Bougie kortsluiting

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Van nieuwe Bougies van een CB750 K2 worden de isolatoren zwart en maken kortsluiting.
Motor moet met veel choke gestart worden.
Het duurt zeker 10 minuten voordat de machine enigzins van z'n plaats wil.
(Motor is 8 graden)
Constant slaat een bougie vet
full


Het zijn DR8ES
Is de oplossing warmere te nemen DR6ES bijvoorbeeld?
Of is het puur een mengsel probleem.
Klepkeerringen zijn vervangen.
Als de machine warm is rook hij niet.
 
Niet dat ik weet.
Carbs afgesteld op fabrieksinstelling minus een kwart (pilot-air)
Ding heeft 20 jaar niet gedraaid. zat nog de benzine in van destijds, die eruit gegooid en de moderne benzine van de pomp erin gedaan.
Op fabrieks instelling wilde die helemaal niet.
Maar hij loopt de eerste 50% nog even iets te schraal.
2 Weken geleden een proefritje gemaakt.

Cilinder 1 en 4 compressie 9,4 bar . 2 en 3 niet gemeten omdat dit gewoon klote gaat bij een Honda CB 750
 
Laatst bewerkt:
Misschien een idee om de carbs goed schoon te maken?

En volgens mij zitten er bij dit model twee mengselschroeven per carb, als ik het goed heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben niet zo goed in Raadsels

Okay, als op termijn je bougies vervuilen kan je eventueel overstappen op een andere hittegraad (en dan 1 stap per keer, niet twee, en alleen als je alles hebt uitgesloten verder). Je bougies slaan echter constant vrijwel direct vet, dus ligt het probleem niet aan het type bougie (je gebruikt immers de bougie die wordt voorgeschreven) maar aan wat de de carburateurs (niet/slecht) doen.
 
Hallo Martell,

Carbs zijn grondig schoongemaakt (ultrasoon)
en alle kanalen doodgespoten met remmen reiniger.
Het is een K2 uit 75.
Er zit alleen een AIR screw op.
Fabriek: 1 3/8 bij ons 3/4 open en nog loopt de machine de eerste 50% onbelast te schraal.
 
Ok mAster Tommy , ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt door een mengsel verhouding die standaard te schraal is, waardoor ik genoodzaakt ben de choke veels te lang te gebruiken.
Zoal mijn vorig bericht aan Martell, heb ik de airscrew al flink dicht gedraaid.
De 'Intake boots" zijn nieuw evenals de klemmen.
Remmenreiniger test gaf geen effect.

Ergens opgedoken van internet:
CB750E-2223428

CB750,K1,K2,K3,K4,K5,76:
Float Level:26.0mm.
Std M/J #105 (carb model 086A, 657B).
Std M/J #110 (carb model 657B).
Std M/J #120

(B750A, 657B).
Standard Slow Jet for above models #40.
Standard Needle Position:
3rd groove from top (carb models B750A, 7A).
4th groove from top (carb models 086A, 657A, 567B).
Idle mix initial setting for above models: 1 turn from closed position.
Idle speed 1000 rpm plus/minus 100 rpm for above models.
 
Kwasuz, bij het starten als de motor 8 graden is moet ik langdurig gebruik maken vd choke. En ik heb het gevoel dat die erg vet is.
Dwell en ontstekingstijdstip zijn afgesteld (puntjes)

doodspuiten doe je met round-up, sorry.
Heb alle 4 de cilinders al de bougies vervangen en ook die weer schoongemaakt.
Dus 2 keer vervangen...
Machine is synchroon gesteld, alle 4 de carbs de air-screw gelijk

Je zou bijna denken dat het olie is, maar stinken en roken doet hij niet als die warm is.
Alleen de eerste 50% gas is de colortune blauw en soms wit
 
Niet dat ik weet.
Carbs afgesteld op fabrieksinstelling minus een kwart (pilot-air)
Ding heeft 20 jaar niet gedraaid. zat nog de benzine in van destijds, die eruit gegooid en de moderne benzine van de pomp erin gedaan.
Op fabrieks instelling wilde die helemaal niet.
Maar hij loopt de eerste 50% nog even iets te schraal.
2 Weken geleden een proefritje gemaakt.

Cilinder 1 en 4 compressie 9,4 bar . 2 en 3 niet gemeten omdat dit gewoon klote gaat bij een Honda CB 750
dus 20 jaar geleden rijdend weggezet?

sinds toen zijn motoren alcoholisten gemaakt :+

heb je er nu euro 95 in? probeer dan eens 98
 
Van nieuwe Bougies van een CB750 K2 worden de isolatoren zwart en maken kortsluiting.
Motor moet met veel choke gestart worden.
Het duurt zeker 10 minuten voordat de machine enigzins van z'n plaats wil.
(Motor is 8 graden)
Constant slaat een bougie vet
[afbeelding]

Het zijn DR8ES
Is de oplossing warmere te nemen DR6ES bijvoorbeeld?
Of is het puur een mengsel probleem.
Klepkeerringen zijn vervangen.
Als de machine warm is rook hij niet.

Had ook altijd vet geslagen bougies, heb er paar jaar geleden iridium bougies in gedaan en nooit meer problemen gehad. Zijn pittig aan de prijs, maar het waard.
 
nu maak je me benieuwd ...

waarom zou dit zo zijn ?
Bougie



Warmtegraad

De term "warmtegraad" heeft betrekking op de type indeling van bougies volgens hun vermogen warmte af te voeren van de punt van de isolatorneus naar het koelsysteem van de motor. Een "warme" bougie heeft een langere isolatorneus en voert de warmte minder snel af van de punt van de isolatorneus naar het koelmedium. Deze bougie wordt toegepast in motoren met lage compressieverhouding en laag specifiek vermogen waarbij de verbrandingskamertemperaturen relatief laag zijn. Een "koude" bougie heeft een betrekkelijk korte isolatorneus en voert de warmte snel af naar het koelsysteem van de motor. Een dergelijk type bougie wordt toegepast in motoren met hoge compressieverhouding waarbij de verbrandingskamertemperaturen relatief hoog zijn.
 
Ramsteen: zou een idee zijn, maar is die 98 niet puur anti-klop-middel. Ik heb geen ijzeren geluiden gehoord. Dus pingelen doet hij niet.

Daddy: helemaal origineel. Alleen de rubber aansluitstukken van de luchtfilter lekken.Die zijn hard.

BandY, die zijn duur! 4 x 17,90, maar als dat het probleem oplost

Vandaag even proberen met nog een kwart dichter die luchtschroef,
kijken of de choke dan eerder dicht kan,
en ook geen kersrode uitlaatpijpen krijg.
 
Kersrode uitlaatpijpen is een veeeeeeeel te arm mengsel.

Was het bij de oude honda's niet zo dat de luchtschroef geen luchtschroef is maar een soort van verstelbare stationair sproeier? Oftewel open is meer brandstof
 
Terug
Bovenaan Onderaan