Remzuiger draaien (om de as)

BBX85

Die hard MF'er
24 nov 2006
710
0
Beste forummers,

onlangs kom ik dit stukje gereedschap tegen:
30838_MBPP1.jpg


De bek van de tang grijpt zich aan de binnenkant van de (holle) remzuiger vast. Nu leek me dat wel makkelijk, omdat bij het schoonmaken van de remmerij, ik altijd een beetje zit te prutsen om die remzuiger te draaien (en vervolgens schoon te maken).

Heeft iemand deze tool en werkt dat een beetje?
Of gebruiken jullie iets anders?

Bedankt!
 
Ja, ik gebruik ze niet alleen, ik verkoop en verhuur ze ook.
Let wel: als de remzuiger echt zo vast zit dat je hem niet eens meer met de hand kan indrukken, dan werken deze tangen ook niet meer. Je zal dan echt de zuiger moeten demonteren, en zowel de zuiger als de groef waar de afdichtringen in liggen moeten schoonmaken.
 
Ga ik eens even onthouden! Heb op zich wel oren naar zo'n tangetje.

Heb bij mijn oude motorzaak wel eens gezien dat ze ook wel de combinatie van doekje + waterpomptang gebruiken, maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling...
 
Beste forummers,

onlangs kom ik dit stukje gereedschap tegen:
[afbeelding]

De bek van de tang grijpt zich aan de binnenkant van de (holle) remzuiger vast. Nu leek me dat wel makkelijk, omdat bij het schoonmaken van de remmerij, ik altijd een beetje zit te prutsen om die remzuiger te draaien (en vervolgens schoon te maken).

Heeft iemand deze tool en werkt dat een beetje?
Of gebruiken jullie iets anders?

Bedankt!
Werkt alleen als het niet vast zit.
 
Tang werkt goed. En hoe vast is vast? Als je de zuigers wilt verdraaien en iets verder uit de klauw wilt halen werkt de tang goed. Ik denk dat het de beste manier is van onderhoud.
Als ze er uit moeten voor onderhoud gebruik ik de compressor met een stukje hardhout. Maar dan zijn de klauwen van de motor af.
Ik heb er al een hoop plezier van gehad. Bij alle motoren die hier voor onderhoud komen kon ik de zuigers verdraaien. Als ze zo vast zitten dat het met de tang niet meer gaat is er in het verleden iets niet gedaan, namelijk onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan