgens mij mochten ze trouwens helemaal terug naar Italië. *:)
 
Laatst bewerkt:
Door plakkende rubbers omdat het nieuwe klauwen zijn. :?
De verklarende post is wel wat verzachtend t.o.v. die van de gebruiker indertijd.
Niet perfect is wat anders dan fout trouwens. ;)

Ik herhaal, bij een Chinees zou het gelijk"zie je wel" zijn. ;)

Volgens mij mochten ze trouwens helemaal terug naar Italië. *:)
Staat toch gewoon in de post?
....dit is meteen te merken bij monteren en op druk brengen, even de remzuigers soepel maken, heen en weer bewegen is de oplossing.
 
Door plakkende rubbers omdat het nieuwe klauwen zijn. :?
De verklarende post is wel wat verzachtend t.o.v. die van de gebruiker indertijd.
Niet perfect is wat anders dan fout trouwens. ;)

Ik herhaal, bij een Chinees zou het gelijk"zie je wel" zijn. ;)

Volgens mij mochten ze trouwens helemaal terug naar Italië. *:)

Bij Napo was het eigen schuld,verkeerde montage.Bij mij waren ze perfect na revisie.1 voordeel bij een Chinees,je pleurt ze gewoon in vuilnisbak voor die paar tientjes.
 
[afbeelding]

als je 700 euro gaat betalen voor een hendel van een leverancier die in de officiele product omschrijving al een 'typvout' maakt...
de rest zit allemaal onder de 170 euro.
de achterrem pompen zien er uit alsof ze van een brandweerauto van 30 jaar terug komen en door een kind van 5 geschilderd zijn.

Maar ik ga mijn vrienden met een apple uitlachen en een sjienese boegie monteren zodat ik ook achteruit kan rijden :W

Afbeelding klopt ook voor geen meter met origineel.RCSachtig stickertje erop en logo is inderdaad geschilderd door kind van 5.Hendel is trouwens van RCS pomp en dan ook nog een nepperd.aan het logo te zien.Origineel past er geen opklapbaar RCS hendel op,scharnierend gedeelte bij RCS is smaller dan bij de originele MotoGP pomp.Hoe nep wil je het hebben.
Vraag mij trouwens af hoe je dit spul zou moeten reviseren of daar wat voor te krijgen is.Die van mij wordt in Italie gereviseerd bij Brembo.Denk als je deze bij Brembo laat reviseren dat je gelijk vaarwel tegen je pomp kan zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Interessant topic ...

Heb onlangs bougies gekocht, 4 stuks, NGK CR9EK.
Bij RAD.
Heb ze bekeken, blijken echt te zijn, maar had van zulk een winkel ook niet anders verwacht.
12,32€/stuk, zij het aan 49,28€ voor de 4.
Bij motozoom meer dan 16€/stuk, tenzij je ze per 10 besteld, dan is het net iets minder dan 12€/stuk.

Nu vind ik ze hier, de tweede in de lijst, aan 34,93€, + verzending aan 5,16€, maakt net iets meer dan 40€, dus bijna 10€ goedkoper.

Iets lager staan ze zelfs maar 28€ ... mooi ... ware het niet dat de verzending 23€ bedraagt :X

Maar, bovenaan zie ik Iridium bougies staan, die volgens de verdere gegevens in de plaats van een CR9EK gebruikt kunnen worden.
Ik heb nog nooit met Iridium bougies gewerkt, maar heb eens ergens gehoord (of gelezen?) dat die twee maal zo lang mee kunnen als een standaard bougie. (ze kosten dan ook ongeveer het dubbele ...)
Maar die in deze lijst bovenaan, 18,10€ voor 2, is samen 36,20€ voor de vier, + verzending aan 4,52€ (ik veronderstel dat je die eenmalig betaald indien samen besteld?), is het net geen 41€ voor de vier, ongeveer hetzelfde als de stanaard bougies, maar ze zouden dan tweemaal zolang meegaan?

Gevalletje "te mooi om waar te zijn" ... of zou het zomaar kunnen?

Op zich stoort het me niet dat ik mijn bougies elke 10.000km moet vervangen, want bij deze motor moet je niet veel meer doen dan de tank weg nemen, en elke 10.000km kijk ik ook de klepspelingen na, dus bougies vervangen is het werk niet.
Maar die Iridium bougies in deze lijst halveren de prijs dan wel ...



Mogelijk liggen de door mij opgenoemde bedragen regelmatig lichtjes anders want het zal wel aangepast worden aan de wisselkoersen denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb trouwens het idee dat bougies veel langer meegaan dan 10-20,000 km. ;)
Alleen bij tweetakten moest ik die om de haverklap wisselen.. reserve mee soms.
Dus van mensen met een kortere interval kan je die makkelijk kuisen en hergebruiken. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens het idee dat bougies veel langer meegaan dan 10-20,000 km. ;)
Alleen bij tweetakten moest ik die om de haverklap wisselen.. reserve mee soms.
Dus van mensen met een kortere interval kan je die makkelijk kuisen en hergebruiken. :+
Bij een auto 50.000km. Als je met je motor net zo weinig toeren maakt als een auto gaan de bougies ook 50.000 km mee.
In de praktijk werkt het echter niet: mijn vrouw moest onderweg de wegenwacht bellen omdat haar auto op 3 cilinders liep. De wegenwacht constateerde een kapotte bobine als gevolg van vervuilde bougies. De wegenwacht had gewoon een passende bobine bij zich, zo vaak komt het voor.
 
Laatst bewerkt:
Bij een auto 50.000km. Als je met je motor net zo weinig toeren maakt als een auto gaan de bougies ook 50.000 km mee.
In de praktijk werkt het ecgter niet: mijn vrouw moest onderweg de wegenwacht bellen omdat haar auto op 3 cilinders liep. De wegenwacht constateerde een kapotte bobine als gevolg van vervuilde bougies. De wegenwacht had gewoon een passende bobine bij zich, zo vaak komt het voor.
Misschien modelspecifiek? De wegenwacht heeft ook een thermostaat van VW(Polo) bij zich omdat die vaak stuk gaan. (bij mijn vriendin ook twee keer in drie jaar) :)

Maar ik heb al jaren geen bougies meer gewisseld.
Vroeger altijd gelijk bij aankoop, en een enkele keer zelfs een zuiger opgeofferd omdat de eigenaar een te warme bougie had gemonteerd. (en ik even geen bougies kon kopen)

Als het een kapotte bobine kan veroorzaken zal ik er wellicht eens naar kijken. :+
 
Laatst bewerkt:
Interessant topic ...

Heb onlangs bougies gekocht, 4 stuks, NGK CR9EK.
Bij RAD.
Heb ze bekeken, blijken echt te zijn, maar had van zulk een winkel ook niet anders verwacht.
12,32€/stuk, zij het aan 49,28€ voor de 4.
Bij motozoom meer dan 16€/stuk, tenzij je ze per 10 besteld, dan is het net iets minder dan 12€/stuk.

Nu vind ik ze hier, de tweede in de lijst, aan 34,93€, + verzending aan 5,16€, maakt net iets meer dan 40€, dus bijna 10€ goedkoper.

Iets lager staan ze zelfs maar 28€ ... mooi ... ware het niet dat de verzending 23€ bedraagt :X

Maar, bovenaan zie ik Iridium bougies staan, die volgens de verdere gegevens in de plaats van een CR9EK gebruikt kunnen worden.
Ik heb nog nooit met Iridium bougies gewerkt, maar heb eens ergens gehoord (of gelezen?) dat die twee maal zo lang mee kunnen als een standaard bougie. (ze kosten dan ook ongeveer het dubbele ...)
Maar die in deze lijst bovenaan, 18,10€ voor 2, is samen 36,20€ voor de vier, + verzending aan 4,52€ (ik veronderstel dat je die eenmalig betaald indien samen besteld?), is het net geen 41€ voor de vier, ongeveer hetzelfde als de stanaard bougies, maar ze zouden dan tweemaal zolang meegaan?

Gevalletje "te mooi om waar te zijn" ... of zou het zomaar kunnen?

Op zich stoort het me niet dat ik mijn bougies elke 10.000km moet vervangen, want bij deze motor moet je niet veel meer doen dan de tank weg nemen, en elke 10.000km kijk ik ook de klepspelingen na, dus bougies vervangen is het werk niet.
Maar die Iridium bougies in deze lijst halveren de prijs dan wel ...



Mogelijk liggen de door mij opgenoemde bedragen regelmatig lichtjes anders want het zal wel aangepast worden aan de wisselkoersen denk ik


De CR9EK heb ik staan voor 9,39 euro.

Iridium, ja, wat zal ik er van zeggen, de een zweert erbij, en de ander vindt het maar niets. Ik ben er zelf jaaaren geleden ooit mee begonnen omdat mijn XT600 slecht startte en slecht stationair liep. Met een Iridium erin was het over. Sindsdien heb ik ze overal in. De prijs is meestal 1,5 tot 2 keer meer, maar ze gaan ook langer mee, dus per saldo even duur.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo 1-2-3 een onafhankelijke test bij de hand, maar er zal ongetwijfeld wel onderzoek naar gedaan zijn.
 
...
Bij een auto 50.000km. Als je met je motor net zo weinig toeren maakt als een auto gaan de bougies ook 50.000 km mee.
...
Klopt wel enigszins.
Maar mijn motor doet bij 120km/u in 6de 5.500 rpm.
Een gemiddelde auto met benzinemotor doet het toch wel met redelijk wat minder dacht ik.
Denk dat een gemiddeld autoblok sowieso lager in toeren loopt (lange slag) dan een "motormotor" (korte(re) slag).
...
De CR9EK heb ik staan voor 9,39 euro.

Iridium, ja, wat zal ik er van zeggen, de een zweert erbij, en de ander vindt het maar niets. Ik ben er zelf jaaaren geleden ooit mee begonnen omdat mijn XT600 slecht startte en slecht stationair liep. Met een Iridium erin was het over. Sindsdien heb ik ze overal in. De prijs is meestal 1,5 tot 2 keer meer, maar ze gaan ook langer mee, dus per saldo even duur.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo 1-2-3 een onafhankelijke test bij de hand, maar er zal ongetwijfeld wel onderzoek naar gedaan zijn.
Ook een mooie prijs. Ik houd het in mijn achterhoofd. Binnen iets meer dan 600km tijd voor onderhoud (50.000km), het volgende zal dan zijn binnen pakweg 5 maand, op 60.000km.
 
Klopt wel enigszins.
Maar mijn motor doet bij 120km/u in 6de 5.500 rpm.
Een gemiddelde auto met benzinemotor doet het toch wel met redelijk wat minder dacht ik.
Denk dat een gemiddeld autoblok sowieso lager in toeren loopt (lange slag) dan een "motormotor" (korte(re) slag).
Dus als jij niet harder dan 70 km/u in de hoogste versnelling rijdt haal je misschien ook 50.000 km met je bougies. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan