Abus Detecto, geen alarm meer?

Ton-up

MF veteraan
13 mei 2004
11.368
64
Lelystad
Mijn Abus Detecto remschijfslot geeft geen bewegingsgeluid (alarm) meer af. Is voor die spaarzame keren dat ik deze gebruik (meestal kettingslot) wel handig i.v.m. enthousiast wegrijden (is mij nog nooit overkomen, maar ja..)
Ik heb e.e.a na poss niet gebruiken schoongemaakt, ander batterijtje er in enz., maar geen soelaas.

Ook zonder alarmfunctie is :ie nog steeds verzekeringstechnisch goed maar wie heeft er nog een tipje?

Het betreft zo eentje:
Abus-Detecto.w293.h293.fill.jpg
 
Let op je verzekering zou kunnen zeggen dat dit tegenwoordig geen ART 4 slot meer is omdat deze niet meer voor keuring is aangeboden.

Geeft ie een piep een paar seconden nadat je het slot er op hebt gedaan?
 
Met elk schijfremslot is het sowieso opppassen, geblokkeerde schijf losdraaien, enz. B|

Maar slot geeft absoluut geen kik, piep o.i.d.
Ik denk dat de electronica overleden is.

Qua diefstalbescherming ook nog andere maatregelen, die ook door verzekeraar geaccepteerd zijn & worden. ;)
(ART 5 kettingslot e.d.)
 
Als je het slot gekocht hebt met ART-4 goedkeuring, dan blijft deze ook al heeft hij niet de nieuwste goedkeuring wel een aantal jaren geldig. De verzekeraar mag niet verlangen dat iedereen zijn slot moet vervangen bij een goedkeuringswijziging. Check jou polis voor hoe lang dat in jouw geval is.

M.b.t. de ABUS-detecto: deze kan je laten terugsturen naar de importeur/groothandel, Hocoparts in Barneveld. Die repareren hem voor je of laten weten dat het niet meer mogelijk is.
De mijne (precies dezelfde) is bijna 10 jaar oud, en ook onlangs gerepareerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan