Ongelijke slijtage remblokken voorwiel

EdBakker

Rookie
17 jun 2009
4
0
Aldeboarn
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren mijn remblokken(voorwiel) van mijn Honda VT750 C2 vervangen.
Is prima gegaan en hij remt weer goed.
Echter de oude blokken waren zeer ongelijk versleten.
Het vaste blok was helemaal op, terwijl het losse(druk)blok nog ruim 2mm profiel had.
Moet ik mij ongerust maken of is dit normaal?

Ik hoor graag advies.
Groeten,
Ed Bakker
 
Ik zou zelf niet zeggen bij 95% van de motoren, tenzij we het hebben over slecht onderhouden motoren?
Hoewel ik meer ervaring heb met de auto, is een remklauw natuurlijk gewoon een remklauw (met de model afhankelijke verschillen daar gelaten).

Er zijn bij mij weten enkele mogelijke oorzaken waaronder vaak roest, vuil en dus vastzittende delen.
Let hierbij goed op de genoemde glijpennen en het cupje (remklauwcilinder).

Alles moet goed schoon, vetvrij gemaakt worden (denk hierbij ook aan de bracket) en soepel kunnen bewegen, eventueel kan je de boel polijsten (zeker niet schuren) en een revisiesetje is bij de oudjes zeker wel aan te raden. Nadat je klaar bent met ontvetten en polijsten moeten de glijpennen weer ingevet worden, hierover verschillen de meningen nogal, zelf vind ik kopervet te snel uitdrogen en dan word het stroef. Molykote heeft een heel arsenaal en een productfinder welke je kan gebruiken. Ga ik zelf ook maar eens doen.

Onderlinge verschillen tussen links- en rechtsvoor zouden ook veroorzaakt kunnen worden door een (intern) defecte leiding waarbij bijvoorbeeld een loszitten flapje als een terugslagklep gaat functioneren. Niet te zien vanaf de buitenkant.

Dit lijkt mij het meest voorkomend en is goed zelf op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan