JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag enige tijd in de spits van bouwput Utrecht doorgebracht ... '( Komt het ooit nog af/goed, denk je ????

Bijzonder inderdaad. ;-)

Ook fijn dat ze vast mogen beginnen met slopen, maar bouwen mag pas als 70% van de te bouwen woningen is verkocht. Ik ken andere locaties waar dit inmiddels tot jarenlang braakliggende terreinen heeft geleid.
 
Direct op de website van VAPE zelf kijken. Daar heb ik toen mijn informatie vandaan gehaald. En uiteindelijk ook besteld.
Toen ik ze emailde met een vraag, werd die ook het netjes beantwoord.
Dank voor de tip/reminder..
De man bij vape zelf zegt dat ik de regelaar en stator moet vervangen voor de 6-->12V ombouw..
Bij jawamarkt.cz bezweren ze enkel de bobine..?
Hmmm.
Morgen eens kijken of ik meer info of plaatjes kan vinden.. wat vb het evrschil zou zijn tussen de 6- en 12V stator..
 
Ik ben er zo een die spanrijden wel leuk lijkt maar ik weet nu al dat ik er nooit mee op pad zou gaan omdat het eigenlijk heel onhandig is. :+
 
Dank voor de tip/reminder..
De man bij vape zelf zegt dat ik de regelaar en stator moet vervangen voor de 6-->12V ombouw..
Bij jawamarkt.cz bezweren ze enkel de bobine..?
Hmmm.
Morgen eens kijken of ik meer info of plaatjes kan vinden.. wat vb het evrschil zou zijn tussen de 6- en 12V stator..
Tja, lijkt me logisch dat de dynamo (stator) dus wel die 12 Volt moet leveren. Dat wil zeggen dat de wikkelingen voor 12 Volt anders zijn (aantal wikkelingen, dikte draad, etc.) dan voor 6 Volt.
 
Tja, lijkt me logisch dat de dynamo (stator) dus wel die 12 Volt moet leveren. Dat wil zeggen dat de wikkelingen voor 12 Volt anders zijn (aantal wikkelingen, dikte draad, etc.) dan voor 6 Volt.

Of dat de dynamo hetzelfde is, louter de regelaar anders is..
wat de bobine in dit verhaal doet snap ik dan ook niet...
 
:N :N
full
 
Hallo,

Mijn jawa 638 liep stationair niet goed en sloeg makkelijk af, verder liep hij heel goed. Nu heb ik mijn carburateur open gehaald en de sproeiers schoongemaakt. Er zaten 3 sproeiers, de hoofsproeier, chokesproeier en stationair sproeier als ik me niet vergis? De stationair sproeier (kleinste sproeier van de 3) zat verstopt. Nu heb ik dit schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet. Nu loopt hij stationair beter en slaat niet meer makkelijk af. Maar nu trekt hij moeilijk in toeren, veel minder power en slaat op een begeven moment gewoon af. Bougies waren na deze rit helemaal nat.
Als hoofdsproeier heb ik er 100 in die hier langs zit staat volgensmij 72 op, maar is moeilijk te zien. Zou ik een kleinere sproeier proberen? Of waar denken jullie aan? Heb de carburateur ook al opnieuw proberen af te stellen, maar dit wil maar weinig baten.
 
Er zit een powerfilter op, maakt dit nog iets uit? Maar voorheen deed hij het prima. Oke de accu zal ik eens opladen, maar als de motor loopt wordt hij toch voldoende opgeladen?
 
Accu geeft 12,7 volt dus dat lijkt me prima. Ik heb net ook de hoofdsproeier vervangen door een 92 die ik nog had liggen, maar dit geeft nauwelijks een verbetering. Als ik 5 min rij verzuipt hij zijn eigen helemaal. Denk toch dat het aan de carburateur ligt, want het is begonnen toen ik de carburateur open heb gehaald een de stationair sproeier open heb gemaakt. Dit heb ik gedaan door een klein ijzerdraadje van de staalborstel erin te duwen. Het lijkt me sterk, maar kan het zijn dat ik hierdoor de opening te groot heb gemaakt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan