USD Bandit

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
5.180
2.929
Erps-Kwerps
Ik zou een up side down voorvork in mijn Bandit 1200 ('97) willen zetten. Ik heb al in het Bandit forum gekeken en daar staat het een en ander, toch vind ik er niet wat ik zoek. Welke vork is het gemakkelijkst te plaatsen, hoe zit het met de snelheidsmeter, remmen, wiel etc...
Ik ben niet geheel onhandig maar ik heb ook geen uitgebreide werkplaats met draaibank en lasapparaat tot mijn beschikking.
De info die ik tot nu toe vergaard heb is dat een vork uit een GSXR 1100 van begin jaren '90 een potentiële kandidaat is. De stem moet wel verwisseld worden om het geheel passend te krijgen.
Okay, dan heb ik dus de voorvork er in zitten, hoe ga ik verder met het wiel, remmen, snelheidsafmener etc... Iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Knappe fiets, maar vind een USD-vork echt geen porum op een Bandit. Hoort gewoon een dikke RWU in :Y

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Het ziet er naar mijn mening super strak uit.

Waarom hoort een USD vork niet op een Bandit? Een Z1000 of menig ander recente naked heeft vaak ook een USD vork.

Het ziet er sowieso een stuk moderner uit naar mijn mening.
 
Kun je het wiel niet aanpassen door andere lagers te monteren dikke vooras helpt in ieder geval met stijfheid in het geheel.
En wat ik me afvraag heb je dingen al eens echt opgemeten ivm wat mogelijk is ik krijg nu de indruk dat je makkelijker hier een vraag steld dan dat je zelf al eens gemeten hebt en dus hier een panklaar antwoord verwacht.

Zo heb ik het gedaan.

Echter is mijn originele voorwiel hetzelfde voorwiel welke bij mijn USD vork hoort. Enkel de lagers en afstandsbussen zijn bij de motoren verschillend.
 
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Het ziet er naar mijn mening super strak uit.

Waarom hoort een USD vork niet op een Bandit? Een Z1000 of menig ander recente naked heeft vaak ook een USD vork.

Het ziet er sowieso een stuk moderner uit naar mijn mening.

Dat kan, ieder zijn mening natuurlijk.

Een Bandit is geen Z1000 of andere recente naked. Vind het gewoon niet bij de stijl van de fiets passen. Net zoals bijvoorbeeld een ZRX, zou ik ook nooit een USD in zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan