JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm, niks van gemerkt, maar 't regende niet toen ik ermee naar huis reed. Was wel een hoop gekronkel, allerlei soorten wegdek en 100 weg. Ik was trouwens niet van plan ermee het circuit op, of het terrein in te gaan. Als ik deze 634 klaar heb, gaat hij in de verkoop en deel ik de winst met Tijmen. De nieuwe eigenaar mag vervolgens met de banden doen wat hij wil.
Ze gaan er trouwens wel af, maar dan om de wielen op te kalefateren.
Hmm als je m nu heeel rustig gaat opbouwen,heb ik mischien dan wel interesse O-) maar dat is ff afwachten hoe het hier gaat verlopen :')
 
motor agent zijn toch in algemeen wel goed tegen over andere motorrijders,

of was het een jawa hater ? dat kan ook nog,
en dan roepen ruilen van motor ,dan draait zo een helle maal door

je moet hem dan ook niet met het eerste verkeerde woord van de man , hem
op de grond legen, van zie je wel hij is van de onderkant ook schoon :) daar kunnen ze niet tegen
 
Ik loop vast met de opbouw van het 360 blok! ;(

Naast dat de nwe bronzen bussen voor de hulpas te krap zijn (dankjewel jawamarkt.cz) mis ik ring nr 12(onderstaande link), en kan ook nergens de info vinden hoe dik deze moet zijn..
Als iemand wat weet...
..::SESA-MOTO::..
 
De bussen voor de hulpas zijn op maat te maken,maar die ring die jij aangeeft kan ik nergens vinden
op de tekeningen,die uit die link komen Andere vraag: Bestel jij je onderdelen in het Duits of Engels bij deze firma
 
Die bussen zijn met opzet te klein Sammie. Je moet ze exact aan de maat laten ruimen!

Ik ben met mn as en mn busje op het industrieterrein van Hengelo op zoek gegaan naar een draaibank. Toen ik er 1 door de ruit zag, aangebeld en gevraagd of ze even mn busje wilden ruimen
. :)

Ik bestel daar in het duits, ze zitten (meen ik) op duits-tsjechisch grensgebied
 
Laatst bewerkt:
De bussen voor de hulpas zijn op maat te maken,maar die ring die jij aangeeft kan ik nergens vinden
op de tekeningen,die uit die link komen Andere vraag: Bestel jij je onderdelen in het Duits of Engels bij deze firma
De ring/shim is nr 12 op de tekening(van de versn. bak, ik zie nu pas dat de link niet- zoals ik wel dacht, alleen die tekening geeft), ik kan er niets anders van maken..
maar zet 't in elkaar zonder en corrigeer de speling met de rechter bus.. werkte bij de 559 ook.
Alleen nog een ruimtertje vinden voor deze maat bus.. toch wel raar dat't niet past.. zou wel moeten.

Ik bestel de onderdelen gewoon in de webshop van -in dit geval- jawamarkt.cz.
Taal kun je zelf uitkiezen lijkt me. Ik heb zelf geen voorkeur voor Engels of Duits,,
hoezo?
 
Laatst bewerkt:
Dat was dan geluk denk ik.
Die van mijn 634 was veel te ruw en zeker .2 te klein.


Ik dacht dat de vereiste speling in het wphb staat, dat kijkt best nauw. De speling moet goed zijn bij zowel een warme als een koude versnellingsbak. (Ook al zit daar mis maar 50 graden verschil tussen)
 
Ah, ik heb van de 559/360 geen echt WPH kunnen vinden/schijnt er niet te zijn..
De meningen hierover verschillen ook wat hier en daar dus..
Zou't met 'te weinig' (hoeveel??)speling kunnen gaan klemmen ondanks de oliegroeven?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vanavond even opzoeken wat voor speling ik gehanteerd heb.

Ik weet niet of het daadwerkelijk gaat klemmen, maar je hebt de speling ook nodig om olie door te laten vloeien.
Om een filmlaag olie te garanderen (geen direct contact tussen as en lager) zijn de oppervlakteruwheid en de speling van groot belang.
 
Ah, ik heb van de 559/360 geen echt WPH kunnen vinden/schijnt er niet te zijn..
De meningen hierover verschillen ook wat hier en daar dus..
Zou't met 'te weinig' (hoeveel??)speling kunnen gaan klemmen ondanks de oliegroeven?

Ik kan het niet lezen, maar jij misschien wel ????
https://motorcycle-repair-manual.jimdo.com/app/download/10998484126/JAWA+559.zip?t=1482095443
En de Jawa Owners Club heeft er een in de bibliotheek staan
Owners / Workshop / Haynes Manuals - JAWA CZ Owners Club
Of heb je Jelle al gevraagd?
 
Laatst bewerkt:
16640952_1354569847941178_6943325278584480080_n.jpg
 
ik heb hem naar je gemaild.Maar of je er wat mee kunt??? lijkt gewoon russisch niet te lezen.
..heb intussen mail gekregen van je..strax eens kijken..
Kom er ook niet uit de hulpas nu van links, or rechts uit te shimmen..
Gegevens hierover zijn wisselen.. wel dat 't je de schakelklauwen kan kosten als je het niet goed gebeurd,,
Op de tekening zit die shim links, maar op fora wordt door div. aangeraden de shims achter de rechter bus te leggen en de as dus naar links te duwen.
(ik krijg de tekening vanaf de computyer niet gekopieëerd zodat ik 'm hier kan afbeelden)
hmm questie van geluk hebben?
Da's niet de manier zoals ik een blok in elkaar wil zetten.
Misschien nog wat tijd nemen op zoek naar meer data..
Jammer dat de mensen van de jawa webshops, die wellicht deze kennis hebben? nooit reageren op mail..Wellicht hebben ze het te druk? zelfs als het om bestellingen gaat..
 
kunst/vliegwerk..
URL=http://s934.photobucket.com/user/samrap392/media/vbakjawa_zpsrp8xkgdu.png.html]
vbakjawa_zpsrp8xkgdu.png
~[/URL]
 
Zit je op facebook? Daar kwam die voorbij.
https://www.facebook.com/JAWA.EU/
Het is een foto van Jawa zelf, geen eigenbouw.
Wel mooi gedaan met die 634 tank, mooie combi van retro looks en een vleugje modern.

[afbeelding]

Oh joh, wist heul niet dat zij een FB pagina hebben. Gaaf ding hoor, maar ook wel een paar punten 'net niet' naar mijn mening. Koplamp omgeving vind ik een beetje misplaatst, misschien door de beugeltjes.
 
Oh joh, wist heul niet dat zij een FB pagina hebben. Gaaf ding hoor, maar ook wel een paar punten 'net niet' naar mijn mening. Koplamp omgeving vind ik een beetje misplaatst, misschien door de beugeltjes.
Mee eens, ze hebben 'm te protserig gemaakt..
intussen WPH van onze Engelse jawarijders gekrgen..
duitsers zeggen, as naar links shimmen/ringen onder de rechter bronzen bus. Anders problemen met kromme schakelvorken en 3de versn.
Handboek zegt 'shimmen aan linkerzijde..
Geen verhaal over stress op de vorken uitmeten..
houd dat maar aan denk ik...
 
Sammie, hieronder de tabel met de passingmaten voor de glijlagers in de versnellingsbak. Dit is wel voor de 634...

full
 
Ik vind die, boven afgebeelde jawa een leuk ding. Ik had via David Angel van F2 al een foto gezien van de spottard Ook al zo,n leuke motor Nu de prijzen en de afzet nog Wat denken jullie: zou hij te koop komen in Nederland Ik had nog een vraag aan Sebas, volgens je eigen side heb je ooit eens een 640 voorzien van een Mikuni TMX 27 Past dat een op een, of moet er wat aangepast worden Voor zover ik het clubblaadje gesnapt heb, moet het in de fabrieksafstelling passen Misschien dat je er wat over kunt zeggen Bovendien heb je er toen ook nog een cilinderbus uitgeslagen destijds Weet je nog hoe warm je toen die boel gestookt hebt alvorens de boel een tik op de kop te geven
 
Sammie, hieronder de tabel met de passingmaten voor de glijlagers in de versnellingsbak. Dit is wel voor de 634...

[afbeelding]

Dank voor de tip.
Ik moet de versn. bak in elkaar zetten, en dan- vlgs dat handboek- de as vanaf de linkerzijde uitshimmen tot speling van .-.3mm

Maar er is nogal wat verwarring dus - bij mij- vanaf welke zijde..
gezien alle schakelvorken die ik uit oude blokken heb gezien idd erg ingesleten waren..

behalve uit de blok wat net gereviseerd was maar door nwe eigenaar zonder olie heeft gelopen.. die waren zwart-blauw uitgefikt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan